Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.12

Startet av sjokomelk, fredag 13. mars 2020, klokken 19:49

« forrige - neste »

skysurfer

Jeg fikk 2020.12.11.2 i går kveld....
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Motorwatt

Det kan bli mange intetsigende og uvesentlige innlegg hvis "alle" skal melde inn at de har fått en ny oppdatering. Det holder vel med et par stykker?

Endringer og nye funksjoner i en oppdatering er sikkert av mer almen interesse.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Electric cars in Norway

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 06. mai 2020, klokken 10:08
Det kan bli mange intetsigende og uvesentlige innlegg hvis "alle" skal melde inn at de har fått en ny oppdatering. Det holder vel med et par stykker?

Endringer og nye funksjoner i en oppdatering er sikkert av mer almen interesse.

Dagens beste innlegg :+1:

cra

Jeg kan melde at jeg ikke har fått den. Kommer nok til å melde det samme i morgen også, og kanskje også senere i kveld. Når den først kommer kommer jeg til å melde lenge at jeg ikke har installert den enda.  :D

Men fra spøk til alvor; jeg skjønner at mange kanskje er interesserte i å vite om mange andre har fått oppdateringen. Kan det gjøres ved å legge en avstemming i starten av tråden, f.eks a'la dette?

Har du fått og installert versjon XXXX.YY.Z?

  • Ja, har fått den og installert den
  • Ja, har fått den men ikke installert den
  • Nei, har ikke fått den

Så kan man diskutere faktiske endringer mm i selve tråden.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Motorwatt

#184
Det finnes utmerkede nettsider for opplysninger om antall installerte oppdateringer helt ned på nasjonalt nivå. Som for eksempel denne:

https://www.teslafi.com/firmware.php

Informasjonene kommer fra brukere av Teslafi, og har selvsagt noen begrensninger. Gir allikevel en viss oversikt. (Iallfall bedre enn tilfeldige innlegg på dette forumet).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Apache

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 05. mai 2020, klokken 18:11
Da er det noe som har hengt seg opp. Bruk appen for å be om en oppdatering av firmware.
Tusen takk for tipset. Melde ifra i går kveld og i morges var det en oppdatering klar for nedlasting (12.11.1)

OhmPaPa

Nå virker det som om noen i USA har fått opp dampen. Enda en 12.11.x med 2020.12.11.5 nå på vei inn på min TMX. Og samtidig har 2020.16 dukket opp. Trodde fabrikken i Fremont var stengt jeg - men noen har tydeligvis hjemmekontor.  :D

sjokomelk

Bilene bygges på fabrikken i Fremont, men adressen til Tesla er i Palo Alto noen mil nærmere San Francisco. Det er der ingeniørene og nerdene holder til. :laugh:
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

nch

#188
En ting jeg ser på 2020.12.11.2 som jeg ikke kan huske å ha sett tidligere er at FSD preview nå viser «stopp-streker» på vei inn i rundkjøringer og en del kryss. Inkludert i kryss hvor det ikke er vikepliktskilt, men tilsynelatende bare i situasjoner der bilen kommer inn på en ny vei. 

Er dette noe som også andre 2020.12-versjoner har?

[edit: la til noen bilder for å illustrere]

knegg

Sitat fra: nch på torsdag 07. mai 2020, klokken 22:07
En ting jeg ser på 2020.12.11.2 som jeg ikke kan huske å ha sett tidligere er at FSD preview nå viser «stopp-streker» på vei inn i rundkjøringer og en del kryss. Inkludert i kryss hvor det ikke er vikepliktskilt, men tilsynelatende bare i situasjoner der bilen kommer inn på en ny vei. 

Er dette noe som også andre 2020.12-versjoner har?
Oppdaget det samme selv  :+1:
Streken er ofte et par meter bak krysset her omkring, så bilen står godt over streken når står korrekt i krysset/påkjøring.
2020 Model 3

Motorwatt

I USA skifter streken farge når man nærmer seg lyskryss eller full-stopp-skilt.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

svarteper

Bilen bruker mye lenger tid på starte opp skjermene, etter siste oppdatering med 2020 12.5 , flere med samme erfaring, fix?
Tesla model s 75 d 2017

sjokomelk

Sitat fra: svarteper på mandag 11. mai 2020, klokken 17:20
Bilen bruker mye lenger tid på starte opp skjermene, etter siste oppdatering med 2020 12.5 , flere med samme erfaring, fix?
Sjekk hva som står under "Display" - Har du aktivert "Energy saving mode", tar det lenger tid å starte opp bilen etter den har stått parkert en stund.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

svarteper

Er klar over disse innstillingene, har ikke forandret disse, derfor er det rart den plutselig bruker 4 ganger lenger tid på å starte opp.
Tesla model s 75 d 2017

k1

Had samme issue med 2020.12.11.5. Nesten ved hver oppstart av bilen må skjermene startes opp, og det tar jo sin tid...
Håper det er blir fiksa ved neste for det her er bare irriterende!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA