Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Musikk fra iphone

Startet av Morten L, fredag 06. mars 2020, klokken 18:19

« forrige - neste »

Morten L

Har koblet opp iPhone med Bluetooth og kommer frem som telefon og lydspiller, men ingen lyd å høre fra f eks Spotify. iPhone indikerer at den er koblet opp. Står bare Det er ikke lagt inn noe medium. Hva er feilen? Får ikke endret kilde fra SD kort

OlsenR

Har du forsøkt soft reset av MMI?

Hold volumknappen ved girvelger inne til skjermene blir sorte og MMI logoen dukker opp igjen

Orbit

Gå til musikkmenyen, velg telefonen som kilde. Deretter velger du de fire små firkantene oppe til venstre for å få opp ekstra meny, og velg «sist valgte spor» (på husken, heter kanskje ikke akkurat det). Da skal den begynne å spille.

Dersom telefonen ikke finnes som kilde, så glem bilen som Bluetooth-oppkobling på telefon, evt tilsvarende også i bilen, og koble dem sammen på nytt.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Morten L

Prøvd reset og prøvd å koble Bluetooth på nytt. Ikke lyd. Står oppført som lydspiller på liste og angitt på iPhone

Orbit

Og du prøvde «sist valgte spor» (se over)?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Morten L

De firkantene forsvinner med en gang. Jeg får ikke forandret kilde fra SD kort. Når jeg trykker på kilde så kommer ikke telefon opp. Når jeg går inn på koble til enhet står iPhone det tilkoblet. Trykker jeg på den kobler den bare fra igjen. Telefonlyden virker.

Morten L

Prøvde minnepinne med musikk, spiller som bare det. Får høre med forhandler.

Orbit

Sitat fra: Morten L på lørdag 07. mars 2020, klokken 08:58
De firkantene forsvinner med en gang.
Altså de jeg har ringet inn med grønt på bildet? Hos meg er de en statisk del av menyene, så om de tidvis forsvinner - selv etter reset av MMI - er det nok greit å ta en prat med forhandler ja.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Morten L

Det løste seg ved å skru av CarPlay på Iphone. Men vet ikke helt hva jeg går glipp av da.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA