Idag fikk jeg svar fra Nissan:
Viser til henvendelse i forbindelse med e-post mottat angående endring av passord, så vil jeg informere deg om at e-posten du mottok er ekte og at vi har bedt teknisk avdeling undersøke dette, da vi ikke har fått noen informasjon om hva dette betyr og om det er noe man må gjøre.
Du hører fra meg så snart jeg mottar en tilbakemelding fra teknisk avdeling.
Snodig. Jeg stoler ikke på dette enda... Hvis det faktisk er ekte så kan det jo f.eks. bety at Nissan bruker for dårlig passord-hashing, og vil forbedre den. Det kan de ikke uten tilgang på passordet. En måte er å be brukerne endre passord. Men det ville i så fall være nok å bare be oss logge inn på websida en gang, med eksisterende passord.
Alternativt kan det være de vil innføre strengere passordregler, med mer krav om lengde, spesialtegn og sånt. Da vil mange måtte endre passord. Kanskje tenker de det er enklere å bare be alle endre.
Hvis begge deler er tilfelle kan det jo gi mening. Uansett virker det litt underlig og klønete, og forklarer ikke det uvanlige domenenavnet. Venter i spenning på hva teknisk avdeling sier.