Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.8

Startet av OhmPaPa, torsdag 05. mars 2020, klokken 11:15

« forrige - neste »

geear

Er det ikke bare Model 3 som har fått dette? Eller har X/S også visning av kjegler i Europa før denne softwaren? Men håper jo det er mer enn bare noen usle kjegler..  ???

Motorwatt

Og hva med søppelkasser (!)? Stoppskilt kan vi vel glemme før vi kanskje får fartsskilt en gang i en uoverskuelig fremtid...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

HKS

Sitat fra: OhmPaPa på fredag 06. mars 2020, klokken 14:25
På Reddit påstår man at FN-begrensningene på autopiloten i Europa delvis er tatt bort!

Lane changes are now back to instantly execute after I pull the lever and the lane change does not timeout after 5 seconds! Yay!

Another EU limitation was the the warning and disabling of autopilot in sharper curves. This morning I tested driving through a sharp turn that previously always would disable autopilot, this time it handled it perfectly without any warnings!
Revisjonene som Tesla ønsket ble vedtatt på Februarmøtet til UNECE GRVA...

Dette gjelder for alle land som implementerer UNECE sine regler (ikke bare EU-land) også Sveits, Norge, Australia, Russland, etc.

Liste over land det gjelder er her:
https://en.wikipedia.org/wiki/World_Forum_for_Harmonization_of_Vehicle_Regulations
Tesla Model 3 Long Range

DagfinnN

Sitat fra: Motorwatt på fredag 06. mars 2020, klokken 15:11
Og hva med søppelkasser (!)? Stoppskilt kan vi vel glemme før vi kanskje får fartsskilt en gang i en uoverskuelig fremtid...
Trodde du visste at dette ikke har noe med teknologi å gjøre?
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

DeepFu

Sitat fra: DagfinnN på fredag 06. mars 2020, klokken 16:03
Sitat fra: Motorwatt på fredag 06. mars 2020, klokken 15:11
Og hva med søppelkasser (!)? Stoppskilt kan vi vel glemme før vi kanskje får fartsskilt en gang i en uoverskuelig fremtid...
Trodde du visste at dette ikke har noe med teknologi å gjøre?
Ikke så veldig interessant for meg om det er teknologi, patenter eller nymåne som er problemet. Poenget er at min 2015 Mazda hadde skiltgjenkjenning, 2017 Transit har skiltgjenkjenning, men min 2019 Tm3 har det ikke. Og det MÅ være på plass før det er noe poeng å tenke på noe i nærheten av FSD.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Motorwatt

#20
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Motorwatt

Ja, det var det da....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Kim-

Sitat fra: OhmPaPa på fredag 06. mars 2020, klokken 14:25
På Reddit påstår man at FN-begrensningene på autopiloten i Europa delvis er tatt bort!

Lane changes are now back to instantly execute after I pull the lever and the lane change does not timeout after 5 seconds! Yay!

Another EU limitation was the the warning and disabling of autopilot in sharper curves. This morning I tested driving through a sharp turn that previously always would disable autopilot, this time it handled it perfectly without any warnings!

https://old.reddit.com/r/teslamotors/comments/feczyp/firmware_202081_no_more_autopilot_lane_change/

Jeg har ikke fått denne ennå så kan ikke verifisere.
Kan det være de nye reglene som var oppe til høring i denne årlige FN samlingen eller hva det var igjen ?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

HKS

Sitat fra: Kim- på fredag 06. mars 2020, klokken 23:48
Sitat fra: OhmPaPa på fredag 06. mars 2020, klokken 14:25
På Reddit påstår man at FN-begrensningene på autopiloten i Europa delvis er tatt bort!

Lane changes are now back to instantly execute after I pull the lever and the lane change does not timeout after 5 seconds! Yay!

Another EU limitation was the the warning and disabling of autopilot in sharper curves. This morning I tested driving through a sharp turn that previously always would disable autopilot, this time it handled it perfectly without any warnings!

https://old.reddit.com/r/teslamotors/comments/feczyp/firmware_202081_no_more_autopilot_lane_change/

Jeg har ikke fått denne ennå så kan ikke verifisere.
Kan det være de nye reglene som var oppe til høring i denne årlige FN samlingen eller hva det var igjen ?
Har ingenting med FN-samlinger å gjøre.
Dette skjer i en egen arbeidsgruppe for autonome biler (kalt GRVA) som møtes tre ganger i året.
Tesla Model 3 Long Range

magnetic

Release Notes and metrics about every software update for Tesla vehicles.  https://teslascope.com/teslapedia/software

o.b.lix

Etter å kjørt med 2020.8.1 noen dager er det jeg har merket meg:

- Lærdalstunnel trodde autopilot var 70 før oppdatering, nå tror den (riktig) 80.
- EU-hemsko vedrørende filbytte og skarpe svinger er akkurat som før
- Alle mulige ladestasjoner mulig å finne i kart


Ellers akkurat som før
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

kodax

Ny funksjon er vel også at den skal vise eventuelle SuC-stolper som er ute av drift.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geirci2

Ser ut som 2020.8.1 har startet opp med full utrulling.
Min røde Tesla Model 3 mottar aldri siste versjon før minimum 1000 har mottatt den på Teslafi :-)

Utifra ovenstående vil vel min Tesla også motta siste versjon i dag tirsdag 10/3.

Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

JorEl

Fikk 2020.8 nå, og håper talekomandoene blir smidige igjen. Har uansett fått meg en service-time.
Er også imponert, av Tesla, som har solgt FSD-pakker, etter at de brøt med mobile-eye. Dette betyr jo at bilene våre skal kunne kjøre av seg selv, der hastigheten er konstant :police: ;D
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA