Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Audi-appen mister kontakt med bilen

Startet av Brisken, tirsdag 03. mars 2020, klokken 20:46

« forrige - neste »

h1rik

Det har fungert knirkefritt en stund nå, men siden kl 1433 i går har det ikke latt seg gjøre å etablere forbindelse til bilen. Er det flere med samme problem? Har sendt mail til Audi, men ikke fått svar foreløpig.
2020 e-tron 55

PF

min har funket som en drøm den siste måneden, ikke noe tull.
selv om bilen har stått en uke får jeg fortsatt kontakt med den.

Orbit

#407
Feilet på første forsøk for meg i dag (etter å ha lest innlegg fra h1rik), men var ok på forsøk to. Tipper første gikk på en timeout da bilen har stått parkert noen dager.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

h1rik

Ca et døgn etter siste kontakt funket det igjen. Bilen ble låst opp/låst og brukt flere ganger i tidsperioden det ikke var forbindelse. De siste par timene har alt fungert som normalt. Audi videresendte saken til teknisk avdeling, så da kan de få bruke litt tid på å sjekke hva som skjedde.
2020 e-tron 55

Frode Nylund

En liten tanke (sliter også ofte med kontakt med bilen ,klager å klager til support)
Hva er poenget med at kommunikasjon mellom app og bil skal innom server Tyskland ? Denne kommunikasjonen burde gått direkte så kunne info blitt lastet opp til server når den fungerer ( som den ofte ikke gjør!)
Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

storeulv

Sitat fra: Frode Nylund på fredag 18. september 2020, klokken 12:29
En liten tanke (sliter også ofte med kontakt med bilen ,klager å klager til support)
Hva er poenget med at kommunikasjon mellom app og bil skal innom server Tyskland ? Denne kommunikasjonen burde gått direkte så kunne info blitt lastet opp til server når den fungerer ( som den ofte ikke gjør!)

Det er en generell måte å implementere slike løsninger på hos de aller fleste. Tanken er vel at det er lettere å ivareta sikkerheten i koblingen ved å gå via sentralt datasenter slik at de kan ha løsninger for å luke vekk uautorisert trafikk, hacker-angrep, DOS-angrep m.m.

Det er for øvrig (som nevnt flere ganger her på forumet) ikke et spesifikt Audi-problem, men snarere et VAG-problem der de åpenbart ikke har en robust og stabil nok sentral løsning for dette. Man kan bare spekulere i hvorfor det er slik, men at de mest sannsynlig har en klassisk bilfabrikk-tilnærming til "data & sånn" virker som en plausibel forklaring.
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

Elbilmannen87

Noen som har fått fiks på denne appen, men som har hatt nedetid i helgen?
E tron!

Pitil

Jeg har fått fiks, og opplevde nedetid noen timer i går. I dag fungerer det som tiltenkt igjen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tidligere:
Audi 100 Avant 2,3 E Quattro 1991 mod
Audi A6 Avant 2,4 Quattro 1999 mod
Audi A6 allroad 2,7 tdi 2011 mod
e-Golf 2018
Audi e-tron 50 Advanced Business++
Har nå:
Tesla model Y

Thange

Har vært inne for å få en oppdatering (90p4) og appen har fungert greit etter det. I går var kontakten ustabil og har ikke hatt kontakt siden kl 16 i går nå  :-\

Orbit

#414
Jeg har også mistet kontakten, siste kontakt 18:45 i går. Har send feilmelding til kundesupport.

Edit: Det feiler også mot websidene, og debug-konsoll der tyder på at service som skal gi ut brukerprofilinformasjon er nede (504 mot userinfo.my.audi.com). Adressen svarer siktignok på ping (via Akamai).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

ThomasEL

Merkelig... Jeg har brukt appen mange ganger (sikkert 10 -15 ganger) siste døgn, og har fått umiddelbar kontakt hver gang...
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

daktari

Funket fredag, nede i går, nede nå. Perfekt i den kalde fine tida...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Elbilmannen87

Jeg har alltid hatt kontakt etter at jeg hadde den på verksted for å fikse denne feilen. I helgen har jeg ikke noe kontakt i det hele tatt.
E tron!

Nickelilltroll

Nå skjønner jeg ikke noe her? Var en disskusjon angående detta med app på e-tron på et annet forum. Der påstod en fyr, som jeg veit er både resonalbel, klok og mye erfarenhet fra elbiler generelt at alle typer problemer mot app på e-tron var kun 2019-modeller? Og at det finnes en sw-løsning på dette? Han kjører e-tron 55 selv....

af
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Hårek

Det stemmer definitivt ikke.
Det er vel svært få (inkludert Audi selv?) som vet noe om "alle typer problemer". Svært ofte har problemene vært med serverne i Tyskland.
Og det har vært flere forskjellige problemer med bilene, både -19 og -20 modeller. Virker som det kan være både hardware og software.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA