Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ioniq får lastekrok, også forrige modell

Startet av Cougar, torsdag 05. mars 2020, klokken 15:21

« forrige - neste »

Cougar

Om det stemmer som tek.no skriver, så kommer det lastekrok for sykkelstativ til Ioniq, både forrige og dagens modell. Sikkert noen som venter på det.
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/kJOwJX/hyundai-kona-og-ioniq-far-lastekrok
Prisen var jo ekstrem da, 12.500 kr, antar at dette er inkl. montering.
(Kjøpte akkurat komplett hengerfeste inkl. elopplegg til en av de andre bilene mine for 2300)
2019 Ioniq El + mange andre biler

jornhd

Har ventet leeenge på dette. De fleste turene med dieselbilen er kun fordi Ioniqen ikke kan frakte sykler. Men det var veldig dyrt. Får håpe det også blir tilgjengelig i andre kanaler også nå da.

goggo

Og da håper jeg noen sier fra i denne tråden hvis de finner rimeligere krok/sykkelstativ som passer på Ioniq.
For min del er det pris ferdig montert som gjelder, jeg er ingen handyman...

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Zimon

Mest sannsynligvis er dette ferdig montert og mva inkludert. Ellers så blir dette for dyrt for de aller fleste til å gidde.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

goggo

#4
Da gjenstår bare å finne et sykkelstativ som passer til min elektriske fatbike :)

Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

jornhd

Oi. Ble skeptisk til den kanten rundt der. Tror du jeg problemer med mitt stativ? Det er ganske bredt i bunn. https://www.thule.com/nb-no/bike-rack/towbar-bike-racks/thule-hangon-3-tilt-_-972000

RJK

Sitat fra: goggo på onsdag 22. april 2020, klokken 09:34
Da gjenstår bare å finne et sykkelstativ som passer til min elektriske fatbike :)

Hugo

Oj, det var j.vlig tight. Det hadde jeg ikke akseptert til den prisen de forlanger, for dette gjør kroken nesten totalt ubrukelig. Med forbehold om at den ikke kan vippes lengre ut, og at dette kun er posisjon når den ikke benyttes, så er det lite man får festet fast der når det er så trangt med plass rundt kula.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

RJK

Sitat fra: jornhd på fredag 24. april 2020, klokken 11:26
Oi. Ble skeptisk til den kanten rundt der. Tror du jeg problemer med mitt stativ? Det er ganske bredt i bunn. https://www.thule.com/nb-no/bike-rack/towbar-bike-racks/thule-hangon-3-tilt-_-972000

Stativet ditt er blant de minste. Kan hende tilsvarende stativer fra Biltema eller Clas Ohlson er litt smalere og tynnere i metallet, men selv de blir problematisk å få klampet på kroken når det er så tight.

Nei dette var direkte skuffende.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

goggo

Har kjøpt et Thule Euroway G2 som er på salg for 2699,- hos BilXtra nå.
https://bilxtra.no/thule-euroway-g2-sykkelholder

Det gikk selvfølgelig ikke nedpå den Hyundai kroken på grunn av den store "boksen" som var sveist på.
Så jeg dro tilbake til Mobile Sørlandsparken som er min forhandler og kjefta litt :) , og de løste problemet ved å skjære av hele "boksen" så nå er det bare kula igjen.

Så nå passer Thule stativet fint.

Kroken er forøvrig avtagbar, og den er av fabrikat MVG. Den kan sikkert kjøpes rimeligere enn via Hyundai, for de som vil montere selv. Det er visst en ganske stor jobb i følge folkene på verkstedet.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

RJK

Godt det løste seg med litt snakk, og fjerning av boksen. Der så det plutselig langt mere brukbart ut, selv om det fremdeles satt litt tett på. En litt lengre arm hadde gjort seg.

Takk for info om produsent. Da skal det googles litt, og så se om man ikke får gjort det et sted der timeprisene er mer akseptable.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

goggo

Sitat fra: RJK på fredag 24. april 2020, klokken 18:30
Takk for info om produsent. Da skal det googles litt, og så se om man ikke får gjort det et sted der timeprisene er mer akseptable.

Her er prisene på krok og arbeid spesifisert hos Mobile, så har du noe å sammenligne med hvis du finner noen andre som kan gjøre jobben.

Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

RJK

Vaer ikke så vanskelig å finne fra leverandør, men så fåpr man finne noen som leverer, og priser. Intalleringskostnader tilkommer selvsagt.

https://www.mvg-ahk.de/en/Towbars-mvg/HYUNDAI/Kona/Kona-Hybrid-08-2019/

https://www.mvg-ahk.de/en/Towbars-mvg/HYUNDAI/Kona/mvg-mvg-1/?force_sid=6bb98685ab4ec88172bf16403f6a52ba&vfactive=1

Ser de kun selger til Hyundaiforhandlere i Tyskland, men usikker på om man får kjøpt det som nordmann, og ikke tysker...  8)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

RJK

#12
Sitat fra: goggo på fredag 24. april 2020, klokken 18:40
Sitat fra: RJK på fredag 24. april 2020, klokken 18:30
Takk for info om produsent. Da skal det googles litt, og så se om man ikke får gjort det et sted der timeprisene er mer akseptable.

Her er prisene på krok og arbeid spesifisert hos Mobile, så har du noe å sammenligne med hvis du finner noen andre som kan gjøre jobben.

Hugo

Takker. Prisene til Hyundai Norge er kjent fra før. Slipper man tillegget for MVA, så er det muligens spiselig, men når man skal ta det utenom finansiering, så synes jeg det blir vel stiv pris når bruksområdet er så begrenset.

EDIT:

https://www.mvg-ahk.at/en/Towbars-mvg/HYUNDAI/Kona/mvg-mvg/

€437,50 incl 20 % VAT
+ differanse i moms, om man ikke får sendt til poste restante i Sverige, og henter selv, + frakt og installasjon.
Ledningssettet ser ut til å være inkludert her.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

jornhd

Bestilte først time for montering hos Mobile i Skien, men de ville ikke skjære bort den ramma. Betaler ikke så mye for en krok man kan kun bruke til noen få sykkelstativ, så sa var det bare å avbestille. Synd, for jeg har virkelig savnet dette.

EV-FTW

Sitat fra: jornhd på fredag 01. mai 2020, klokken 13:23
Bestilte først time for montering hos Mobile i Skien, men de ville ikke skjære bort den ramma. Betaler ikke så mye for en krok man kan kun bruke til noen få sykkelstativ, så sa var det bare å avbestille. Synd, for jeg har virkelig savnet dette.

Er vel bare å ta vinkelsliper å kutte den vekk selv? Så sprute på litt kald galvanisering og etterpå litt sort lakk.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA