Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny Y-eiers 12 timers erfaring

Startet av Motorwatt, lørdag 14. mars 2020, klokken 12:05

« forrige - neste »

Motorwatt

What I have learned in the last 12 hours:
There is no HomeLink (our M3 AWD has this included). I think you have to order it for $300 and have it physically installed.
There is no hatchback shelf, nor a place that you could add one later.
The wheels are different sizes on the front/back (wide ones, so this explains why the upgraded wheels take so much of our range, they aren't only 21", but also taller and wider).
The seats are 3.5" taller than the M3 (drivers seat).
There is no hidden receiver hitch included, but a spot we will be able to add one later.
There is wireless charging for two phones. Not as nice as the after market one I have on my M3, but nice to not have to pay for it as an addon.
There is a single USB C port under the charging pad that supplies the power. As well as a standard USB for a USB flash stick for Sentry/Dashcam.
The rear seat has 6 levels of recline, they are small increments and give you a decent amount.
Reat seats are fully powered for releasing, and has two buttons in the trunk to do it remotely. And even the ones on top of the seats are powered.
Middle seat can separate from the drive with a latch behind the middle seat. A post sticks out, which is interesting.
Power lift gate is fairly basic, opens from the outside like the M3 does. Closes with a button on the lift gate.
Trunk is huge, with two under bins. One is very shallow though, but still useful.
Compartments on the sides of the trunk are deep and nice for keeping things from rolling around.
Second row seat is the same width as the M3 (51 1/4").
There is a significant blue tint to the paint (compared to our M3 of the same color).
Panel gaps seem really good, better than our M3.
It seems quieter, but then it is a brand new vehicle (compared to our M3).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

1000kwh

Digg at baksetene kan vippes. Det kan hjelpe på plass ifm barneseter!

tornaldo

«Rear seats are fully powered for releasing»

Vet ikke helt hva amerikanerne legger i dette, også hørt/lest det utsagnet før. Det er vel et fjærsystem som sørger for at de vipper frem av seg selv, som på mange andre biler. Altså på ingen måte motorisert.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

OlaM

Sitat fra: tornaldo på lørdag 14. mars 2020, klokken 14:39
«Rear seats are fully powered for releasing»

Vet ikke helt hva amerikanerne legger i dette, også hørt/lest det utsagnet før. Det er vel et fjærsystem som sørger for at de vipper frem av seg selv, som på mange andre biler. Altså på ingen måte motorisert.

Ja, synes også det der er underlig. Skulle tro at det er BMW og Mercedes SUVer i det amerikanske markedet, men kanskje ikke blant akkurat de som har bestilt Model Y.
'21 3LR

Tom

#4
Sitat fra: tornaldo på lørdag 14. mars 2020, klokken 14:39
«Rear seats are fully powered for releasing»

Vet ikke helt hva amerikanerne legger i dette, også hørt/lest det utsagnet før. Det er vel et fjærsystem som sørger for at de vipper frem av seg selv, som på mange andre biler. Altså på ingen måte motorisert.
Det er en motor(aktuator) der ja.... hører det tydelig her..og i kjent tesla stil så fungerer det så som så :-)

https://youtu.be/G013IzEAkLg?t=10
Så det er på en måte motorisert utløser..

Motorwatt

På setes bevegelse virker det som en fjær. Men det kan kanskje være en motorisert låsebolt som utløses, og en fjær som deretter beveger ryggen?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Tom

#6
Er vel tilsvarende mekanisme som på frunk..
Og en fjær i henglsen på setet..

jlan

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 14. mars 2020, klokken 12:05

There is no hidden receiver hitch included, but a spot we will be able to add one later.
Litt uklart for meg hva dette betyr - men jeg forstår det som det har noe med tilhengerfeste å gjøre.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Samco


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA