Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mulig App for MG ZS EV

Startet av nilka, lørdag 07. mars 2020, klokken 17:43

« forrige - neste »

Amatøren

Sitat fra: Myrvang på tirsdag 01. desember 2020, klokken 00:20Og prisen er jo helt gull. Kan få alt jeg vil ha, men da må jeg legge rundt 800´ på bordet.
🤔

800.000,- for en MG? 🤔 Hvilken kalkulator brukes eller hva er det av pris på ekstrautstyr?

Den har jo startpris på 239.900,- ut fra det jeg kan finne ut.

Får jo Audi e-tron 50 med bedre rekkevidde til lavere pris da.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Radial

Tror Myrvang refererer til en TMX eller lignende til 800k😜
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Electric cars in Norway

Minst! Hvis det ikke er en brukt Taycan da😀

MG ZV er billige og fine biler.

1000kwh


TB

KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Myrvang

Sitat fra: Amatøren på tirsdag 01. desember 2020, klokken 19:55
Sitat fra: Myrvang på tirsdag 01. desember 2020, klokken 00:20Og prisen er jo helt gull. Kan få alt jeg vil ha, men da må jeg legge rundt 800´ på bordet.
🤔

800.000,- for en MG? 🤔 Hvilken kalkulator brukes eller hva er det av pris på ekstrautstyr?

Den har jo startpris på 239.900,- ut fra det jeg kan finne ut.

Får jo Audi e-tron 50 med bedre rekkevidde til lavere pris da.

Var nettopp E-Tron jeg tenkte på. TMX utgår da det er fryktelig vanskelig å få 2 kajakker på taket...
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

chrgod

Har rattvarme i min 2014 Leaf, og er enig i at det er kjekt. Selv om det kun er en innstiling; «For varmt». Har funnet ut at det ofte er like greit med et par tynne vanter.

Appen fikk jeg aldri til å fungere, og har ikke savnet den i mine snart fire år med Leafen. Forhåndsvarming stilles inn i bilen. Er dette er mulig i MG også?

Snuser fremdeles på MG, mer rekkevidde og ny bil frister. Leafen er dog fremdeles forbløffende bra og feilfri. Den har også 360o kamera, som MG vel ikke kan levere?
2022 Tesla Y

Radial

Sitat fra: chrgod på lørdag 05. desember 2020, klokken 21:21
Har rattvarme i min 2014 Leaf, og er enig i at det er kjekt. Selv om det kun er en innstiling; «For varmt». Har funnet ut at det ofte er like greit med et par tynne vanter.

Appen fikk jeg aldri til å fungere, og har ikke savnet den i mine snart fire år med Leafen. Forhåndsvarming stilles inn i bilen. Er dette er mulig i MG også?

Snuser fremdeles på MG, mer rekkevidde og ny bil frister. Leafen er dog fremdeles forbløffende bra og feilfri. Den har også 360o kamera, som MG vel ikke kan levere?

Vurderer du MG ZS, så gjør du det pga ny bil(garanti), plassen (særlig bagasjerommet) og grei rekkevidde (omtent dobbelt av en 2014 leaf).

Resten av ønskene dine blir ikke oppfylt (app, forvarming eller 360 cam).
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

1000kwh

Den har vinduer som man kan se ut av! :D

Ellers er det en konge bil for oss som vil kjøre billig og bra nok. Den gjør alt det den skal, men ikke mye mer.

Bra plass både i kupeen og bagasjerommet. Og man sitter høyt.

teslamsp



Har en 2020 MG ZS EV. Finnes det en app vi kan bruke per i dag?

Radial

Niks.
Finnes en OBD sak for å se SOC og annet snacks, men den kan ikke styre bilen på noe vis.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Electric cars in Norway

#26
Sitat fra: Radial på lørdag 24. september 2022, klokken 20:53
Niks.
Finnes en OBD sak for å se SOC og annet snacks, men den kan ikke styre bilen på noe vis.

Merkelig at det lages noe uorginalt  dvs at det er "noen der ute" som fixer en app til dette. Det er jo snakk om litt hardware og software bare... kan det ikke tas fra den nye og settes inn i den gml? Er det ikke det bare snakk om litt "uorginalt kina snacks"  :D

Bilde er tatt herfra:

https://news.mgmotor.eu/mg-ismart-smartphone-app-why-its-a-must-have/

Open support info bildene er hentet herfra:

https://docs.openvehicles.com/en/latest/components/vehicle_mgev/docs/index.html

Radial

Det er nok litt værre enn som så.
En ting er å få en boks med link til omverdenen inn og tilkoblet nettet i bilen.

Men i nettverket i bilen må komponenter faktisk reagere på en motatt kommando, og der stopper det nok opp fort.

Feks er relè for strøm til komponentene i bilen(gjennom start knappen) helt manuell - ikke en komponent vil få strøm før dette (og flere andre) relèer kan legges inn elektronisk.

HVAC kontrolleren til ZS er også temmelig manuell - så den må bypasses slik at hovedskjermen eventuelt fikk ordna temperatur,vifte og retning på lufta.. men jeg tror ikke den er kapabel, for det går ikke endre temperatur, vifte eller retning på skjermen.


Bilen er rett og slett for dum for å få til smart styring.
En boks som kobles til bilen her må ha fysiske aktuatorer som trykker på knappene uten at man er i bilen (og tråkker inn bremsen).

Blir litt av ett opplegg 😂
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Electric cars in Norway

Sitat fra: Radial på søndag 25. september 2022, klokken 09:30
Det er nok litt værre enn som så.
En ting er å få en boks med link til omverdenen inn og tilkoblet nettet i bilen.

Men i nettverket i bilen må komponenter faktisk reagere på en motatt kommando, og der stopper det nok opp fort.

Feks er relè for strøm til komponentene i bilen(gjennom start knappen) helt manuell - ikke en komponent vil få strøm før dette (og flere andre) relèer kan legges inn elektronisk.

HVAC kontrolleren til ZS er også temmelig manuell - så den må bypasses slik at hovedskjermen eventuelt fikk ordna temperatur,vifte og retning på lufta.. men jeg tror ikke den er kapabel, for det går ikke endre temperatur, vifte eller retning på skjermen.


Bilen er rett og slett for dum for å få til smart styring.
En boks som kobles til bilen her må ha fysiske aktuatorer som trykker på knappene uten at man er i bilen (og tråkker inn bremsen).

Blir litt av ett opplegg 😂

Radial...  :+1: ja dette er ditt fag og ikke mitt så dette kan du best...

Men jeg må minne om at vi sendte folk til månen allerede på 70 tallet så det burde være mulig.... å få til dette i de eldre ZS også... just saying  8)   men det er bare min mening da...  hva er det vi har hackers der ute for da - for ellers da om ikke for å løse slike problemer?

Electric cars in Norway

#29
Sitat fra: Radial på søndag 25. september 2022, klokken 09:30

Bilen er rett og slett for dum for å få til smart styring.
En boks som kobles til bilen her må ha fysiske aktuatorer som trykker på knappene uten at man er i bilen (og tråkker inn bremsen).

Blir litt av ett opplegg 😂

Radial  som sagt dette kan du best  :+1: jeg er ganske dum på slikt.. men lurer uansett på dette:

I steden for å legge tilleggs funksjoner til "eksisterende bokser" i bilen - kan man ikke heller bytte ut de boksene med nyere typer som gjør de riktige tingene og sette inn de nye tilleggs boksene i tillegg?


Og hvis det er mulig men et pengeproblem så lagde man jo en kronesamling for dette tilbake i tid - lenke under - og etter dette så har jo ZS solgt i bøtter og spann over alt... så de vil nok også være med å sponse en slik ombygging.... hvis det er mulig da...

https://www.change.org/p/mg-motor-develop-an-app-with-pre-heating-functionality-for-norwegian-mg-zs-ev-owners

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA