Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Audi-appen mister kontakt med bilen

Startet av Brisken, tirsdag 03. mars 2020, klokken 20:46

« forrige - neste »

Nickelilltroll

#420
Ja, da skjønner jeg. Har levd med samme problemerne selv i en e-golf. Det jeg leser mot e-tron og app så virker det som eksakt samme sakerne som gjentar seg, nå som i 2014, 15, 16 osv...dessverre :(

Ville ikke si noe om det og da da jeg mente han er en reell fyr og generelt alright men da er det ikke hele sanningen da nei.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Hårek

På'n igjen. Siste kontakt var Lørdag 17:24. Noen som har kontakt nå?
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Pitil

Hatt problemfri kontakt hele helgen her


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tidligere:
Audi 100 Avant 2,3 E Quattro 1991 mod
Audi A6 Avant 2,4 Quattro 1999 mod
Audi A6 allroad 2,7 tdi 2011 mod
e-Golf 2018
Audi e-tron 50 Advanced Business++
Har nå:
Tesla model Y

Vidar@elbilforum

Volvo XC90 T8 - 2018
Solgt - 2020 Audi e-tron 50 SUV, Tyfongrå

Hårek

#424
Har fremdeles feil, da må det være noe med min bil. Får høre med verkstedet om servicetiltak 90p4 bør utføres.

Oppdatering: 90p4 gjelder bare for enkelte biler, ikke for min. Møller vil ha bilen inn for feilsøking.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

daktari

Store problemer forrige helg, men rask og fin funksjon siden tirsdag/onsdag.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

elektro

Hadde også et lengre utfall sist helg, men denne helgen har jeg brukt brukt bilen- og appen mye, og den har fungert usedvanlig bra.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Elmic82

Hadde bilen inne til oppdatering nå nettopp, og for første gang får jeg omsider kontakt med bilen uten at den står til lading 👌👍
E-tron 50 AB 2020 Levert Mars

CEM07

Må bilen inn på service for oppdatering eller er dette noe man kan gjøre selv. Sliter med at jeg kun får kontakt med bilen når den står å lader.
Model YP 2023 Sort
Model YP 2023 Hvit
E-tron 50 2020
e-Golf 2014

ThomasEL

Sitat fra: CEM07 på mandag 30. november 2020, klokken 12:32
Må bilen inn på service for oppdatering eller er dette noe man kan gjøre selv. Sliter med at jeg kun får kontakt med bilen når den står å lader.

Da mangler du sannsynligvis en software oppdatering. Den må du få på verksted.

(I tillegg hender det at Audis servere er "nede", men det har blitt sjeldnere og sjeldnere. Tror, bank i bordet, jeg ikke har mistet kontakten en eneste gang siden de hadde en større serveroppdatering tidlig i høst. Håper det fortsetter.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

hemi

VAG har bare slitt med dette i 5 år, mistenker de prioriterer det relativt lavt.

ThomasEL

Sitat fra: hemi på mandag 30. november 2020, klokken 12:43
VAG har bare slitt med dette i 5 år, mistenker de prioriterer det relativt lavt.

Ja, de kunne vært MYE bedre på dette. Samtidig er det et faktum at en software oppdatering eliminerer problemet med at kommunikasjonsmodulen går i dvale. Da er den ene delen av problemet løst i alle fall.

Den andre delen av problemet er Audis servere sentralt. Der har de fortsatt en del å gå på, men etter den store oppgraderingen tidlig i høst (da vi ble varslet om nedetid 2-3 dager pga arbeid), så har de aller fleste opplevd en betydelig bedring også på dette feltet.

Sier ikke dette for å rosemale, syns fortsatt det er for dårlig at ikke VAG har fått full orden på dette for lenge siden. Men rett skal likevel være rett, vi har sett en markant forbedring.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

CEM07

Sitat fra: hemi på mandag 30. november 2020, klokken 12:43
VAG har bare slitt med dette i 5 år, mistenker de prioriterer det relativt lavt.
Takk skal du ha!
Model YP 2023 Sort
Model YP 2023 Hvit
E-tron 50 2020
e-Golf 2014

hemi

Sitat fra: ThomasEL på mandag 30. november 2020, klokken 12:50
Sitat fra: hemi på mandag 30. november 2020, klokken 12:43
VAG har bare slitt med dette i 5 år, mistenker de prioriterer det relativt lavt.

Ja, de kunne vært MYE bedre på dette. Samtidig er det et faktum at en software oppdatering eliminerer problemet med at kommunikasjonsmodulen går i dvale. Da er den ene delen av problemet løst i alle fall.

Den andre delen av problemet er Audis servere sentralt. Der har de fortsatt en del å gå på, men etter den store oppgraderingen tidlig i høst (da vi ble varslet om nedetid 2-3 dager pga arbeid), så har de aller fleste opplevd en betydelig bedring også på dette feltet.

Sier ikke dette for å rosemale, syns fortsatt det er for dårlig at ikke VAG har fått full orden på dette for lenge siden. Men rett skal likevel være rett, vi har sett en markant forbedring.

Dette er direkte relatert til hva jeg jobber med, om vi leverte oppetid/responstid på systemer ala det VAG velger å gjøre her, hadde vi blitt kastet ut/saksøkt.

Det kan beviselig gjøres bedre, det ser vi internt hos de (ref porsche vesentlig bedre)  men også andre produsenter får det til bedre. VAG konkurrer vel her bare mot nissan om bunnplassering?

Sammenlign denne applikasjonen og hvor ofte data går, mot andre ting du bruker hver dag, er det jo nesten komisk hvor lite data som skal sendes og mottas, selv treningsklokken din overgår jo datamengden.

Jeg mistenker at stakkarne internt hos de ikke har budsjetter/blir prioritert slik at de faktisk får løst det, evnt har dratt en oslo kommune på prosjektstyring.  Og da kommer vi tilbake til påstanden min, at de faktisk ikke har prioritert dette, muligens fordi tyskerne selv bruker appen mindre enn vi gjør i kalde norge.

daktari

Sitat fra: CEM07 på mandag 30. november 2020, klokken 12:32
Må bilen inn på service for oppdatering eller er dette noe man kan gjøre selv. Sliter med at jeg kun får kontakt med bilen når den står å lader.
som nevnt over, klag til verksted OG digitalsupport.no@audi.de. Det virker som om både verksted skal installere en oppdatering, men også digitalsupport, ved gjentakende feilmeldinger, vil gjøre noe fjernstyrt. Jeg vet ikke hva de gjør. Det er også noe forskjell på bilene, hvertfall -21 har jo nytt infotainment-system.
Jeg hadde enorme problemer med appen med ukentlig krasj tidligere, men nå fungerer det både raskt og så og si alltid.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA