Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading av Etron og Tesla ModelS/3 på hytta på samme industrikontakt, mulig?

Startet av dragmore, lørdag 07. mars 2020, klokken 10:28

« forrige - neste »

dragmore

hei, vi er ganske elektriske i familien, fattern med nyinkjøpt Etron, svoger med Model3 og jeg med ModelS.
Vi har en shuko i garasjen på hytta med 2,5mm2 kabel og ønsker å bytte denne ut slik at vi alle kan få 16amp (3.7kw). Er dette mulig?
Etter det jeg kan se så har Tesla UMC behov for en 32amp 1fas Industriell Blå 3-pin IEC 60309, 2P+E, 6h i vegg enden, mens Etron har støtte for 16amp versionen? Stemmer dette? Eller kan Etron også bruke samme som Tesla?
På Tesla setter jeg den spesifikt med 16amp lade hastighet, kan man gjøre dette på Etron for at dette skal gå ?

D
Tesla Model S75D -2017  - HW3.0+MCU2.0 oppgradert, nå med nye HW3.0 kameraer!

jkirkebo

Sitat fra: dragmore på lørdag 07. mars 2020, klokken 10:28
hei, vi er ganske elektriske i familien, fattern med nyinkjøpt Etron, svoger med Model3 og jeg med ModelS.
Vi har en shuko i garasjen på hytta med 2,5mm2 kabel og ønsker å bytte denne ut slik at vi alle kan få 16amp (3.7kw). Er dette mulig?
Etter det jeg kan se så har Tesla UMC behov for en 32amp 1fas Industriell Blå 3-pin IEC 60309, 2P+E, 6h i vegg enden, mens Etron har støtte for 16amp versionen? Stemmer dette? Eller kan Etron også bruke samme som Tesla?
På Tesla setter jeg den spesifikt med 16amp lade hastighet, kan man gjøre dette på Etron for at dette skal gå ?

D

Sett opp en ladestasjon med type 2 uttak og integrert DC-RCM på kursen, så får absolutt alle elbiler ladet med inntil 16A samtidig som det blir en forskriftsmessig løsning.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

daktari

Enig med jkirkebo.
En praktisk årsak også:  e-tron, S og 3 forskjellig adapter til ladekladden. 3ern har 16A CEE og de 2 andre har 32A CEE.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

geear

Eller bytt ut stikkontakten med industristikk, og la det være en dedikert ladekladd på hytta, som dere bruker på alle tre bilene. Enten bruke en av de dere har, eller kjøpe for eksempel en Tesla-kladd på Finn, eller en Juicebooster. Tipper det kan være et par tusenlapper å spare, men ingen tvil om at veggboks er beste valget.

Contango

Jeg synes ikke ladekladdene generelt virker å være driftssikre i lengden. Har byttet en tredjeparts under garanti og synes jeg leser ganske ofte om andre som har problemer med sine. Ladebokser (muligens med unntak av Teslas) virker å ha en mye bedre driftssikkerhet.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA