Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladenettverk

Startet av elektro, torsdag 05. mars 2020, klokken 21:04

« forrige - neste »

elektro

Sonderer elbilmarkedet for noen i familien, XC40 treffer best av samtlige.

Spørsmålet er om Vovo har noen planer om å tilknytte seg Ionity? Man kan si hva man vil, men de er i ferd med å få et unikt nettverk, ettersom de har kun dedikerte lynladere og 4-8 stk. per lokasjon (klargjort for flere). Stort sett på døgnåpne bensinstasjoner rett ved hovedfartsårene. Blir vondt å klare seg uten dette, i Sør-Øst Norge og Sverige/Danmark/EU i alle fall. Eller betale 8 kr/kWh.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

amstray

Bare unikt om man ikke har Tesla 😎

Men det går vel an å få en viss rabatt hos Ionity også uten å ha et tilknyttet bilmerke?
2024: VW ID4
2020: Tesla Modell 3 SR+ - solgt
2018: Nissan Leaf  40kw - solgt

elektro

Ja, unikt var kanskje feil ord, men Tesla er uansett ikke aktuelt for vedkommende*. Dermed er Ionity det nærmeste man kommer et nettverk med 150kW+ ladestasjoner i klynger som gjør at man med rimelig sikkerhet vet at man får ladet, raskt, når man ankommer. Spesielt på andre siden av grensen.

Vet ikke om måter å få rabatt på med biler fra produsenter utenfor Ionity samarbeidet. NAF medlemskap- og kort gir vel 10% rabatt men..

* Det er ting som mangel av rammer rundt vinduene, bagasjeromsnett med to posisjoner, instrumenter foran føreren- og alle fysiske knapper som gjør dette. Samt noe lav bakkeklaring og mye kupestøy, ellers kunne en Model Y vært et alternativ.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

turfsurf

Sitat fra: elektro på lørdag 21. mars 2020, klokken 08:38
Samt noe lav bakkeklaring og mye kupestøy, ellers kunne en Model Y vært et alternativ.
Vi vet vel ikke så mye om kupestøy vs XC40, og er virkelig bakkeklaringen dårligere?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

kodax

#4
..slettet denne siden den ble for off topic
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

z4rd

Det er foreløpig ingen konkret informasjon på nett som tilsier tilknytning til Ionity. En gammel artikkel fra 2018 påstår også at Tesla var i samtaler om dette, men at de måtte få CCS først... Går ann å kontakte Ionity direkte evt. Volvo, hvis dette er avgjørende.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA