Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.12

Startet av sjokomelk, fredag 13. mars 2020, klokken 19:49

« forrige - neste »

Motorwatt

Problemet er at Tesla er helt stille, hvilket selvsagt åpner for spekulasjoner. Og hvis det ikke er et problem, hvorfor gjør de ikke noe med det?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Dessverre er det en bug i denne versjonen som gjør at bilen ikke sovner. Kjent av Tesla som sier fiks kommer. Min har vært lys våken i 27 timer nå.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

turfsurf

Sitat fra: HKS på torsdag 02. april 2020, klokken 17:54
MobileEye er uansett eid av Intel, og jeg tviler veldig sterkt på at det er noe problem for Tesla å lisensiere det patentet. Tesla er uansett en god Intel-kunde (MCU2 har Intel Atom SoC).
Det er vel ikke noe problem å lisensiere, men om Tesla vil betale for det er jo noe helt annet. Det er jo strengt tatt ikke påkrevd før FSD er en realitet.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 02. april 2020, klokken 18:35
Dessverre er det en bug i denne versjonen som gjør at bilen ikke sovner. Kjent av Tesla som sier fiks kommer. Min har vært lys våken i 27 timer nå.
Hjelper sikkert ikke på denne, men jeg tror fiksen sjokomelk kom med, om å endre fra 15 til 20 min i Teslafi, hjalp hos meg. Ser at hovedproblemet er dashcam, for bilen vålner hver 8-9. time for å lade 12V, men tidligere hadde jeg en del sånne 1 minutts søvnforsøk, de er helt borte nå. Nå er den helt stabil i søvn og opp for å lade, og sånn går nå dagan. Kunne se ut for at kanskje Tesla og har en 15-minuttstimer av noe slag, og at Teslafi må ha litt mer..

Motorwatt

#34
Var nok noe i forbindelse med nyinstallert hardware. Den lastet opp over 1 GB til Tesla-server i løpet av 22 timer, og var ferdig med dette ca. 20:00 i går. Da gikk den i "sleep", og sover fremdeles.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Daniel_0007

12.5 har begynt å rulle ut til få med mulighet å se dashcam video på skjermen.

https://www.notateslaapp.com/software-updates/version/2020.12.5/release-notes
Model 3 2019 LR Rwd

Counterpointer

Sitat fra: Daniel_0007 på fredag 03. april 2020, klokken 15:40
12.5 har begynt å rulle ut til få med mulighet å se dashcam video på skjermen.

https://www.notateslaapp.com/software-updates/version/2020.12.5/release-notes
Dette er veldig etterlengtet.

Håper visningskvalitet er litt bedre enn det ser ut fra bildet i notes Det så ikke helt optimalt ut, men beskrivelsen hørtes veldig bra ut.

Sånt som dette er det kun Tesla som gjør foreløpig. Det øker kundetilfredshet veldig, og gjør jo også at en tåler bedre at ting ikke er perfekt siden ting forbedres underveis.

Gleder meg til denne kommer til min bil

z4rd

Åh, så sykt deilig! Dette blir bra  :+1:

Tror kvaliteten blir bra. Ser ut som et skjermbilde fra en telefon som har tatt bilde av skjermen i bilen... blir gjerne litt distortion av sånt..
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Motorwatt

#38
Får vel finne frem en USB-pinne igjen. Bruker verken Sentry mode eller Dashcam...

Men "Out of order" så jeg:
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Sitat fra: knut.aulie på fredag 03. april 2020, klokken 16:28
Sitat fra: Daniel_0007 på fredag 03. april 2020, klokken 15:40
12.5 har begynt å rulle ut til få med mulighet å se dashcam video på skjermen.

https://www.notateslaapp.com/software-updates/version/2020.12.5/release-notes
Dette er veldig etterlengtet.

Håper visningskvalitet er litt bedre enn det ser ut fra bildet i notes Det så ikke helt optimalt ut, men beskrivelsen hørtes veldig bra ut.

Sånt som dette er det kun Tesla som gjør foreløpig. Det øker kundetilfredshet veldig, og gjør jo også at en tåler bedre at ting ikke er perfekt siden ting forbedres underveis.

Gleder meg til denne kommer til min bil
Ser jo bra ut dette:
https://twitter.com/teslaownersSV/status/1246241828619206656
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geear

Wow! Imponert! Er vel bare å føre det inn på drømmelista for oss med MCU1.

Ser den har tatt opp ryggekameraet også. Gjør den det nå i dag også? Tidligere var det bare front og side. Er uendelig lenge siden jeg har sjekket et opptak fra bilen (nettopp fordi det er så komplisert, så bruker heller Blackvue og ser på opptak via wifi på telefonen).

RuneW

Opptak med ryggekamera har vært en stund, ja.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Øggen

Sitat fra: RuneW på lørdag 04. april 2020, klokken 10:53
Opptak med ryggekamera har vært en stund, ja.

Men kun på MCU2 da eller?
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Motorwatt

Kom vel med 2019.32.11 i begynnelsen av oktober.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Har ikke fulgt med så mye på pågående lading, men i dag brukte den 6 minutter på gå fra 0 A til 32 A. Er det vanlig? Hvis ikke, hva kan være grunnen til at en slik endring er implementert?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA