Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Audi-appen mister kontakt med bilen

Startet av Brisken, tirsdag 03. mars 2020, klokken 20:46

« forrige - neste »

tromsø

Fikk beskjed i uka fra audi connect at "teknikerne hadde gjort noen endringer i mine systemer" og ba meg prøve igjen.

Appen fungerte faktisk da etterpå. Men ... appen drenerte fulstendig batteriet på mobilen, 30% på få timer, mobilen ble godt varm. Måtte sette appen i hvile når den ikke brukes (Android). Og selvfølgelig så nektet appen å fungere igjen. Sukk!
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Trond.m

Hentet en ny SportBack i går. Appen ser ut til å fungere ganske så stabilt. En stor opptur faktisk 👍

hemi

Noen vil påstå at fra i går til i dag ikke danner store datagrunnlaget :p

Grattis med sportback, den er maffig! Visste ikke de hadde begynt å levere enda?

Trond.m

Takk,takk. Det har nok blitt levert ut en del sportback nå. Men de som bestilte i fjor fikk vel samtidig som oss som bestilte 22.4...dagen før prisen ble satt opp. Hadde ikke så stor tro på appen, men de har tydeligvis gjort noen forbedringer på systemet.

tid

Sitat fra: Amatøren på onsdag 15. juli 2020, klokken 12:40
Sitat fra: Hårek på tirsdag 14. juli 2020, klokken 17:59Var inne i april for 'reset combox og Gateway', 91x4, og 93g1. Snakket med Connect for en måned siden, da visste de ikke om andre oppdateringer.
Nå fikk jeg svar fra dem om at de har bedt Møller om å få en rapport på siste oppdatering (sukk).

Møller (Audi) har ikke fiks med eget aksjonsnummer da det ikke gjelder alle.

Etter mange feilmeldinger til digitalsupport.no@audi.de så analyserer de og etter avtale med kunde (som så bestiller time på verksted) så gis det fullmakt til at Audi og verkstedet får utveksle informasjon og verkstedet får SW fiks (under forutsetning av at det er kommunikasjonsmodulen som går i dvale).

Tungvint, ja, men det må gå via digitalsupport.no@audi.de for verkstedet har ikke andre fiks å tilby en de med aksjonsnummer.

Erfaringsutveksling mellom verksteder eller verksteder og Audi sentralt, NEI.

Takk for tips. Jeg tok kontakt på mail med digital support. Etter fire fem mailer til dem hvor jeg sendte div info om mobil tlf, ios ver nr, skjermbilder av app (hva som skjer når jeg forsøker å styre bilen (ikke kontakt)) etc, fikk jeg beskjed om de ville ha bilen på verksted da de trengte «fysisk kontakt med bilen». Etter å ha hatt bilen i tre måneder uten særlig nytte av appen kan det være greit å få det ordnet 😊 Likk merkelig at de måtte ha så mye dokumentasjon på problemet...regnet med problemet er på alle (?) e-tron. Min ble leverert ny i mars i år.
e-tron 50AS bestilt november 19 - levert uke 16 2020

daktari

Virker nesten som de ikke stoler på at kunden har problem, og må overdokumentere problemet overfor en arrogant it-gjeng som nekter å innrømme at systemet deres har alvorlige feildesign. Eller bare tysk byråkrati som skal krangle på hvert øre i reklamasjon.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Pitil

Og for de av dere som venter på utbedring, så ikke ha for store forhåpninger om at det vil vedvare. Jeg var inne på verksted 18.juni for diverse utbedringer og tilbakekallinger for nettop manglende kommunikasjon mellom bil og telefon. Det virket bra i omtrent 3 uker. Nå er det bare kjørehistorikk og fjernlåsing som fungerer fra app


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tidligere:
Audi 100 Avant 2,3 E Quattro 1991 mod
Audi A6 Avant 2,4 Quattro 1999 mod
Audi A6 allroad 2,7 tdi 2011 mod
e-Golf 2018
Audi e-tron 50 Advanced Business++
Har nå:
Tesla model Y

Trond.m

Huff, det var foruroligende. Appen på min nye bil har virket prikkfritt i over 2 døgn. Håper virkelig at det ikke bare er kortvarig glede.

elektro

Sitat fra: TM på søndag 26. juli 2020, klokken 20:49
Huff, det var foruroligende. Appen på min nye bil har virket prikkfritt i over 2 døgn. Håper virkelig at det ikke bare er kortvarig glede.

Du vil nok oppleve at du ikke får kontakt med bilen, men som oftest fungerer den, for meg i alle fall. Bare ikke alltid. ::)

Skal jeg tippe, så har jeg ligget på 90-95% oppetid det siste 16 mnd. / 30 k km. Alt under 99,9% er imidlertid for dårlig. Sliter også med å se noe mønster på når det fungerer å ikke. Annet enn at det går litt i perioder. De siste dagene har jeg brukt bilen daglig på ferie og ligget på 100% oppetid. Det føles tilfredsstillende.

Undrer meg over at det skal hjelpe å ha bilen på service eller bytte kommunikasjonsenhet for å løse dette, med mindre man aldri får kontakt. Jeg har hatt e-Golf i over fem år og den har alltid oppført seg på samme måte. Det er nok dessverre selve plattformen til Volkswagen Group det er noe galt med.

Mon tro om VW løser dette med ID.3, og om eldre modeller- og konsernbrødre vil kunne oppdateres med samme løsning. Place your bets.

2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Amatøren

Har hatt SW oppgradering og konfigurering av kommunikasjonsmodulen i både e-Golfer og e-tron for å forhindre at kommunikasjonsmodulen går i dvale. Etter det så virker appene med unntak av når server(e) er nede/feilet.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

tromsø

Sitat fra: Amatøren på mandag 27. juli 2020, klokken 08:21
Har hatt SW oppgradering og konfigurering av kommunikasjonsmodulen i både e-Golfer og e-tron for å forhindre at kommunikasjonsmodulen går i dvale. Etter det så virker appene med unntak av når server(e) er nede/feilet.

Kan du fortelle nummer eller kode på din oppgradering?

Min skal inn på en slik fiks 27/8. Kan være greit å referere til ditt nummer.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

daktari

Har fått en varsling i Audi-appen nå at det er planlagt nedetid mellom 7.aug og 12. aug. Det viktige er at ukomplett utfylte kontoer vil slettes. Sjekk appen!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Amatøren

Sitat fra: tromsø på mandag 27. juli 2020, klokken 09:40
Kan du fortelle nummer eller kode på din oppgradering?

Jeg etterlyste det, men fikk vite at det er en fiks som ikke gjelder alle (mulig de har kommunikasjonsmoduler liggende med forskjellige SW) og det er dermed ikke generell tilbakekalling som igjen gjør at det ikke er eget fiks/aksjonsnummer.

Jeg fikk beskjed fra digitalsupport.no@audi.de (etter ekstremt mye klaging til de på epost) om å kontakte mitt foretrukne verksted og de ville da kommunisere direkte seg i mellom så riktig fiks for min bil ble sendt fra fabrikk til verkstedet.

Tungvint, JA.

Tyskere er ikke så gode på data.

Når jeg hadde det samme med e-Golfer så er det utrolig at ikke Volkswagen og Audi samarbeider om slike SW bugs så kundene slipper å lide for inkompetanse.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Nickelilltroll

#283
Kjære elbilvenner! Jeg ønsker dere kunne slutte og akseptere detta våset fra de som selger dere biler uten app som er funksjonell. Kriget med Møller i 2 år på en E-golf fra 2014. Håpløst at eie elbil som ikke har en fungerende app. Bare vent til vintern så skjønner dere :o

Heller ikke min lokale Møllerforhandler mente detta var noe problem. Frem til den dagen(2 år senere), da jeg møtte opp hos en Møllerbutikk i nabokomuna og klagde på samme sak. 1 uke seinere beklaget dem seg og gav meg beskjed både muntlig OG per skriv, " per dags dato har vi ikke en løsning på tidligere nevnt problemer med app-oppkobling mot bil. Vi vet heller ikke når det finnes en løsning på dette". Slutt sitat Møller Gjøvik.

Mitt poeng er. Ikke aksepter detta problemet. Jeg visste og da i perioden jeg eide E-golf at fler hade samme problemer MEN det var ikke alle altså! Vi ble enige om at VW, Møller og muligens Audi og. Har et langtidskontrakt på SW og andre mobiltjenester med en leverandør som dem ikke blir kvitt MEN veit om problemet. Alternativet tør jeg ikke og skrive her, men har med animaliske organet i hodeområdet og gjøre....

Vær så snill, gå sammen og stå emot denna farse!
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

hemi

Husk å be om nøyaktig teknisk beskrivelse av hva som gjøres hver gang noen sier de gjør noe, hvis ikke er det stor sjangs at de ikke gjør så mye. Snakker av erfaring fra bransjen/tilbyder siden ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA