Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.12

Startet av sjokomelk, fredag 13. mars 2020, klokken 19:49

« forrige - neste »

Somni

2020.12.5 nekter å starte installering på min nov. 2017 S. Har forsøkt 15 ganger nå. tips mottas med takk.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

oggy007

Sitat fra: Somni på søndag 12. april 2020, klokken 01:33
2020.12.5 nekter å starte installering på min nov. 2017 S. Har forsøkt 15 ganger nå. tips mottas med takk.

Husk og deaktivert Sentry mode før installering. Kan ikke være aktivert samtidig som du oppdaterer.
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

z4rd

#92
Hvis det er Sentry som er årsaken, så skal du få spesifikk beskjed om det, i hvert fall hvis du prøver å starte oppdateringen fra inne i bilen. Fra appen kan det hende du kun får "Failed to start". Men da er det som nevnt bare å deaktivere Sentry.

Hvis dette ikke er årsaken, men f.eks at nedlastningen har feilet på et vis, så er det bare å ringe det 800-nummeret til Tesla Support og si at oppdatering feiler, og be deretter om at de sender den på nytt. Vært borti det én gang tidligere at feilmeldingen "Failed to start software update" kom uansett hva jeg gjorde - og da gjorde dette susen.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

SHN

Sitat fra: Somni på søndag 12. april 2020, klokken 01:33
2020.12.5 nekter å starte installering på min nov. 2017 S. Har forsøkt 15 ganger nå. tips mottas med takk.
For ett år siden hadde jeg tilsvarende problem. Årsaken var at Teslaen hadde feil på et dørhåndtak som hindret oppdateringen :o
Trøndelag  ◊  e-Golf 2014 - solgt  ◊  TMS 90D 2016 - solgt ◊ Taycan 4S+ 2020

Saberhagen

Noen som vet om planlagt lading fungerer igjen på 12.5? Jeg har ikke fått planlagt lading til å fungere på evigheter. Ladeporten blir rød og bilen nekter å starte lading fra app. Må koble fra ladekabelen og sette den på igjen for å få lading til å starte.

Elmo

#95
Sitat fra: z4rd på søndag 12. april 2020, klokken 06:57
Hvis det er Sentry som er årsaken, så skal du få spesifikk beskjed om det, . . . .
Jeg har alltid hatt SentryMode aktiv på min TN3 og fått utallige oppdateringer uten problemer.
Men mulig det har noe å si at jeg satt at den ikke skal gjøre opptak hjemme, hvor jeg vel har får de fleste eller kanskje alle oppdateringene ?
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Motorwatt

Sitat fra: Saberhagen på søndag 12. april 2020, klokken 14:39
Noen som vet om planlagt lading fungerer igjen på 12.5? Jeg har ikke fått planlagt lading til å fungere på evigheter. Ladeporten blir rød og bilen nekter å starte lading fra app. Må koble fra ladekabelen og sette den på igjen for å få lading til å starte.
Den feilen meldte jeg fra om i begynnelsen av januar, og fikk da beskjed om at den ville bli rettet i 2020.8. Jeg bruker andre løsninger nå, men den gang fikk jeg også feilen hvis pågående lading ble avbrutt og så startet opp igjen. Men det går iallfall bra nå.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Sitat fra: Elmo på søndag 12. april 2020, klokken 14:43
Jeg har alltid hatt SentryMode aktiv på min TN3 og fått utallige oppdateringer uten problemer.
Men mulig det har noe å si at jeg satt at den ikke skal gjøre opptak hjemme, hvor jeg vel har får de fleste eller kanskje alle oppdateringene ?
Da er jo ikke sentry på...

Saberhagen

Sitat fra: Motorwatt på søndag 12. april 2020, klokken 14:47
Sitat fra: Saberhagen på søndag 12. april 2020, klokken 14:39
Noen som vet om planlagt lading fungerer igjen på 12.5? Jeg har ikke fått planlagt lading til å fungere på evigheter. Ladeporten blir rød og bilen nekter å starte lading fra app. Må koble fra ladekabelen og sette den på igjen for å få lading til å starte.
Den feilen meldte jeg fra om i begynnelsen av januar, og fikk da beskjed om at den ville bli rettet i 2020.8. Jeg bruker andre løsninger nå, men den gang fikk jeg også feilen hvis pågående lading ble avbrutt og så startet opp igjen. Men det går iallfall bra nå.

Ja, samme problem her. Har fått oppdateringen, men ikke prøvd planlagt lading enda. Jeg hadde bilen inne hos K100 for testing rundt dette, og de sa dette var en SW-feil og kom til å bli rettet, men virker som om det enda ikke har skjedd?

Hvilken andre løsninger bruker du? Jeg personlig tar ned ladingen til 5 amp og lader på den måten.

Motorwatt

Jeg bruker API, men flere løsninger finnes. Teslafi Schedule er bra.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Diagenic

Noen som opplever at alt henger når man deleter dashcam og sentry filer fra den nye viewer funksjonen i 2020.12.5 ? Skjer ca hvert 5min.
2019 Model S FSD/HW 3

z4rd

Ikke opplevd. Satt faktisk å slettet mange filer i sted...

Jeg ville ha kikka på lagringsmediet ditt og lese/skrivehastigheten, om den potensielt er for treig - begynner å fuske. Hva bruker du?

Her er det veldig raskt og responsivt i alle fall. Noe jeg er positivt overrasket over, da jeg ikke hadde forventet en så smidig løsning med alle kameraene.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Diagenic

Bruker samsung 128gb usb stick.
2019 Model S FSD/HW 3

jorgror

Hvilken versjon av navigasjonsdata er dere på etter å ha installert 2020.12.5?


Sent from my iPad using Tapatalk
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA