Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.12

Startet av sjokomelk, fredag 13. mars 2020, klokken 19:49

« forrige - neste »

Kim-

Jeg merker at mcu2 begynner å henge/gå tregt sv og til nå. Bruker den stort sett til å sjekke fjelloverganger og slikt, men testet den på vanlig side og må si den går mye tregere nå enn del gjorde før. Så at den blir fylt opp med greier merkes. (Har ikke 2020.12 enda)
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

geear

Etter at de klarte å få slutt på hakkingen på MCU1, og fikk den til å gli fint, så er det omtrent bare dashopptak av bakkamera og dashcam viewer JEG kunne tenkt meg, men samtidig så tar den opp bakover med sidekameraene, så jeg ser ikke helt hva man får for det som med dagens kurs + mva tilsvarer 32 000,- kroner. Omtrent priser som i olja dette her... veilledende ganger med pi.

Dessuten har jeg fortsatt tokanals Blackvue i bilen (fra før bilen fikk dashcam), og Blackvuen er fortsatt mer brukervennlig enn Tesla sitt dashcam, siden videoene kan lastes rett over på tlf via wifi, har cloudopplasting osv.

DagfinnN

Sitat fra: k1 på tirsdag 07. april 2020, klokken 18:33
Nettleser som fungerer
Vel - fungerer - men langt i fra bra. Jeg velger heller mobilen i vår SR+. Så ikke skap urealistiske forhåpninger.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

jkirkebo

Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 07. april 2020, klokken 14:41
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 07. april 2020, klokken 14:24
MCU1 og dashcam? Krever ikke dashcam at man har MCU2 da?
Jeg har MCU1 og har dashcam. Dashcam og sentrymode krever HW 2,5.

Ok. Jeg har MCU1, HW 2.0 og FSD. Betyr det at jeg får dashcam når bilen blir oppgradert til HW 3.0 da? I så fall blir jeg godt fornøyd ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

k1

Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 07. april 2020, klokken 21:17
Vel - fungerer - men langt i fra bra. Jeg velger heller mobilen i vår SR+. Så ikke skap urealistiske forhåpninger.

Vel - fra å ha en som ikke fungerer til å få noe som fungerer om enn langt i fra bra, er et steg i riktig retning og fåes kun med mcu2.

xerxes

da fikk jeg 2020.12.5 på min model s. installerer nå. kan gi rapport etter kjøring i morgen hvis noen er interessert.

turfsurf

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 07. april 2020, klokken 21:36
Ok. Jeg har MCU1, HW 2.0 og FSD. Betyr det at jeg får dashcam når bilen blir oppgradert til HW 3.0 da? I så fall blir jeg godt fornøyd ;)
Er jo ikke grunn til å tro noe annet.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 07. april 2020, klokken 21:36
Ok. Jeg har MCU1, HW 2.0 og FSD. Betyr det at jeg får dashcam når bilen blir oppgradert til HW 3.0 da? I så fall blir jeg godt fornøyd ;)
Vil tro det er veldig sannsynlig ja. Biler helt like din, bare med AP2.5 (som jeg heldigvis fikk med noen dagers margin) har dashcam og sentry, med opptak fra frontkamera og bakover langs sidene fra de to i sideblinkerne. Mangler bare også fra ryggekameraet, i forhold til MCU2-biler. Et spørsmål er om min bil vil få ryggekameraet også med FSD-computer og MCU1.

pers1

Oppdaterer nå til 2020.12.5. Vet ikke hva som er på den Norsk delen av denne oppdateringen.
Du kan ikke vise dette vedlegget. 
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

ELoldtimer

#69
Sitat fra: ELoldtimer på tirsdag 07. april 2020, klokken 14:03
S75D Mcu2, HW2.5 og fikk i dag 2020.12.5 (e2179e0650f0).
I release notes sto det at vi fikk dashcam eller sentrymode viewer. Har ikke prøvd enda..
Jeg kjørte i gjennom et garasje-annlegg i dag, og fikk plutselig cones/kjegler opp i skjermen på dashbordet(husker ikke i farten hva lille-skjermen heter). Hadde ikke tid til å se etter kjegler utenfor, siden jeg var på vei ut av garasjen. Men når man får opp disse kjeglene, hvor "nær" er man da HW3?  ::)
Edit; gikk ut i bilen, trykket AP/kjøretøy-informasjon og fikk opp svaret...AP: Datamaskin 2.5  :( Men har i hver fall sett kjegler på bilens skjerm :-\

oggy007

Det er tydligvis nok kraft i 2.5 HW til og vise kjegler i «liten skjerm». Det er jo bra det, men tror ikke man er noe nærmere 3.0 HW av den grunn.
Man må jo uansett inn til SC for å få denne installert, men er jo ikke feil «mens vi venter update».

Jeg har for øvrig min inne til service nå, og fikk dette svaret etter å ha forespurt HW3:

Heisann Oscar. Når det gjelder HW3-oppgradering så blir det lagt opp puljevis og dette gjelder dessverre ikke din bil enda. Vi har heller ikke fått noen dato for når dette trer i kraft for din bil så vi får ikke gjort noe med det denne gangen. Ønsker deg en fortsatt strålende dag og velkommen til oss!

Med vennlig hilsen
Tesla Service Kristiansand

Så håper rundt sommertider at det kan bli aktuelt med innkalling for oppgradering ;)
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

ELoldtimer

Takk for info oggy007.  :+1:

Jeg skal inn igjen på service i slutten av måneden, og har lagt inn en forespørsel, nok en gang, på HW3.
Litt spesielt i disse coronatider, men etter 2 verkstedbesøk, har listen min ikke blitt noe kortere mtp ting som trenger og fikses. Så jeg får nok flere sjangser til og legge inn forespørsler på HW3. Men Tesla har hatt hyggelige medarbeidere der jeg har vært.  :)

ELoldtimer

NB ikke prøv dette hjemme
Kjørte etter en bil, gjennom rundkjøring 2 ganger. Det har ikke bilen klart før. Når jeg har kommet inn har bilen søkt venste-høyre, leter etter linjer, mens den sakker ned. I dag fulgte den på, på en rolig, trygg sikker måte. Fikk litt cones her og der i tillegg. Kanskje jeg har fått software og Tesla allerede har bestilt HW3 til meg ;D Får igjen av Tesla "på skatten" kanskje..

Motorwatt

Dine erfaringer bekrefter noe jeg har trodd. Det er ikke FSD-computer, men 2020.12.x som gjør at bilen oppfører seg bedre. Etter det jeg har forstått er det nøyaktig den samme AP-software i biler med og uten den nye computeren. Så det haster nok ikke med å oppgradere før man får software som er tilpasset. Noen kjegler og trafikklys gir null mening, og det er vel ingen som titter på IC for å se om det er rødt eller grønt lys.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

ELoldtimer

Flott at AP utvikler seg videre.  :+1:
Er det noe informasjon som er kommet fra Tesla, om ny sw for FSDcomputeren?
Det blir vel ikke forskjell før den nye SWen kommer? Og hva er ny sw som passer HW3 og ikke HW2. Er det flere bits, nytt progameringspråk, eller bare mer av samme sw? Noen som vet no? ???

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA