Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Service på merkeveksted Vs. kjedeverksted  (Lest 404 ganger)

aasen90

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 125
    • Vis profil
Service på merkeveksted Vs. kjedeverksted
« på: Fredag 13. Mars 2020, klokken 12:40 »
Har en ioniq EV og en Kona EV.

Ser for meg at servicepunktene utføres like bra, men at de på merkeverkstedene oppdaterer programvaren på GPS og bil. Spørsmålet da er om det virkelig er så store forandringer i programvaren mellom hver service som kan forsvare det store mellomlegget?

andy99

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 452
    • Vis profil
Sv: Service på merkeveksted Vs. kjedeverksted
« Svar #1 på: Fredag 13. Mars 2020, klokken 12:48 »
Det viktigste er vel at merkeverksted også foretar utbedringer og garantijobber. De har vel også litt mer goodwill ovenfor en kunde som er lojal. Nå er jo ikke serviceprisene så høye, så besparelsen på ikke merkeverksted er liten. (i hverfall for min del) ca 1200 kr for første service og 2200 kr for andre service. Helt greit.
2019 KONA electric, utlevert 1 nov 2018
TMY bestilt 16.03.19
M3 reservert 01.04.2016 kansellert feb.2019