Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaringer med garantisaker og behandling Soul EV

Startet av aleks_, onsdag 04. mars 2020, klokken 14:22

« forrige - neste »

aleks_

Hei,

Lurer på om andre her har erfaringer med garantisaker og Kia. Jeg har egentlig ikke mye å klage over helt enda på selve behandlingen fra KIA forhandler, men har nå hatt bilen inne 2 separate ganger for fukt i blinklys - uten at det har blitt fikset og tenkte jeg skulle spørre om det er grunn til bekymring her.

Har kun eid bilen i snart 6mnd og listen over typiske garantisaker er allerede smørbrød-lang.

- Fukt i blinklyshus.
- Rust på bakluken midt på luka, over logoen, som tyder på særdeles dårlig lakk og gir åpenbar bekymring for resten av bilen.
- Tunge bakdører når det er kaldt.
- Håpløs ladeluke som fryser, like håpløs nødløsning som er skranglete og vil ikke alltid la en lukke luken etter bruk.
- Pakninger som ikke tåler kulde.

Det er en 2015 modell exclusive.

rolfh

Jeg har hatt en Soul i fire år (og får 2020-modell med 64 kWh batteri levert i morgen  :D) og har hatt bare gode erfaringer med bilen. Det eneste ankepunktet har vært at lakken på dørhåndtaket virker å være dårlig. Etter å ha klaget på det for et par år siden byttet forhandleren håndtaket, men det har også fått merker på 'innsiden' mot døra, sannsynligvis et resultat av en stålring jeg har på hånda. Da jeg leverte bilen til innbytte var det praktisk talt ikke feil på den, bortsett fra rustne bremseskiver; sikkert et resultat av flittig bruk av B-mode på  giret.

Emlyn1971

Sitat fra: aleks_ på onsdag 04. mars 2020, klokken 14:22
Hei,

Lurer på om andre her har erfaringer med garantisaker og Kia. Jeg har egentlig ikke mye å klage over helt enda på selve behandlingen fra KIA forhandler, men har nå hatt bilen inne 2 separate ganger for fukt i blinklys - uten at det har blitt fikset og tenkte jeg skulle spørre om det er grunn til bekymring her.

Har kun eid bilen i snart 6mnd og listen over typiske garantisaker er allerede smørbrød-lang.

- Fukt i blinklyshus.
- Rust på bakluken midt på luka, over logoen, som tyder på særdeles dårlig lakk og gir åpenbar bekymring for resten av bilen.
- Tunge bakdører når det er kaldt.
- Håpløs ladeluke som fryser, like håpløs nødløsning som er skranglete og vil ikke alltid la en lukke luken etter bruk.
- Pakninger som ikke tåler kulde.

Det er en 2015 modell exclusive.

Kjøpte i oktober 2014..
- Jeg hadde også rust midt på bakluka, samt noe i høyre hengsel, klagde og fikk ny bakluke (i 2017 eller 2018, husker ikke helt) på garanti.
- Kontakt til parkeringssensor tok inn vann, ble først tettet, det hjelp et år, deretter byttet de den på garanti.
- Nå i mars låste høyre forbrems seg, ødelagt stempel så hele bremsen ble skiftet på garanti (fikk glede av mer enn 5 års garanti :-)).
- Har også treg høyre bakdør i kulde, dette har de sett på man ikke klart å fikse.

Roger Bratseth

Rust midt på bakluke her også. Kjøpt november 2014. Fikk beskjed fra verksted at det bare er 5 års garanti på slik lakk-rust.

Usikker

Fikk bytta tre sensorer bak på min i dag, veisalt som hadde "drept" de etter snart tre år på norske saltlake veier
Gikk på garanti uten noe diskusjon  :+1:
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA