Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppdatering av Elbilforum

Startet av phaugneland, torsdag 12. mars 2020, klokken 15:05

« forrige - neste »

phaugneland

Vi har nå foretatt en liten oppgradering av Elbilforum for blant annet bedre å ivareta personvern. I tillegg å synliggjøre at ved å være medlem i Norsk elbilforening, støtter du driften av forumet som nå har over 25.000 registrerte brukere. Takk til alle som har bidratt så langt!

Du kan nå koble din bruker til ditt medlemskap i Norsk elbilforening under din profil eller ved registrering av ny bruker. Da kommer det opp på profilen din hvor lenge du har vært medlem og den nye tekstannonsen i toppen om medlemskap vises ikke. Du kan når som helst fjerne denne koblingen om du ønsker.

Det kommer også opp påmelding til Norsk elbilforenings månedlige nyhetsbrev første gang du er inne på Elbilforum fra ny enhet. Meld deg på for nyttig informasjon om elbil og lading generelt om du ikke allerede er medlem og mottar vårt nyhetsbrev.

Meld fra i denne tråden om du finner tekniske feil etter oppgraderingen så fikser vi opp fortløpende!
Nestleder i Norsk elbilforening. Har jobbet i Elbilforeningen siden juni 2012. Bruker til daglig BH Emotion elsykkel.

Orbit

Ref kobling mot elbil.no og medlemsskap i Elbilforeningen: Hvordan lagres denne påloggingsinformasjonen på forumsidene? Dersom passord ikke er lagret i klartekst i forum-systemet (antar det ikke er tilfelle), hvilken løsning har dere da for å autentisere på tvers av systemene?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Vollis47

På iPadden min klarer jeg ikke å få vekk et vindu med reklame for nyhetsbrev.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

tolapet


phaugneland

Sitat fra: Orbit på torsdag 12. mars 2020, klokken 16:00
Ref kobling mot elbil.no og medlemsskap i Elbilforeningen: Hvordan lagres denne påloggingsinformasjonen på forumsidene? Dersom passord ikke er lagret i klartekst i forum-systemet (antar det ikke er tilfelle), hvilken løsning har dere da for å autentisere på tvers av systemene?
Din bruker autentiseres og brukernavn kobles mot medlemssystemet. Passordet ditt blir ikke lagret i forumets database, hverken i klar tekst eller kryptert.
Nestleder i Norsk elbilforening. Har jobbet i Elbilforeningen siden juni 2012. Bruker til daglig BH Emotion elsykkel.

phaugneland

Sitat fra: tolapet på torsdag 12. mars 2020, klokken 23:51
ikke på PC'n min heller... :(
Hvilken nettleser bruker du og versjon av Windows så skal vi feilsøke.
Nestleder i Norsk elbilforening. Har jobbet i Elbilforeningen siden juni 2012. Bruker til daglig BH Emotion elsykkel.

phaugneland

Sitat fra: Vollis47 på torsdag 12. mars 2020, klokken 23:06
På iPadden min klarer jeg ikke å få vekk et vindu med reklame for nyhetsbrev.
Hvilken versjon har du av Ipad så skal vi feilsøke.
Nestleder i Norsk elbilforening. Har jobbet i Elbilforeningen siden juni 2012. Bruker til daglig BH Emotion elsykkel.

DagfinnN

#7
Har elbilforum blitt hacket? 30+ poster om med tilbud om salg av diverse, velg "nyeste innlegg"
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

tolapet

Sitat fra: phaugneland på fredag 13. mars 2020, klokken 08:17
Sitat fra: tolapet på torsdag 12. mars 2020, klokken 23:51
ikke på PC'n min heller... :(
Hvilken nettleser bruker du og versjon av Windows så skal vi feilsøke.

Windows 7, og Internett Explorer...

Motorwatt

#9
SitatHar elbilforum blitt hacket? 30+ poster om med tilbud om salg av diverse, velg "nyeste innlegg"

Hmm. Så igjennom 4 sider, og fant ingen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

DagfinnN

TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

phaugneland

Sitat fra: DagfinnN på fredag 13. mars 2020, klokken 09:21
Har elbilforum blitt hacket? 30+ poster om med tilbud om salg av diverse, velg "nyeste innlegg"
En bruker kom seg rundt spamfilter. Vi har sperret brukeren og sjekker opp videre.
Nestleder i Norsk elbilforening. Har jobbet i Elbilforeningen siden juni 2012. Bruker til daglig BH Emotion elsykkel.

spirrevipp

Sitat fra: phaugneland på fredag 13. mars 2020, klokken 08:19
Sitat fra: Vollis47 på torsdag 12. mars 2020, klokken 23:06
På iPadden min klarer jeg ikke å få vekk et vindu med reklame for nyhetsbrev.
Hvilken versjon har du av Ipad så skal vi feilsøke.

På Mac med Safari 11.1.2 så er det samme oppførsel, nyhetsbrev dukker opp nytt hver gang en side lastes.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

4Matic Fanatic

#13
Sitat fra: tolapet på fredag 13. mars 2020, klokken 09:26
Sitat fra: phaugneland på fredag 13. mars 2020, klokken 08:17
Sitat fra: tolapet på torsdag 12. mars 2020, klokken 23:51
ikke på PC'n min heller... :(
Hvilken nettleser bruker du og versjon av Windows så skal vi feilsøke.
Windows 7, og Internett Explorer...

Samme feil på Windows 10 med Chrome...


Vollis47

Sitat fra: phaugneland på fredag 13. mars 2020, klokken 08:19
Sitat fra: Vollis47 på torsdag 12. mars 2020, klokken 23:06
På iPadden min klarer jeg ikke å få vekk et vindu med reklame for nyhetsbrev.
Hvilken versjon har du av Ipad så skal vi feilsøke.

Det er en litt eldre iPad med OS 9.3.6, men finner ikke ut hvilken versjon iPadden er.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA