Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

TM3 vil ikke alltid lade.

Startet av Autowinder, fredag 13. mars 2020, klokken 13:15

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Toalmar på fredag 13. mars 2020, klokken 21:34
Da jeg hadde BMW I3 ladet jeg den til 100% mange ganger og kan ikke huske det var noe advarsel mot det.
100% indikert i bilen er ikke 100% cellespenning. Det gjelder mange andre apparater og.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

#16
... og du ser hvor lenge mobilbatterier og lignende varer. Det er 2-3 år (3 - 500 sykluser?) så er de rimelig fucked, kan for eksempel ramle fra 40 % til omtrent 0 % bare med en temperaturendring på 20 grader.

... og det er ikke bare Tesla som fraråder fullading, Audi e-Tron "gen 2" har også fått advarsel, og iallfall e-Niroen vår har mulighet for å sette ladegrense både for AC og DC-lading. Jeg lader X-en til 70 % eller 75 %, e-Niroen til 80 %, men begge lades bare omtrent en gang i uka, så de tilbringer mesteparten av tiden sånn ca. midt på treet.

Spinner

Sitat fra: Autowinder på mandag 16. mars 2020, klokken 22:17Og trenger ikke belæres om selvfølgeligheter som at ladegrense ikke må være nådd eller at det er strøm i pluggen ;-) Start lading er ikke valgbart.
Når er det ikke valgbart? Aldri? Har du valget om å stoppe lading? Hvis du stopper får du ikke startet igjen? Veldig merkelig om din app oppfører seg annerledes enn alle andres... ;)

Autowinder

#18
Bilen lader ikke før etter at SOC er under et treshold noe under 100% jeg ikke kjenner. Da den ikke lader før den er under dette er det jo heller ikke valg for å stoppe lading. (Og heller ikke for å starte lading)
Akkurat nå står bilen på lading og er nådd 85-ish % og noen valg om lading er ikke der. Flytter jeg grensen til 100% starter lading automatisk og jeg kan stoppe den og starte igjen. Men ikke når den er nær 100%. Tesla originalt ladeadapter.
Jeg sitter jo ikke her og finner på dette...
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Spinner

Sitat fra: Autowinder på tirsdag 17. mars 2020, klokken 11:57Flytter jeg grensen til 100% starter lading automatisk og jeg kan stoppe den og starte igjen. Men ikke når den er nær 100%. Tesla originalt ladeadapter.
Jeg sitter jo ikke her og finner på dette...
Nettopp, så knappen din er jo ikke borte, du er bare for nærme innstilt grense. Sånn har det alltid vært.

Autowinder

#20
Det har ikke vært slik, tidligere (før jul) kunne jeg starte ladingen (knappen var valgbar på 97%) for å "toppe opp" til 100%. Nye regler satt av Tesla må ha kommet til.

EDIT: Så du forresten spørsmålet mitt i første post? "Noen andre som har erfart det samme?"
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA