Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Audi-appen mister kontakt med bilen

Startet av Brisken, tirsdag 03. mars 2020, klokken 20:46

« forrige - neste »

Trond.m

Kanskje den har dårlige mottaksforhold i garasjen, men den hadde kontakt i dag tidlig. Da stod den riktignok og ladet. Hvilken operatør er det de benytter ?

Trond.m

#301
Når jeg startet bilen utførte den plutselig endring av lademål som hadde feilet tidligere på dagen. Så nå har den våknet fra dvale igjen. Spørsmålet er hvor lenge det varer. Kan det være at bilen krever at den startes hver dag for å unngå dvale ? At noen rapporterer om problemfri tilkobling kan jo skyldes at de kjører bilen daglig. Min kan stå en uke i garasjen uten å brukes, men med 50 + kwh på batteriet er det jo ikke en fornuftig grunn til at bilen må startes eller lades ofte.

Hårek

#302
Sitat fra: TM på fredag 31. juli 2020, klokken 18:00
Når jeg startet bilen utførte den plutselig endring av lademål som hadde feilet tidligere på dagen. Så nå har den våknet fra dvale igjen.
Høres ut som du har samme problem som meg. Har skjedd to ganger de siste to ukene. Antar det skyldes utfall av serverne, og bilen klarer ikke å gjenopprette kontakt på egen hånd. Får kontakt igjen med en gang jeg slår på tenningen.
Hadde samme problem i våres, da ble det fikset på verksted med "Reset combox og Gateway". Ingen tvil om at det hjalp, men nå er altså problemet tilbake.
Audi Connect har foreløpig ikke svart på siste henvendelser. Og 30 minutter etter at jeg skrev det kom svaret. Møller skal ta kontakt for videre oppfølging.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

elektro

#303
Jeg oppdaterte nå bilens status i iPhone appen og fikk ganske raskt opp en svart rubrikk med meldingen «Statusen ble oppdatert» eller noe tilsvarende. Men det står fortsatt «Siste bilkontakt: yesterday 22:47» som forøvrig er nøyaktig ett døgn etter jeg parkerte bilen.

Så hadde jeg appen åpen et par minutter, og oppdaget at pilene ved siden av brukerprofil symbolet oppe til venstre, under bilens navn, stod og surret. Plutselig oppdaterte bilens status seg til «Siste bilkontakt: Today 09:04» og noen minutter senere står det «Siste bilkontakt: Today 09:21»..

Så prøvde jeg å dra skjermen ned for å oppdatere, da fikk jeg feilmelding «e-tron Charging services avtaler kunne ikke oppdateres». Går jeg inn på dette i appen, står det at avtale Transit er Aktiv, som stemmer.

Oppdaterte så Bilens Status ved å trykke på pilene på nytt kl. 09:40 og gikk over i en annen app. Fikk da ganske umiddelbart push varsel med «Bilens status ble oppdatert». :+1: Det stod imidlertid fortsatt «Siste bilkontakt: Today 09:21».. Lot appen stå åpen i bakgrunnen, og så igjen, etter et par minutter at pilene ved siden av symbolet for brukerprofil under bilens navn snurret igjen. Så ble plutselig «Siste bilkontakt: 3 minutter siden.» Som stemmer bra kl. 09:43..

Det er nå ca. 35 timer siden jeg parkerte bilen. Kan nevne at jeg hadde bilen på 30k service før sommeren der de også oppdaterte noe som hadde med kommunikasjon å gjøre. Uten at jeg ba spesifikt om det.

EDIT: Fikk nå kontakt med bilen og oppdatert status- og klokkeslett i iPhone appen 62 timer etter at bilen ble parkert. Den har ikke vært låst opp i mellomtiden. Den har stått tilkoblet strøm m. ladegrense 60%.

Kommer ikke skrive innlegg hver gang appen fungerer fremover  :), men den har fungert uten unntak gjennom sommerferien, så vidt jeg har registrert. Den har altså heller ikke timet ut selv om det nå er godt inn i 3. døgnet hvor den har stått parkert i perioden 30. jul til 2. aug. Det er jeg godt fornøyd med. Måtte det vare.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Hårek

Ser ut som serverne er nede igjen nå i kveld.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Trond.m

Sitat fra: Hårek på søndag 02. august 2020, klokken 20:23
Ser ut som serverne er nede igjen nå i kveld.
Jeg får også «bilen kan ikke nås» ☹️

elektro

#306
Sitat fra: TM på søndag 02. august 2020, klokken 20:55
Sitat fra: Hårek på søndag 02. august 2020, klokken 20:23
Ser ut som serverne er nede igjen nå i kveld.
Jeg får også «bilen kan ikke nås» ☹️
Samme melding her nå kl. 21:40. «Bilen kunne ikke hentes opp. Kan ikke hentes opp» Siste bilkontakt er Today 18:58 står det.

Vet ikke om jeg skal le eller grine. Det er i alle fall lettere å forholde seg til at systemet er nede for alle, enn at bare min bil er utilgjengelig, at den timer ut etter ett døgn- eller kommer med helt random feilmeldinger.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Orbit

#307
Jeg manglet også kontakt med bilen tidligere i kveld, men er tilbake nå (sjekket ca 23:00). Har for ca en time siden vært ute i bilen for å sette ladetimer, men app hadde heller ikke riktig status rett etter det.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

elektro

#308
Har nå kontakt igjen. Oppdaget plutselig at det stod siste bilkontakt kl. 08:46 i appen, og fikk oppdatert nå kl. 11:25. Har ikke startet bilen siden i går, kun åpnet bakluken.

EDIT: Fikk startet Parkeringsklimatisering nå kl. 14:10. Alles gut. :+1:
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Pingle

Sitat fra: elektro på mandag 03. august 2020, klokken 11:26
Har nå kontakt igjen. Oppdaget plutselig at det stod siste bilkontakt kl. 08:46 i appen, og fikk oppdatert nå kl. 11:25. Har ikke startet bilen siden i går, kun åpnet bakluken.

EDIT: Fikk startet Parkeringsklimatisering nå kl. 14:10. Alles gut. :+1:
Har den kommet seg av seg selv? Da får jeg kanskje hive et par dispril i frunken og prøve igjen imorgen ;)
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

ThomasEL

Andre som har problemer i dag?

• Siste app kontakt var i morges

• Online tjenester som Google maps etc virker ikke.


Usikker på om det bare er min bil, etter den var på verksted (en lakk ting) i natt, eller om det er servertrøbbel «bare»
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Trond.m

Min bil har ikke hatt kontakt siden kl 01 i natt. Det er tydelig at stabil drift må regnes som et avvik fra normalen 😟

Viking800

Er vi (ikke) inne i den varslede service-perioden?

Trond.m

#313
Sitat fra: Viking800 på tirsdag 04. august 2020, klokken 18:05
Er vi (ikke) inne i den varslede service-perioden?
Nei, det er varslet 7.8 - 12.8. Så dette er tydeligvis normal ustabilitet. Kan bli interessant å s om vi merker forskjell etter 12.8.
Har ikke dett denne feilmeldingen før:

Spinner

Sitat fra: TM på tirsdag 04. august 2020, klokken 18:24Nei, det er varslet 7.8 - 12.8. Så dette er tydeligvis normal ustabilitet. Kan bli interessant å s om vi merker forskjell etter 12.8.
Jeg setter alt på "nei" siden hverken VW eller Porsche har nedetid i samme tidsrom, men de sliter med samme stabilitetsproblemer. Og alt tilsier at de benytter samme VAG løsning i bakkant, så dette er i beste fall et vedlikehold for fremtidige forbedringer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA