Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Beste tilbud på leasing av e-Golf

Startet av PMV, mandag 09. mars 2020, klokken 07:36

« forrige - neste »

PMV

Hei,

Er på vippen til å lease den utgående e-Golfen. Kjenner dere til noen gode tilbud på leasing? Ser at Erik Arnesen på Bryn priser seg ganske aggressivt.
Se her: e-Golf leasing: Startleie + etableringsgebyr er kr 59.240,- månedsleie kr. 1.890,- og totalpris er kr. 127.280,- ved kjørelengde/avtaleperiode på 30.000 km/3 år. **Serviceavtale 3 år / 30.000 km. Kampanjen varer til 30/03-2020.

Hva synes dere?  Er det noen som slår dem?
2022 Q4 50

arthur

Ikke egentlig svar på ditt spørsmål, men synes ikke det var så billig så for egen del ville jeg heller ha kjøpt en nyere brukt bil.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

rwilthil

Gjenkjøp verdi bør også taes i betraktning.  Det er ikke sikkert det er vesentlig for dere å kjøpe den ut, men muligheten er der.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk


Counterpointer

Sitat fra: arthur på mandag 09. mars 2020, klokken 08:09
Ikke egentlig svar på ditt spørsmål, men synes ikke det var så billig så for egen del ville jeg heller ha kjøpt en nyere brukt bil.
Nyere brukte E-golfer er stort sett priset høyere enn nybil nå. Dette fordi VW har satt ned nypris med ca 100k og bruktmarkedet ikke har vært villig til å tilpasse seg.

arthur

Men det sier seg vel nesten selv at det vil (måtte) skje og ganske så snart hvis folk ønsker å få solgt sine biler.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Counterpointer

Har vært sånn en ganske lang stund nå, men selvfølgelig vil prisen falle etterhvert

e-Stig

Sitat fra: PMV på mandag 09. mars 2020, klokken 07:36e-Golf leasing: Startleie + etableringsgebyr er kr 59.240,- månedsleie kr. 1.890,- og totalpris er kr. 127.280,- ved kjørelengde/avtaleperiode på 30.000 km/3 år. **Serviceavtale 3 år / 30.000 km. Kampanjen varer til 30/03-2020.

Hva synes dere?  Er det noen som slår dem?

Hvis det holder med kjørelengde på ti tusen kilometer så er dette etter min mening et av de best tilbudene her til lands. En årlig kostnad på 43 000 kroner er rimelig bilhold. I tillegg kan man kjøpe den ut etter tre år og strekke kostnadene utover enda flere år, hvis man er fornøyd med bilen. Ser det er mange forhandlere som ligger rundt samme prisen. En Exclusive ligger rundt tre hundre tusen og det er 50 000 kroner ned fra toppnivået i 2018. Det er faktisk en så god pris at vi har vurdert å kjøpe enda en e-Golf i stedet for å vente på ID.3.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

arthur

Sitat fra: e-Stig på mandag 09. mars 2020, klokken 16:10
Sitat fra: PMV på mandag 09. mars 2020, klokken 07:36e-Golf leasing: Startleie + etableringsgebyr er kr 59.240,- månedsleie kr. 1.890,- og totalpris er kr. 127.280,- ved kjørelengde/avtaleperiode på 30.000 km/3 år. **Serviceavtale 3 år / 30.000 km. Kampanjen varer til 30/03-2020.

Hva synes dere?  Er det noen som slår dem?
I tillegg kan man kjøpe den ut etter tre år .....

Kan man det? Til hvilken pris?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

e-Stig

Sitat fra: arthur på mandag 09. mars 2020, klokken 18:10
Sitat fra: e-Stig på mandag 09. mars 2020, klokken 16:10
Sitat fra: PMV på mandag 09. mars 2020, klokken 07:36e-Golf leasing: Startleie + etableringsgebyr er kr 59.240,- månedsleie kr. 1.890,- og totalpris er kr. 127.280,- ved kjørelengde/avtaleperiode på 30.000 km/3 år. **Serviceavtale 3 år / 30.000 km. Kampanjen varer til 30/03-2020.

Hva synes dere?  Er det noen som slår dem?
I tillegg kan man kjøpe den ut etter tre år .....
Kan man det? Til hvilken pris?

Vi leaset en bil som i utgangspunktet kostet 398 000 kroner. Vi betalte 151 000 kroner over tre år, og kjøpte den ut for 250 000 kroner. En ekstremt god handel som nesten "går ut i null". Fordelen er at man vet nøyaktig hvordan bilen er behandlet og at man samtidig får strekt kostnadene over litt flere år. Er man skeptisk til bilen leverer man den selvfølgelig inn og tar ut en ny.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

arthur

Var pris avtalt ved inngåelse av leasingavtalen eller var det hva eier skulle ha for bilen (og hva markedet ville betale) etter utløpet av avtalen? SIste (privat)leasede bil jeg hadde hadde ingen slik avtale og ble stående hos eier/forhandler nesten et år etter utløpet av avtalen før den ble solgt til sterkt nedsatt pris. En helt kurant bil, Toyota.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

e-Stig

Sitat fra: arthur på tirsdag 10. mars 2020, klokken 07:59
Var pris avtalt ved inngåelse av leasingavtalen eller var det hva eier skulle ha for bilen (og hva markedet ville betale) etter utløpet av avtalen?

Ja, vi fikk en estimert beløp på hva utkjøpsprisen (salgsverdien) ville være etter 3 år, forutsatt normal slitasje, etc. Det enkleste for forhandleren er jo å selge bilen til den som allerede har den. Jeg bare ringte og sa "jeg kjøper den, send fakturaen". Var ikke innom forhandleren, engang.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

arthur

Estimert og avtalt pris er vel ikke helt det samme?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

e-Stig

Sitat fra: arthur på tirsdag 10. mars 2020, klokken 10:25
Estimert og avtalt pris er vel ikke helt det samme?

Enig i det, men jeg var ikke så opptatt av hvilke ordlyd som ble brukt så lenge jeg fikk kjøpe bilen for den estimerte prisen. Så vidt jeg vet er det ikke lovlig å avtale pris på forhånd. Det er forhandleren som eier bilen. Teoretisk sett kunne de tatt den inn og prøvd å selge den for en høyere pris, men da risikerte de både å miste en god kunde og å tape penger (slik de gjorde med Toyotaen du hadde).

Jeg tror forhandleren var fornøyd. For meg var det iallfall helt genialt. Det hadde kostet mye mer å låne pengene og kjøpe bilen i utgangspunktet. I tillegg hadde jeg mistet fleksibiliteten med å velge å kjøpe bilen.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

Marzo

Sitat fra: e-Stig på tirsdag 10. mars 2020, klokken 10:54
Sitat fra: arthur på tirsdag 10. mars 2020, klokken 10:25
Estimert og avtalt pris er vel ikke helt det samme?

Enig i det, men jeg var ikke så opptatt av hvilke ordlyd som ble brukt så lenge jeg fikk kjøpe bilen for den estimerte prisen. Så vidt jeg vet er det ikke lovlig å avtale pris på forhånd. Det er forhandleren som eier bilen. Teoretisk sett kunne de tatt den inn og prøvd å selge den for en høyere pris, men da risikerte de både å miste en god kunde og å tape penger (slik de gjorde med Toyotaen du hadde).

Jeg tror forhandleren var fornøyd. For meg var det iallfall helt genialt. Det hadde kostet mye mer å låne pengene og kjøpe bilen i utgangspunktet. I tillegg hadde jeg mistet fleksibiliteten med å velge å kjøpe bilen.

Hva som gjør at et kjøp ville kostet mye mer?

Noe av forskjellen ved kjøp er vel nettopp fleksibilitet hvor man kan selge når det passer og ikke ta hensyn til kjørelengden?

e-Stig

Sitat fra: Marzo på tirsdag 10. mars 2020, klokken 12:55
Sitat fra: e-Stig på tirsdag 10. mars 2020, klokken 10:54
Sitat fra: arthur på tirsdag 10. mars 2020, klokken 10:25
Estimert og avtalt pris er vel ikke helt det samme?
Jeg tror forhandleren var fornøyd. For meg var det iallfall helt genialt. Det hadde kostet mye mer å låne pengene og kjøpe bilen i utgangspunktet. I tillegg hadde jeg mistet fleksibiliteten med å velge å kjøpe bilen.

Hva som gjør at et kjøp ville kostet mye mer?

Noe av forskjellen ved kjøp er vel nettopp fleksibilitet hvor man kan selge når det passer og ikke ta hensyn til kjørelengden?

På grunn av finanskostnadene med et lån på fire hundre tusen kroner fra dag èn. Ved å lease fikk jeg sjansen til å spare i 3 år før jeg måtte ut med 250 000 kroner. Skulle den økonomiske situasjonen endre seg til det verre i mellomtiden så kunne jeg levere tilbake bilen. Kjørelengden er ikke noe problem i mitt tilfelle; jeg vet hvor langt jeg kjører i løpet av et år.

For den som har fire hundre tusen i oppsparte midler (eller ikke er bekymret for hvor lett eller vanskelig det er å selge bilen) blir det naturligvis et annet regnestykke.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA