Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avstemning. E-golf ned 20% siste året. Tror du den blir billigere nå f 284.900,-

Startet av Electric cars in Norway, lørdag 14. mars 2020, klokken 15:29

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Hva tror du nå skjer med nybil prisen før e-golf fjernes helt fra butikkene?  Ikke bruktbilpris altså. Men nybil prisen.

Avstemning. E-golf er ned 20% siste året. Tror du den blir billigere? Se bilde for dagens pris på Møller.no som er utgangspunkt.  Kr 284.900,- for den utgaven på bildet og med det utstyret/pakker.

Lenke:
https://www.volkswagen.no/no/kjope-bil/tilbud-pa-bil/e-golf-elbil.html


Litt om bilens pris utvikling i det siste i denne nyhet under om både brukt- og nybilpris.

Kopi fra nyhet under:

En Volkswagen e-Golf har for eksempel gått ned nærmere 20 prosent bare det siste året.

Volkswagen e-Golf
Februar 2017: 308.800. Får bedre rekkevidde.

Januar 2019: 335.700 Er på sitt dyreste.

Juni 2019: 290.000 Kampanjepris.

Desember 2019: 274.900 for e-Golf. 284.900 for e-Golf Exclusive. Nye priser (lokale forhandlere kan ha kampanjer med enda lavere priser).

Og så står dette under:

Bilenes livsløp har også stor betydning. Om det for eksempel er en utgående årgang av en modell, eller – som i e-Golf sitt tilfelle – en modell som legges ned for godt.

Og nettopp priskurven til e-Golf er spesielt interessant i disse tider.

Som Motor tidligere har skrevet, så er en splitter ny e-Golf nå langt rimeligere enn mange brukte og dårligere utstyrte biler som ligger på Finn.no.

Volkswagen kjører rause kampanjer på modellen som fases ut til fordel for ID.3 i løpet av sommeren.


Lenke til Motor sin artikkel fra fredag 13.mars i år.

https://www.motor.no/artikler/elbil-kraftige-svingninger-i-elbilprisene/

gak

Polo 2.5

Electric cars in Norway


gak

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 14. mars 2020, klokken 15:52
Gak: hva tror du om nybilpris fremover?
Jeg tror nybilprisen går ned. Men i disse coronatider, og forøvrig ellers, er det vanskelig å spå fremtiden. Produksjon av e-golf nærmer seg slutten og i løpet av ett år (kanskje) vil det ikke være noen ny e-golf å få kjøpt. Jeg kjørte selv e-golf 30.000 km pr år tidligere, men det var pendling med lademuligheter på jobb og hjemme. Det er en fin bil og god bil å kjøre, men rekkevidden, og ladehastigheten, er jo alt for liten. Ny e-golf med batteri på ca. 50-60 kWh ville blitt en suksess tror jeg. ID3 viser forøvrig hvor dårlig det står til med elbil fremover.
Polo 2.5


jorgror

Viktig å ta med valutakurs i betraktningene. Importørene valutasikrer nok til en viss grad men på sikt kommer prisen til å øke grunnet svekket krone.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

arthur

Sitat fra: jorgror på lørdag 14. mars 2020, klokken 20:52
Viktig å ta med valutakurs i betraktningene. Importørene valutasikrer nok til en viss grad men på sikt kommer prisen til å øke grunnet svekket krone.

Gjør de det eller er det produsenten som tar den risikoen, eller litt av begge deler?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Radiobil1

Tipper 249 900 som siste tilbudspris på de siste, kan godt være de slenger på resten av utstyret, hvis ikke alt er på exclusive allerede.

Electric cars in Norway


Electric cars in Norway

#9
Da er det nettopp  i dag varslet permiteringer i Norge så da blir det vel kansje mindre e-Golf salg også. Men kansje større grunn til å anta at det kan prutes litt på nybilprisene? Jeg vet ikke men bare gjetter.

https://newsweb.oslobors.no/message/499187


Pressemelding Møller Mobility Group

Møller Mobility Group skjermer kritiske funksjoner

Møller Mobility Group informerte forrige uke om at selskapet for første gang i historien må permittere medarbeidere i Norge. Etter dialogen med tillitsvalgte, får de direkte berørte ansatte nå permitteringsvarsler. 
   
Den alvorlige situasjonen med spredningen av koronaviruset gjør at mange i Møller Mobility Group allerede er forhindret fra å utføre arbeid, og i tillegg varsles nå en stor andel medarbeidere om permittering. Totalomfanget er rundt 750 berørte medarbeidere, tilsvarende rundt 650 årsverk.  Utviklingen av situasjonen og aktivitetsnivået i markedet avgjør om det senere blir aktuelt å permittere ytterligere.

-   Nå er oppdraget vårt å trygge arbeidsplasser på sikt, i møte med en krisesituasjon ingen av oss ennå vet hverken omfanget eller varigheten av. I Møller Mobility Group har vi de beste forutsetninger for å klare det meste, også det vi nå står overfor. Men det krever store grep raskt, sier Petter Hellman, konsernsjef i Møller Mobility Group.
 
Hellman legger til:
-   Permitteringene vil hensynta målet om mest mulig inntektsbringende aktiviteter og normal drift overfor våre kunder, samtidig som kostnadsnivået må reduseres tilstrekkelig til å sikre fremtidig drift. Vi gjør alt vi kan for å raskest mulig kunne få alle våre flinke folk tilbake i en trygg jobb på verksteder, kontorer og i salgshaller. Samtidig har vi stor respekt for de omfattende tiltakene som tas i bruk i bekjempelsen av koronaviruset.

Alle deler av Møller Mobility Group berøres av permitteringene, men man skjermer i størst mulig grad de delene av virksomheten som gjør det mulig å opprettholde driften av kritiske funksjoner. All øvrig virksomhet nedskaleres i møte med krisen. Utviklingen i markedet i sammenheng med utviklingen i kampen mot koronaviruset legger føringer for hvilke grep som er aktuelle fremover.

Flere tiltak gjøres for å redusere kostnader, for å best mulig komme seg gjennom krisen. Samtidig er man klar på at man så fort som mulig vil hente de permitterte medarbeiderne tilbake i full drift.

-   Alle som nå berøres av permitteringene, er i høyeste grad en del av mannskapet vårt og en del av fremtiden vår. Men nå er det unntakstilstand, for oss, for resten av det norske samfunnet og for resten av verden, sier Petter Hellman. 

Møller Mobility Group har virksomhet i Norge, Sverige og de baltiske landene. Permitteringene gjelder foreløpig kun den norske delen av virksomheten som har til sammen 3.150 ansatte.

Soala

Møller Edition ute nå. 269 høvdinger. Ser ut som det er exclusive unntatt skinnseter? Er jo et bra tilbud!

Elektro12

Sitat fra: Soala på tirsdag 05. mai 2020, klokken 20:46
Møller Edition ute nå. 269 høvdinger. Ser ut som det er exclusive unntatt skinnseter? Er jo et bra tilbud!

Egentlig ikke når den mangler skinn og dynamiske lykter foran.

Soala

Skinn er det en del som er glad for å slippe. Og hva er den store fordelen med dynamiske frontlys? Det er ikke matrix-lys vel? Bare at de følger svingene?

Rosstopher

Sitat fra: Soala på torsdag 07. mai 2020, klokken 11:49
Skinn er det en del som er glad for å slippe. Og hva er den store fordelen med dynamiske frontlys? Det er ikke matrix-lys vel? Bare at de følger svingene?

Uansett om man ønsker det eller ikke så er dette normalt ting som koster ekstra, så en bil uten disse burde ha lavere pris enn en med.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Oddaa

Sitat fra: Soala på torsdag 07. mai 2020, klokken 11:49
Skinn er det en del som er glad for å slippe. Og hva er den store fordelen med dynamiske frontlys? Det er ikke matrix-lys vel? Bare at de følger svingene?
Skal ikke svare for teknologien, men de dimmer definitivt lokalt for/ maskerer møtende og forankjørende trafikk.

Altså følger de ikke bare svingene.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA