Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva synes dere om rabattordninger, gjerne knytt til en organisasjon.

Startet av Olemann, lørdag 22. februar 2020, klokken 10:39

« forrige - neste »

Olemann

Morsomt å følge med her på Elbilforum over en del år og se hvor mange som er villig til å sponse bøndenes interesseorganisasjon, høyere overføringer, mer skatt for seg selv og andre ++  bare for å få en liten prosent avslag i prisen på ny bil.... :D

hELgenen

Sitat fra: Olemann på lørdag 22. februar 2020, klokken 10:39
Sitat fra: lirekassa på fredag 21. februar 2020, klokken 10:15

Og istedenfor å sette opp prisen kunne de hatt samme pris til alle og droppet disse 3% til tannleger, bybønder og det som verre er  :laugh:

Morsomt å følge med her på Elbilforum over en del år og se hvor mange som er villig til å sponse bøndenes interesseorganisasjon, høyere overføringer, mer skatt for seg selv og andre ++  bare for å få en liten prosent avslag i prisen på ny bil.... :D

Jeg er imot slike rabatter. Det er alltid noen andre som må betale. Når det er sagt så synes jeg det er viktig med spredt bosetting og at det skal være mulig å leve og bo utenfor storbyene også. MDG velgere flest driter jo en lang marsj i å ta vare på naturen og er kun opptatt av klima og billig kaffe for å sette det litt på spissen. Men rabatter til noen bare fordi en er medlem av et eller annet er jeg helt klart imot. Jeg har selv fått enorme rabatter gjennom storkunde avtaler og kunne byttet elbil hvert år i flere år uten å tape på det. Det er bare sykt  urettferdig og burde ikke være slik.

geear

Sitat fra: navyelsen på fredag 21. februar 2020, klokken 08:56
Sitat fra: gr på torsdag 20. februar 2020, klokken 11:15
I motsetning til deg, som sammenligner dyreste mot dyreste, så sammenlignet jeg billigste mot billigste, og ender da med en prisforskjell på ca. 100 lapper.

Fra kr.
309 900,-


https://www.hyundai.no/modeller/kona-electric/

Joda, er klar over startprisen, men det blir helt feil å sammsnligne en ribbet innstegsmodell med en fullspekket topputgave. Da får jo utrolig mye mer utstyr i dette mellomlegget.
Hvis alternativet er en fullspeccet Kona, så blir det feil, men hvis alternativet er noe annet, så blir det like riktig som noe annet. Vi har e-Niro som bil nummer to, og hadde aldri kjøpt med kjøling i seter, JBL-anlegg og drit og lort om det ikke var for at det var eneste mulighet, så det hadde ikke blitt makspris-sammenligning for oss. Poenget var å ha en bil som var "stor nok" (plass til fem), og hadde effektivitet/rekkevidde/ladefart som gjorde 45-milsturer behagelige. Vil tro de færreste krysser ALT på Kona (og e-Niro når det åpnes).

arthur

Sitat fra: hELgenen på lørdag 22. februar 2020, klokken 10:55
Sitat fra: Olemann på lørdag 22. februar 2020, klokken 10:39
Sitat fra: lirekassa på fredag 21. februar 2020, klokken 10:15

Og istedenfor å sette opp prisen kunne de hatt samme pris til alle og droppet disse 3% til tannleger, bybønder og det som verre er  :laugh:

Morsomt å følge med her på Elbilforum over en del år og se hvor mange som er villig til å sponse bøndenes interesseorganisasjon, høyere overføringer, mer skatt for seg selv og andre ++  bare for å få en liten prosent avslag i prisen på ny bil.... :D
Jeg er imot slike rabatter. Det er alltid noen andre som må betale.

Medlemskapet, og dermed rabattene, er åpne for alle. Benytter du deg aldri av noen av de mange rabattene man kan oppnå i markedet generelt?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

lirekassa

Alle kan melde seg inn i Agrol, og med litt planlegging få 3% på ny elbil, men ikke alle rabatter er tilgjengelige for massene, Arthur.

Jeg benytter meg av rabatter der jeg kan, men liker måten Tesla opererer på.


geear

Selv om jeg kvalifiserer for rabatt hos en del forhandlere (via kjøregodtgjørelse/firmaavtale), og også benyttet meg av det til kjøp av e-Niro, så må jeg si at det har vært ganske herlig å handle hos Tesla. Der er det ingen spesialavtaler, ingen rabatter, og går prisen ned etter bestilling, så får man glede av reduksjonen, mens økning får man ikke svi for. Heller ingen lurerier med forskjellige typer understellsbehandling med og uten lyddemping, vinterhjul med forskjellig type dekk og felger fra forhandler til forhandler, mange forhandlere leverer til og med uoriginale felger. Riktig nok mye annet de kan kritiseres for, men prismodellene er utrolig enkle å forholde seg til, også fordi det er så få pakker/valgmuligheter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA