Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: 2020.12  (Lest 17139 ganger)

jorgror

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 314
    • Vis profil
Sv: 2020.12
« Svar #105 på: ſøndag 12. April 2020, klokken 21:40 »
EU-2019.20-10482
Okey,  var usikker på om jeg hang etter fordi jeg ikke har wifi til vanlig, men jeg er på samme som deg. USA ser ut til å ha fått en ny en med 2020.12 https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/navigation-update-2020-12-is-out.189297/


Sent from my iPad using Tapatalk
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Motorwatt

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3873
    • Vis profil
Sv: 2020.12
« Svar #106 på: ſøndag 12. April 2020, klokken 21:42 »
Navigasjonsdata følger ikke firmware-oppdatering, og kommer bare 2-3 ganger i året. Ofte opp til 10GB.
S75D - 09/2018 - Midnight Silver - Premium - Panorama - CCS - FSD-computer/HW3 - MCU2 - Firmware: 2021.4.12

__________________________________________________________________________________________________

Frantisek Ruzicka

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 40
    • Vis profil
Sv: 2020.12
« Svar #107 på: Mandag 13. April 2020, klokken 13:59 »
Do some one in Europe reported that he/she received the 2020.12 map data?
2020 Tesla Model 3 LR AWD FSD
2009 Mini One :-)

Elmo

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 8355
  • Elbileiere gjør det med spenning.
    • Vis profil
    • Elmo
Sv: 2020.12
« Svar #108 på: Mandag 13. April 2020, klokken 21:58 »
Navigasjonsdata følger ikke firmware-oppdatering, og kommer bare 2-3 ganger i året. Ofte opp til 10GB.

Kommer sjeldenere enn det.  Maks én gang pr år - i Europa
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 - HW2.5 - FW: 2020.36.11   og Seat Mii 2020. 
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Elmo

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 8355
  • Elbileiere gjør det med spenning.
    • Vis profil
    • Elmo
Sv: 2020.12
« Svar #109 på: Mandag 13. April 2020, klokken 22:00 »
EU-2019.20-10482
Okey, var usikker på om jeg hang etter fordi jeg ikke har wifi til vanlig, men jeg er på samme som deg.
USA ser ut til å ha fått en ny en med 2020.12

Legg merke til innledningen "EU-" for Europa og "NA-" for North America.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 - HW2.5 - FW: 2020.36.11   og Seat Mii 2020. 
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

RuneJK

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 9
    • Vis profil
Sv: 2020.12
« Svar #110 på: Mandag 13. April 2020, klokken 22:48 »
Hei
Så viss man har kart data EU 2018.xxxxx så burde man kontakte Tesla for å høre om de kan pushe oppdateringer på kart ut?
Har en model S 2018 model.




Mvh
Rune



Med vennlig hilsen
Rune

TMS 100D - 2018
2016 BMW i3 - 94aH - solgt

Kim-

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 834
    • Vis profil
Sv: 2020.12
« Svar #111 på: Mandag 13. April 2020, klokken 23:34 »
Hei
Så viss man har kart data EU 2018.xxxxx så burde man kontakte Tesla for å høre om de kan pushe oppdateringer på kart ut?
Har en model S 2018 model.
Mvh
Rune
Koblet til wifi ?
2021 Tesla Model 3 LR (819)
2018 Hyundai Ioniq
2018 Tesla X75D - solgt

Motorwatt

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3873
    • Vis profil
Sv: 2020.12
« Svar #112 på: Tirsdag 14. April 2020, klokken 00:03 »
@RuneJK: Min bil er fra september 2018, alså omtrent samtidig som din. Jeg fikk heller ikke oppdateringer av navigasjonsdata, og bilen måtte inn på verksted. Tok 14 dager, men akkurat det var nok litt spesielt.
S75D - 09/2018 - Midnight Silver - Premium - Panorama - CCS - FSD-computer/HW3 - MCU2 - Firmware: 2021.4.12

__________________________________________________________________________________________________

Thomas Parsli

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3918
    • Vis profil
Sv: 2020.12
« Svar #113 på: Tirsdag 14. April 2020, klokken 00:25 »
Hei
Så viss man har kart data EU 2018.xxxxx så burde man kontakte Tesla for å høre om de kan pushe oppdateringer på kart ut?

Har du prøvd "full reset"? Det er verd å prøve før du kontakter Tesla:
Hold inn begge rulleknappene på rattet samtidig som du holder inne bremsen, ikke slipp før du ser "T" på skjermen.
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Hasse79

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 33
    • Vis profil
Sv: 2020.12
« Svar #114 på: Tirsdag 14. April 2020, klokken 17:48 »
Jeg hang igjen med gammel versjon navigasjonsdata, kontaktet Tesla via chat, de kunne se at kartoppdateringen hadde låst seg og sendte saken videre til teknisk team, ca 1 døgn senere kom det en push som startet nedlasting på nytt og alt ble bra.

Dette var før man i menyen (software) kunne se noe som helst om oppdatering tilgjengelig/under nedlasting, så jeg hadde ikke oversikt over ha som skjedde og ikke da den første nedlastingen låste seg.
2018 Tesla Model S 75D
2015 BMW i3

1000kwh

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2434
    • Vis profil
Sv: 2020.12
« Svar #115 på: Onsdag 15. April 2020, klokken 11:55 »
Autosteer har aldri vært bedre enn på 12.5. Bedre enn et menneske både i flyt og nøyaktighet!  :+1:

Øggen

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1435
    • Vis profil
Sv: 2020.12
« Svar #116 på: Onsdag 15. April 2020, klokken 12:34 »
Autosteer har aldri vært bedre enn på 12.5. Bedre enn et menneske både i flyt og nøyaktighet!  :+1:

Totalt uenig. Voldsomt nervøs, med rykkninger/vingling, bremsa ned til 45/55km/h i alle større svinger,  samt en haug med evinnelige fantom bremsinga.
Erfaringer etter berre 100km, men🤷‍♂️
AP2.5
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.
Model 3 LR hvit/hvit, FSD i bestilling

DagfinnN

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1725
  • DagfinnN
    • Vis profil
Sv: 2020.12
« Svar #117 på: Onsdag 15. April 2020, klokken 13:24 »
Autosteer har aldri vært bedre enn på 12.5. Bedre enn et menneske både i flyt og nøyaktighet!  :+1:

Totalt uenig. Voldsomt nervøs, med rykkninger/vingling, bremsa ned til 45/55km/h i alle større svinger,  samt en haug med evinnelige fantom bremsinga.
Erfaringer etter berre 100km, men🤷‍♂️
AP2.5
Hvordan i all verden kan dette oppleves så forskjellig?
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

1000kwh

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2434
    • Vis profil
Sv: 2020.12
« Svar #118 på: Onsdag 15. April 2020, klokken 13:38 »
Jeg gikk fra 8 (var det vel) med masse vingling i starten, men over tid så gav det seg for det meste. Slik som andre rapporterte. Så det er noe mer her enn bare en ny oppdatering.

Men på 12.5 var alt av vingling borte, og en merkbar forbedring generelt. Kjørte 200 km i går, både på motorvei og landevei. Vingling er totalt fraværende, selv på rette strekninger.

(under forutsetning at vi ikke har ekstremt forskjellige oppfatninger av vingling.. for ekte vingling kom første gang på 8)

Edit: Tror jeg surrer (vingler) med vingleoppdateringen. Dette må ha skjedd mye før, i 2019. Så har det vært noe vingling igjen hele vegen fram til 12.5 da det stoppet helt.
« Siste redigering: Onsdag 15. April 2020, klokken 13:41 av 1000kwh »

Thomas Parsli

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3918
    • Vis profil
Sv: 2020.12
« Svar #119 på: Onsdag 15. April 2020, klokken 13:44 »
Autosteer har aldri vært bedre enn på 12.5. Bedre enn et menneske både i flyt og nøyaktighet!  :+1:

Totalt uenig. Voldsomt nervøs, med rykkninger/vingling, bremsa ned til 45/55km/h i alle større svinger,  samt en haug med evinnelige fantom bremsinga.
Erfaringer etter berre 100km, men🤷‍♂️
AP2.5
Hvordan i all verden kan dette oppleves så forskjellig?

Forskjellige biler (HW), forskjellig strekninger, forskjellig tid på døgnet -og ikke minst forskjellige forventninger?

Jeg bruker AP mye og enkelte strekninger (f.eks Slemmestadveien og Røykenveien) sliter bilen like mye i "problemsvingene" som for 12mnd siden. Mens motorvei stort sett går som en drøm (helt til bilen bråbremser fordi den tror det gikk fra 80km/t til 40km/t).



2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)