Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.12

Startet av sjokomelk, fredag 13. mars 2020, klokken 19:49

« forrige - neste »

jorgror

Sitat fra: Motorwatt på søndag 12. april 2020, klokken 21:14
EU-2019.20-10482
Okey,  var usikker på om jeg hang etter fordi jeg ikke har wifi til vanlig, men jeg er på samme som deg. USA ser ut til å ha fått en ny en med 2020.12 https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/navigation-update-2020-12-is-out.189297/


Sent from my iPad using Tapatalk
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Motorwatt

Navigasjonsdata følger ikke firmware-oppdatering, og kommer bare 2-3 ganger i året. Ofte opp til 10GB.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Frantisek Ruzicka

Do some one in Europe reported that he/she received the 2020.12 map data?
2022 Tesla Model Y LR FSD ordered December 2021
2020 Tesla Model 3 LR AWD FSD...trading in
2009 Mini One...sold

Elmo

Sitat fra: Motorwatt på søndag 12. april 2020, klokken 21:42
Navigasjonsdata følger ikke firmware-oppdatering, og kommer bare 2-3 ganger i året. Ofte opp til 10GB.

Kommer sjeldenere enn det.  Maks én gang pr år - i Europa
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Elmo

Sitat fra: jorgror på søndag 12. april 2020, klokken 21:40
Sitat fra: Motorwatt på søndag 12. april 2020, klokken 21:14
EU-2019.20-10482
Okey, var usikker på om jeg hang etter fordi jeg ikke har wifi til vanlig, men jeg er på samme som deg.
USA ser ut til å ha fått en ny en med 2020.12

Legg merke til innledningen "EU-" for Europa og "NA-" for North America.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

RuneJK

Hei
Så viss man har kart data EU 2018.xxxxx så burde man kontakte Tesla for å høre om de kan pushe oppdateringer på kart ut?
Har en model S 2018 model.




Mvh
Rune



Med vennlig hilsen
Rune

TMS 100D - 2018
2016 BMW i3 - 94aH - solgt

Kim-

Sitat fra: RuneJK på mandag 13. april 2020, klokken 22:48
Hei
Så viss man har kart data EU 2018.xxxxx så burde man kontakte Tesla for å høre om de kan pushe oppdateringer på kart ut?
Har en model S 2018 model.
Mvh
Rune
Koblet til wifi ?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Motorwatt

@RuneJK: Min bil er fra september 2018, alså omtrent samtidig som din. Jeg fikk heller ikke oppdateringer av navigasjonsdata, og bilen måtte inn på verksted. Tok 14 dager, men akkurat det var nok litt spesielt.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Thomas Parsli

Sitat fra: RuneJK på mandag 13. april 2020, klokken 22:48
Hei
Så viss man har kart data EU 2018.xxxxx så burde man kontakte Tesla for å høre om de kan pushe oppdateringer på kart ut?

Har du prøvd "full reset"? Det er verd å prøve før du kontakter Tesla:
Hold inn begge rulleknappene på rattet samtidig som du holder inne bremsen, ikke slipp før du ser "T" på skjermen.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Hasse79

Jeg hang igjen med gammel versjon navigasjonsdata, kontaktet Tesla via chat, de kunne se at kartoppdateringen hadde låst seg og sendte saken videre til teknisk team, ca 1 døgn senere kom det en push som startet nedlasting på nytt og alt ble bra.

Dette var før man i menyen (software) kunne se noe som helst om oppdatering tilgjengelig/under nedlasting, så jeg hadde ikke oversikt over ha som skjedde og ikke da den første nedlastingen låste seg.
2018 Tesla Model S 75D
2015 BMW i3

1000kwh

Autosteer har aldri vært bedre enn på 12.5. Bedre enn et menneske både i flyt og nøyaktighet!  :+1:

Øggen

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 15. april 2020, klokken 11:55
Autosteer har aldri vært bedre enn på 12.5. Bedre enn et menneske både i flyt og nøyaktighet!  :+1:

Totalt uenig. Voldsomt nervøs, med rykkninger/vingling, bremsa ned til 45/55km/h i alle større svinger,  samt en haug med evinnelige fantom bremsinga.
Erfaringer etter berre 100km, men🤷‍♂️
AP2.5
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

DagfinnN

Sitat fra: Øggen på onsdag 15. april 2020, klokken 12:34
Sitat fra: 1000kwh på onsdag 15. april 2020, klokken 11:55
Autosteer har aldri vært bedre enn på 12.5. Bedre enn et menneske både i flyt og nøyaktighet!  :+1:

Totalt uenig. Voldsomt nervøs, med rykkninger/vingling, bremsa ned til 45/55km/h i alle større svinger,  samt en haug med evinnelige fantom bremsinga.
Erfaringer etter berre 100km, men🤷‍♂️
AP2.5
Hvordan i all verden kan dette oppleves så forskjellig?
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

1000kwh

#118
Jeg gikk fra 8 (var det vel) med masse vingling i starten, men over tid så gav det seg for det meste. Slik som andre rapporterte. Så det er noe mer her enn bare en ny oppdatering.

Men på 12.5 var alt av vingling borte, og en merkbar forbedring generelt. Kjørte 200 km i går, både på motorvei og landevei. Vingling er totalt fraværende, selv på rette strekninger.

(under forutsetning at vi ikke har ekstremt forskjellige oppfatninger av vingling.. for ekte vingling kom første gang på 8)

Edit: Tror jeg surrer (vingler) med vingleoppdateringen. Dette må ha skjedd mye før, i 2019. Så har det vært noe vingling igjen hele vegen fram til 12.5 da det stoppet helt.

Thomas Parsli

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 15. april 2020, klokken 13:24
Sitat fra: Øggen på onsdag 15. april 2020, klokken 12:34
Sitat fra: 1000kwh på onsdag 15. april 2020, klokken 11:55
Autosteer har aldri vært bedre enn på 12.5. Bedre enn et menneske både i flyt og nøyaktighet!  :+1:

Totalt uenig. Voldsomt nervøs, med rykkninger/vingling, bremsa ned til 45/55km/h i alle større svinger,  samt en haug med evinnelige fantom bremsinga.
Erfaringer etter berre 100km, men🤷‍♂️
AP2.5
Hvordan i all verden kan dette oppleves så forskjellig?

Forskjellige biler (HW), forskjellig strekninger, forskjellig tid på døgnet -og ikke minst forskjellige forventninger?

Jeg bruker AP mye og enkelte strekninger (f.eks Slemmestadveien og Røykenveien) sliter bilen like mye i "problemsvingene" som for 12mnd siden. Mens motorvei stort sett går som en drøm (helt til bilen bråbremser fordi den tror det gikk fra 80km/t til 40km/t).



2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA