Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Audi-appen mister kontakt med bilen

Startet av Brisken, tirsdag 03. mars 2020, klokken 20:46

« forrige - neste »

Elmic82

Sitat fra: tromsø på onsdag 08. juli 2020, klokken 19:38
Sitat fra: Amatøren på onsdag 08. juli 2020, klokken 19:30
Startet 10. mars og 22. april fikk jeg til slutt epost om fiks. Ca 14 klager.

Oppdaterte min forrige epost...

Huff, bare å smøre seg med tålmodighet da!

Edit: Fikk akkurat svar fra digitalsupport om å prøve en soft reset først. Har lite håp om at det ordner problemet men krysser fingrene!

Jeg har samme problemet. Men jeg ringte til forhandleren og forklarte hva problemet er og at jeg mente den trengte en oppdatering utifra det jeg hadde lest på forumet. Den skal inn i august for en fix samtidig som de monterer på skvettlapper som ble avglemt før utlevering.

Jeg har forøvrig kontakt når bilen står til lading, så regner med det blir fikset med en oppdatering.
E-tron 50 AB 2020 Levert Mars

tromsø

Takk Elmic for tips. Jeg prøvde en soft restart men ingen suksess. Fortalte digital support dette og de svarte at mitt ærend blir videresendt til teknisk avdeling...

Hvis jeg ikke hør noe fra dem snart så ringer jeg forhandleren min.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Amatøren

#257
Det er nok kommunikasjonsmodulen som går i dvale akkurat slik vi har opplevet på e-Golfene våre og vår e-tron.

Beskjeden jeg fikk fra Møller angående vår e-tron var den samme som jeg fikk om e-Golfene.

- Samme underleverandør av kommunikasjonsmodul til begge merker tro? 🤔
- Samme feil? 🤔
- Ingen erfaringsutveksling? 🤔
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Hårek

Så er vi der igjen. App sier at siste kontakt var i går 14:52. Nettsiden "Det har oppstått en feil".
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Trond.m

#259
Sitat fra: Hårek på tirsdag 14. juli 2020, klokken 08:30
Så er vi der igjen. App sier at siste kontakt var i går 14:52. Nettsiden "Det har oppstått en feil".
.
Feilen oppstod vel i 2019 da de første bilene kjørte ut fra fabrikken  8)
Eller enda tidligere, mens bilen fortsatt var på under utvikling 😉

Amatøren

Min siste oppdatering var i går 18:32 da jeg gikk inn i app.

Nå så virket app også samt at jeg fikk endret ladenivå.

Alt OK for meg, men servere kan være restartet eller at de har flere servere som feiler med på forskjellige tidspunkter.

Jeg har også hatt vår e-tron 50 Advanced Business 2020 modell inne for SW fiks for å forhindre at kommunikasjonsmodulen går i dvale.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Orbit

Fungerer fint for meg nå, både app og webside.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

daktari

Sitat fra: Hårek på tirsdag 14. juli 2020, klokken 08:30
Så er vi der igjen. App sier at siste kontakt var i går 14:52. Nettsiden "Det har oppstått en feil".
Har du fått den oppdateringen på verkstedet? Min har fungert i hele dag. Server-problemer forrige uke.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Hårek

Sitat fra: daktari på tirsdag 14. juli 2020, klokken 15:19
Har du fått den oppdateringen på verkstedet? Min har fungert i hele dag. Server-problemer forrige uke.
Var inne i april for 'reset combox og Gateway', 91x4, og 93g1. Snakket med Connect for en måned siden, da visste de ikke om andre oppdateringer.
Nå fikk jeg svar fra dem om at de har bedt Møller om å få en rapport på siste oppdatering (sukk).
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

evtronDK

Sitat fra: Hårek på tirsdag 14. juli 2020, klokken 17:59
Sitat fra: daktari på tirsdag 14. juli 2020, klokken 15:19
Har du fått den oppdateringen på verkstedet? Min har fungert i hele dag. Server-problemer forrige uke.
Var inne i april for 'reset combox og Gateway', 91x4, og 93g1. Snakket med Connect for en måned siden, da visste de ikke om andre oppdateringer.
Nå fikk jeg svar fra dem om at de har bedt Møller om å få en rapport på siste oppdatering (sukk).

Det samme her. Efter jeg fik databus opdateringen har der kun været problemer ved server nedbrud.
Audi e-tron 55 Quattro 2020 model fra 08/2019.

Trond.m

#265
Og hvor ofte er det databrudd ? Det høres sikkert fint ut med «serverfeil»,  men det er jo fortsatt Audi sitt ansvar 😡

Sør

Jeg kontaktet aldri digitalsupport på mail. Jeg kontaktet selger direkte på mail. Han ringte meg opp samme dag, og bilen var inne på sw-fiks to dager etter. Etter dette fungerer app hver  gang, med unntak av når hamsteren som genererer strøm til server i Tyskland har seg en høneblund.
Audi e-tron 55
BMW i3 94Ah

ThomasEL

I dag står det i appen min at siste bilkontakt var i går kl 14:30
- Likevel fungerer f eks opplåsing av bilen med app, og den viser riktig ladestatus som ble nådd i natt.

Tydelig noe info som henger et sted, men de viktigste funksjonene virker i alle fall.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Amatøren

Sitat fra: Hårek på tirsdag 14. juli 2020, klokken 17:59Var inne i april for 'reset combox og Gateway', 91x4, og 93g1. Snakket med Connect for en måned siden, da visste de ikke om andre oppdateringer.
Nå fikk jeg svar fra dem om at de har bedt Møller om å få en rapport på siste oppdatering (sukk).

Møller (Audi) har ikke fiks med eget aksjonsnummer da det ikke gjelder alle.

Etter mange feilmeldinger til digitalsupport.no@audi.de så analyserer de og etter avtale med kunde (som så bestiller time på verksted) så gis det fullmakt til at Audi og verkstedet får utveksle informasjon og verkstedet får SW fiks (under forutsetning av at det er kommunikasjonsmodulen som går i dvale).

Tungvint, ja, men det må gå via digitalsupport.no@audi.de for verkstedet har ikke andre fiks å tilby en de med aksjonsnummer.

Erfaringsutveksling mellom verksteder eller verksteder og Audi sentralt, NEI.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Hårek

Sitat fra: Amatøren på onsdag 15. juli 2020, klokken 12:40
Erfaringsutveksling mellom verksteder eller verksteder og Audi sentralt, NEI.
Det er slik også hos BMW. Er det en tysk greie, eller er hele bilbransjen slik, tro?

Kommunikasjonen kom forøvrig opp igjen med en gang jeg slo på tenningen. Muligens det har vært et lite serverutfall, combox har sovnet og klarte ikke å gjenopprette forbindelsen.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA