Da har jeg hatt min g3 smart i nøyaktig 1 mnd. Har ikke kjørt den veldig mye, men er godt fornøyd, spesielt med tanke på forventning og pris. Deilig å bli kvitt Taycan som har helt latterlig dårlig ryggekamera, interface og brukervennlighet, i tillegg fikk jeg en mandagsbil-Taycan med knirkelyder osv.
G3 passer ikke for førere over 185 cm. Jeg er 184 og det går akkurat når jeg tar setet helt ned og bak. Bilen går godt og langt, selv i minusgrader. Varmekapasiteten er mye svakere enn hva jeg har i Tesla X, men det duger og appen fungerer bra. Ellers er funksjonalitet og menyer osv bra. Litt færre valg enn på en tesla, men like intuitivt og pent. Byggekvalitet er jeg positivt overrasket over, og jeg har snakket med en Meca-mekaniker som hadde kjøpt g3 selv, han ble overbevist når han så hvor godt den er bygget og hvor enkelt framtidig vedlikehold blir. Han mente den har mer solide deler enn Tesla feks.
Kjørekomfort er godt nok, grei plass og enkel bil å kjøre. God på vinterføre også.
Autopilot virker også meget bra, men er også ganske sensitiv før den trekker seg. Sterkt motlys kan være en slik faktor.
Lading går helt fint, jeg har ikke kjøpt denne for langturer så skal ikke uttale meg om det aspektet. Topp familiebil uten for mye bagasje. Må vel tilbake til første Nissan leaf jeg importerte i 2014 til 120.000 kr før jeg kan si at jeg har fått like mye value for money.