Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sprekk i bakvindu

Startet av Gusse, søndag 08. mars 2020, klokken 20:23

« forrige - neste »

Gusse

Ble plutselig en dag var på en 30cm sprekk i bakvinduet, som nå har utviklet seg til å strekk seg over hele bredden av ruten. Sprekken er ikke følbar utvendig, og har ingen treffpunkt type steinsprut. Altså en innvendig sprekkdannelse som utvikler seg.
Har vært borti tilfeller her inne, men klarer ikke å finne en tråd som omhandler dette.
Noen flere med slike sprekkdannelser?
Min modrl 3 er en base performance fra september 2019

Daniel_0007

Er vanlig feil på model 3, mange som har hatt, enten er det fordi ruta har blitt montert for spent eller at varmekablene blir for varme slik at ruta sprekker.
Model 3 2019 LR Rwd

Leiha

Stor sprekk i nederste del av bakruta hos meg også. Ikke følbar på utsiden og ingen annen synlig skade.
Hørte det small noe jævlig samtidig som jeg lukket førerdøra en dag det var ca 10 minus ute. Vet ikke om det skjedde da, men jeg oppdaget sprekken når jeg skulle sjekke hva den ekstra smellen skyldtes Hadde ikke kjørt forvarming. Oppdaget etterpå et brent felt på ca 5 cm på varmetråd. Siden jeg har solfilm på antar jeg at det ikke er noe vits i å prøve å få det på garanti...
Hitra, Sør Trøndelag
S85D Levert 3.6.2015
TM3 LR AWD levert 25.6.2019

stigasp

Har også base fra september

Blir rutebytte på onsdag 🙄 virker som dette er en helt vanlig feil


Tommis

Base fra sept. her også. Samme her også, venter på time for skifte.

Pepsipepsi

Hadde først time for skifte av rute 25. februar men fikk beskjed om at de var tomme for bakruter. Ble satt på venteliste og har nå ny time på Skøyen 27. mars.

Har LR AWD, reg. juni.

skysurfer

LR AWD her. Utlevert juni. Hadde stor sprekk og smeltet varmetråd...
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

ladov

Fikk denne i november, var nærmere halvmeteren lang. Ingen synlige skader men jeg kunne kjenne sprekken med neglen på innsiden. Fikk time ganske raskt, første mulighet var allerede 10 dager etterpå men det passet dårlig så jeg fant en time uka etter i stedet. Bilen var inne i 3 dager og jeg fikk en Model S som lånebil. Strøkent utført reparasjon. :)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

TøddiVedder

Mine tråder bak fungerer ikke. Sikkert aldri gjort. Juni AWD

jlan

Jeg oppdaget en liten sprekk på innsiden av bakruten (som nå er blitt større)  og kjørte innom Tesla service. Kundemottaker kom ut og tok bilder, og ga meg time om to uker "for å se på det".  Jeg spurte om de ville bytte ruten ved neste besøk. Nei de hadde kanskje ikke ruter på lager, så jeg måtte ikke regne med det. Jeg forsto ikke helt logikken med å ta bilen inn igjen hvis de ikke hadde rute, men jeg lot det ligge.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

TøddiVedder

Når min bil var inne for å sjekke hvorfor ikke trådene i bakruten virket, byttet de hele bakruten. Var ihvertfall lagervare der.
Litt styr med at jeg hadde takstativ og takboks på..

Gusse

Måtte inn for å konstantere garanti, de skiftet ikke samtidig var beskjeden, men fikk beskjed om at de hadde avtale med Hurtigruta carglass, noe som var en god nyhet for min del som må kjøre et stykke for å komme til nærmeste Tesla servicested.

tss_trd

Jeg oppdaget sprekk i ruten for litt siden. Booket via appen, fikk time tre uker frem i tid. Ble imidlertid oppringt og bedt om å komme innom før, slik at de fikk tatt bilder og bekreftet ev. garantireparasjon. De hadde bare én person som kunne bytte ruter :o

Har ikke testet varmetrådene etter jeg oppdaget sprekken, men antar at når ruten sprekker oppstår det brudd eller dårlig kontakt i trådene. Slår en de da på, vil de enten ikke virke eller det vil bli voldsom varmeutvikling pga dårlig kontakt. Er vel litt avhengig av hvilket glass som sprekker. Sikkert det innvendige som mest utsatt da dette ligger nærmest karosseriet og får det meste av belastningene ved bevegelse.

Rsk1

Oppdaget sprekk i bakvindu, samt sprekk ved takfeste. Har solfilm å bakruta. Nekter Tesla fortsatt på at dette er en garantisak, tross at det tydelig viser at det har vært en svakhet på disse rutene?
Bmw i3 94ah (Solgt)
Model 3 LR

tss_trd

Skjønner ikke hvordan solfilm kan være årsaken. Som nevnt, så er min påstand at varmgang i trådene skyldes at ruten allerede har sprukket. Så nylig en Teslabjørnvideo der han fikk lagt på ny solfilm på bakruten. Nettopp pga rutebytte. Ingen problemer med garanti der selv om han har hatt solfilm.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA