Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prisnivå på elbilladere i nye boligprosjekter

Startet av GreenEyez, torsdag 05. mars 2020, klokken 19:25

« forrige - neste »

GreenEyez

I denne tråden: https://elbilforum.no/index.php?topic=44891.0 fremgår det at en utbygger vil ha 38 000 kr for tilvalg av elbillader. I denne tråden fra 2016 https://elbilforum.no/index.php?topic=29700.0 skulle utbygger ha 28 000 kr. Selvaag Bolig skal ha 35 000 kr for ladepunkt i Skårerbyen, som nå holder på å bli bygget ut.

Er Elbilforeningen klar over dette prisnivået og gjør foreningen noe i denne sammenheng?
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

elektrolux

Veldig godt tema.

Som tommelfingerregel bør alle alarmer lyse  rødt  om pris/punkt ferdig installert overstiger 25 000 kr.

Det skal være helt ekstraordinære forhold før det koster mer enn det. Skal derimot være mulig å få selv de  mest avanserte anlegg ned i 20 000 kr/punkt.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Vollis47

Nå har jeg vært med på å bygge ut infrastruktur for alle med Zaptec ladebokser for de som ville ha i to boligsameier. Infrastrukturen inkl Wago flatkabel, kom på 3000-3500 kr per parkeringsplass og ladeboks for 18-19000. Så det bør ikke koste mer enn 25000 om det gjøres rett.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

GreenEyez

Hjalp noe med de tipsene jeg fikk fra forumet. Selvaag sier:

«

Vi kan informere om at vi har redusert prisen på lade-boks til 32 350 inkl. mva

Ladestasjonen som blir brukt på dette prosjektet er en smart lader, dvs. den kommuniserer med laststyringen gjennom en bus kabel.
Vi har oppgradert effekten til 11kw ved 3-fas 400v, det vil si, betydelig mer enn det som er beskrevet i første omgang, laderen er utstyrt med nøkkel.
I tillegg til montering av ladestasjonen, skal det legges 2 stk. kabler til hver ladestasjon fra elbil tavla.
Ladestasjonen skal tilkobles, programmeres med PC, samt testes. Det vil si at arbeidskostnader for dette også er i den oppgitte prisen.

Betonmast har også et påslag for håndtering av tilvalg på 15%, som er inkludert i de 32 350kr.
«

Jeg vet ikke hvilken effekt som var beskrevet først. Jeg skal leie ut garasjeplassen, skal ikke bo der selv.

Bør jeg «slå til» på dette?
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA