Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Service på merkeveksted Vs. kjedeverksted

Startet av aasen90, fredag 13. mars 2020, klokken 12:40

« forrige - neste »

aasen90

Har en ioniq EV og en Kona EV.

Ser for meg at servicepunktene utføres like bra, men at de på merkeverkstedene oppdaterer programvaren på GPS og bil. Spørsmålet da er om det virkelig er så store forandringer i programvaren mellom hver service som kan forsvare det store mellomlegget?

andy99

Det viktigste er vel at merkeverksted også foretar utbedringer og garantijobber. De har vel også litt mer goodwill ovenfor en kunde som er lojal. Nå er jo ikke serviceprisene så høye, så besparelsen på ikke merkeverksted er liten. (i hverfall for min del) ca 1200 kr for første service og 2200 kr for andre service. Helt greit.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA