Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.12

Startet av sjokomelk, fredag 13. mars 2020, klokken 19:49

« forrige - neste »

o.b.lix

Sitat fra: svarteper på mandag 11. mai 2020, klokken 17:20
Bilen bruker mye lenger tid på starte opp skjermene, etter siste oppdatering med 2020 12.5 , flere med samme erfaring, fix?

Jeg merker ingen forskjell, like rask som før.

Men alle datamaskiner trenger jevnlig restart, prøv det.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

svarteper

Restart med bremspedal og alle rattknapper er utført uten bedring, har ikke prøvd tillbakestil til fabrikkinnstilling .tester om hvor mye mere strøm den bruker med andre innstillinger nå.
Tesla model s 75 d 2017

nebbulk

Installerte sw 202.12.5 på min P85+ sist uke. Etter installeringen så virker ikke lengre pumpen til vindusspylervæsken. Har gjort alle forsøk på restting - og nullstilt fabrikkinnstilling.

Andre som har vært borti samme problemet?
Black Beauty P85+ Mellombrunt /pianosort / Grå 21" / All inclusive!

Motorwatt

Kanskje litt tvilsomt om dette har noe med firmware-oppdatering. Uansett er det ikke noen stor investering å kjøpe ny pumpe. Men først: Sjekk sikringer.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Vesel

#199
Bilen legger seg altfor tett bak andre biler etter denne oppdateringen. Selv på 7 så kjører den for nærme, og det er stor forskjell i hvor langt bak den ligger ettersom om bilen foran akselererer eller bremser. Før denne oppdateringen lå den så unaturlig langt bak på 7 at jeg ofte brukte 5-6 istedet på landeveien, og den holdt en jevnere avstand. Det var supert. Den reagerte også raskt på fartsendringer til bilen foran. Tror aldri avstandene har vært så korte som nå, ikke en gang da bilen var ny.

Flere som opplever det samme?
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

RuneW

Hmmm... Jeg synes alltid bilen har ligget litt for nærme, selv på 7, på motorveien.

Og litt for langt i fra ved saktegående kjøring...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Øyvind.h

7 har alltid vært for nære på min bil. Målt og kommet frem til litt over 2 sekunder avstand på 7.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

TeslaSvein63

Jeg har fått trøbbel med Bluetooth og stemmestyring etter siste nedlasting på min sen 13m S. Står bare Bluetooth starter opp og ingenting skjer. Alt var i orden før nedlasting. mikrofon midlertidig ute av funksjon er meldingen. Noen flere som har trøbbel? Får ikke paret telefonen. Forklaringen på hva som er nytt, driver å popper opp hele tiden.

Klykken

Samme her. Å bytte mellom parede enheter fungerer ikke. Må skru av blåtann på enheten det skal byttes fra, så hopper den til neste.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Simkin

Noen som vet noe mer om kartoppdatering? Nå er vel kartene snart 2 år gamle, ganske utrolig at det enda er på 2019.20 versjon. Den som ble trukket i fjor kom jo aldri tilbake.
2021 Tesla Model 3 Performance Midnight Silver Metallic
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White (Solgt)

Motorwatt

Kommer sammen med FSD for Europa, og datoen er ...........
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA