Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forslag som kan bevare norsk industrihistorie

Startet av elektrolux, onsdag 29. april 2020, klokken 22:57

« forrige - neste »

elektrolux

Røffe anslag tilsier at rundt 10% av Think Classic bestanden står rundt om i hager og garasjer og risikerer å havne hos huggeren på neste ryddedag eller om vrakpanten får seg et hopp.

Hva med å innvilge elbiler fra før 2005 bomfrihet?

"Risikoen" er 100 Think og likt antall PSA biler som plutselig får ny interesse. Gevinsten er at de få bilene som er igjen kan overleve.

Argumenter om at nye biler er sikrere faller på sin egen urimelighet all den tid det aldri har vært et alvorlig uhell med disse bilene, og at alternativet ofte er enda mindre trygge kjøretøy for oss som får psykiske problemer bare med tanken på å sponse nok et Julebord til bomeliten.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

cra

Genialt forslag! Jeg har en Think i garasjen, men pga ressursmangel (tid, penger og ork) blir den stående intil fruen får nok. Ikke dermed sagt at et slikt tiltak vil få meg til å sprette opp og ta tak i det, men det blir enda mindre attraktivt å kvitte seg med den. Jeg har jo lyst til å få den på stell en gang, men det blir ikke nå.

Et lite "men": At de nyere bilene er sikrere enn klassikerne er vel neppe noe å diskutere? At det ikke har vært alvorlige ulykker med de gamle er bare bra så klart, men det har ingenting å si for hvor sikre/usikre de er. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA