Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feiler å fjernstarte M3 fra APPen

Startet av mikaelf, mandag 09. mars 2020, klokken 14:19

« forrige - neste »

mikaelf

Forsøkte i helgen å fjernstarte (remote start) bilen som var parkert noen 100 meter unna, fra mobil appen, men fikk feilmeldingen "Failed to enable keyless driving"

Noen andre som har fått den samme feilen, eller lykkes med denne funksjonen i siste?
TMY - LR AWD (2022 HW3)

geear

Ingen Model 3, men det funket på min X i går iallfall, med 2020.4.1.

sjokomelk

Husk at funksjonen må være aktivert i menyen på skjermen i bilen også for at det skal fungere.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

mikaelf

Sitat fra: sjokomelk på mandag 09. mars 2020, klokken 19:38
Husk at funksjonen må være aktivert i menyen på skjermen i bilen også for at det skal fungere.

Aha, takk for tipset, sjekker ved første anledning  :+1:
TMY - LR AWD (2022 HW3)

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Klykken

Hvis noen uten mobilnøkkel eller nøkkelkort trenger å flytte bilen f.eks? Hvis du er milevis unna bilen og bilen må flyttes fra der den står er det jo kjekt å ha muligheten til å låse opp og i tillegg la de kjøre bilen. Hvis du ikke stoler på vedkommende så slå på Valet mode i forkant. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

sjokomelk

Jeg har også brukt den et par ganger jeg skulle ha flyttet bilen, men nøkkelen ligger inne. Og det var raskere å låse opp bilen og starte den fra mobilen enn å gå inn og hente nøkkelen og gå ut igjen, for så å flytte bilen og gå inn igjen med nøkkelen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Motorwatt

Ganske sikker på at hvis jeg en gang kom i en slik situasjon ville ha glemt at det var mulig.  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

DagfinnN

Veldig praktisk funksjon. Vi skulle låne ut bilen til vår datter. Men vi reiste på hytta sammen med nøkkelkortene. Da var det bare å la dattera laste ned appen og bruke bilen. Det gikk helt fint.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Klykken

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 11. mars 2020, klokken 11:13
Ganske sikker på at hvis jeg en gang kom i en slik situasjon ville ha glemt at det var mulig.  :D
Bruker det som oftest når bilen vaskes. Så slipper jeg at håndtakene går ut og inn.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

Er det ikke da bare å legge nøkkelen igjen inne i bilen?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

Når jeg tenker meg om: Før jeg fikk levert bilen min, fikk jeg låne en S en helg. La igjen nøkkelen på utebordet da det kom et forrykende uvær med masse regn. Nøkkelen var ubrukbar, og rådyrene var gode. Ringte Tesla SOS, og havnet i Nederland. De åpnet, og startet bilen etter å ha fått bekreftet at jeg allerede var registrert hos Tesla, og ga meg også tilgang til appen på mobil. På vei for returnere bilen kjørte jeg inn på en SuC, og klarte å legg igjen mobilen inne i bilen. Så der stod jeg da der med enda dyrere rådyr. Men løsningen ble å registrere meg på en annen Tesla-eiers app. Så joda, kjekt å ha når hodet ikke fungerer....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Litt forskjell på 3 og X/S, men jeg bruker det stadig, for eksempel for å flytte bilen litt mens nøkkelen ligger i huset, mobilen har jeg som regel på meg. Mistet også nøkkelen en gang, og da var det bare å starte med mobilen og kjøre hjem. Foretrekker nøkkelen, men helt topp å ha begge mulighetene.

Siste backup er å ringe Tesla support, de kan visst nok også trylle litt når man er ille ute. :-)

mikaelf

#14
Bare presiserer at funksjonen "Remote start" som jeg har ønsket å bruke gjør at en kan kjøre en M3 uten noe form av nøkkel, dvs. uten kort, key fob og nøkkel i mobil app.

Jeg blokkerte bilen til en kompis når vi parkert på gårdsplassen og når han ønsket å kjøre ut var jeg ikke i nærheten selvfølgelig. Han ringte meg og jeg forsøkte å åpne opp bilen (som gikk fint fra appen) og starte slik at han kunne flytte bilen min, men den gikk ikke.

Etter innspill fra @sjokomelk sjekket jeg ut at denne funksjonen må aktiveres først i bilen, gjennom menuen på skjermen.
Jeg synes det er en nyttig funksjon slik at en trenger ikke å gi bort passordet til Tesla kontoen sin til andre i en nødssituasjon.
TMY - LR AWD (2022 HW3)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA