Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi-appen mister kontakt med bilen

Startet av Brisken, tirsdag 03. mars 2020, klokken 20:46

« forrige - neste »

janbanan

Sitat fra: orodreth på tirsdag 02. mars 2021, klokken 12:41
Står også i release notes at den skal støtte å kjøre inn og ut av parkeringsluker fra app'n, uten at jeg vet helt hvilke biler som støtter dette? Ser ikke noe mulighet for dette i appen min.
Det står også om dette i brukermanualen.
Lurer på om det kanskje kommer som FoD en gang i framtiden?
Jeg har ikke hørt om noen som har det i bilen...
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

Urbs72

Tipper det er en stagget release. Jeg ser ikke oppdatering enda, men det kommer vel. Spennende med potensielt smartere bil etterhvert. Jeg har en 2021 og jeg kan ikke tenke meg at Audi nå har lagt inn en funksjon som kommer først i 22 modellene. Men sikkert FOD ja.

tromsø

Sitat fra: orodreth på tirsdag 02. mars 2021, klokken 12:41
Ny versjon (4.0) av myAudi tilgjengelig for Android også, jeg måtte sjekke manuelt etter oppdatering i play store.

Flott men jeg finner ikke den i min Play Butik? Har Samsung S10e og siste versjon jeg får opp er 3.22.0 fra 16. november 2020.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Urbs72

Det kommer etterhvert. Apper blir som regel oppdatert over en dag eller to. Dersom det er alvorlige feil i appen kan utvikler stoppe og rulle tilbake oppdatering.

orodreth

Jeg måtte søke etter myAudi appen i Google play for så å gå inn på den der og se at det stod oppdater. Den kom ikke opp i "mine apper" oppdaterings siden.

Amatøren

Ikke noe ny app enda for meg. Fortsatt versjon 3.22. Derimot så er skjermdumpene på Play Butikk for den nye appen og jeg synes det ser lovende ut.

Hjalp ikke å avinstallere og så installere på nytt.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

janbanan

4.0.1 til iOS kom i dag, uten at jeg uiddelbart se hva som er nytt.
Men jeg har en "meny", som trekkes opp fra bunn av appen, med noen hurtigtilganger, aner ikke om den var på 4.0.0 også, jeg så den uansett først nå.
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

Pitil

Den kan bekreftes at den opptrekksmenyen også var å finne i ver.4.0.0


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tidligere:
Audi 100 Avant 2,3 E Quattro 1991 mod
Audi A6 Avant 2,4 Quattro 1999 mod
Audi A6 allroad 2,7 tdi 2011 mod
e-Golf 2018
Audi e-tron 50 Advanced Business++
Har nå:
Tesla model Y

Sør

Etter min mening er det alt for mye luft og tomrom i appen. Trenger man f.eks virkelig så stor plass for å vise batteristatus på "hjemskjermen"? Blir litt for mye scrolling for å komme til de forskjellige elementene.
Audi e-tron 55
BMW i3 94Ah

elektro

Sitat fra: janbanan på tirsdag 02. mars 2021, klokken 12:46
Sitat fra: orodreth på tirsdag 02. mars 2021, klokken 12:41
Står også i release notes at den skal støtte å kjøre inn og ut av parkeringsluker fra app'n, uten at jeg vet helt hvilke biler som støtter dette? Ser ikke noe mulighet for dette i appen min.
Det står også om dette i brukermanualen.
Lurer på om det kanskje kommer som FoD en gang i framtiden?
Jeg har ikke hørt om noen som har det i bilen...

Park Assist er vist som FoD i denne videoen fra januar 2019.
https://youtu.be/nONn_c0CUWo?t=61 Men styring fra appen var nytt for meg. Akkurat å kunne kjøre bilen noen meter frem, eller tilbake er ganske nyttig. Så lenge det ikke er andre parkert med førerdøra mot din bli, så nærme... Da gjelder det å finne en annen plass.

Likte først ikke designet på den nye appen men skal gi det en sjanse. Det vokser på meg. Den hurtigmenyen med Lås/Lås opp/Klimatisering/Søk etter ladestasjon/Fjern sperring på ladestasjon(start lading) mm. er kjekk. Men litt forvirrende art kllimatisering og ladeplanlegging er tilgjengelig med to egne knapper, i tillegg til at du får det opp som før via å trykke på Batteri/Ladesttus og via Alle funksjoner.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Frode Nylund

I går 3/2.21 hadde møller bilen ADV sport 50 inne for ca 3 gang pga app å andre småting.
Idag  umuligt å få Kontakt med bilen via app! 😩😩😩😩

Prøvd det meste med avinnstallere å innstallere ny app!

Audi er kontaktet for endte gang! 😡
Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

elektro

Mistet kontakt på mandag en gang, men det ordnet seg igjen etter en kort kjøretur. Siden har det fungert, i skrivende stund er det snart fredag 5/3. Har ur-e-tron..
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Pingle

Har første utgave selv, får ikke kontakt med bilen etter oppgradering, fungerte godt før det. Gårsdagens kjøring hjalp ikke. Blir vel en svipptur til møller i morgen.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

tromsø

#493
Fikk versjon 4.0 idag og ser jo ut som en meget bra oppdatering generelt men med en del duplisering av info. Fikk også kontakt med bilen direkte, selv om den ikke har vært brukt på 6 dager.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Frode Nylund

Etter div testing å resetting av MMI så får jeg nå kontakt med bilen, får håpe det varer.
Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA