Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Audi-appen mister kontakt med bilen

Startet av Brisken, tirsdag 03. mars 2020, klokken 20:46

« forrige - neste »

No-name

Slik var det hos meg også da jeg fikk bilen.  Fikk en time på verkstedet, og etter det har det fungert bra. ( Bortsett fra når det er feil hos alle andre)

ThomasEL

Sitat fra: TM på fredag 03. juli 2020, klokken 10:40
Er det grunn til å tro at problemene med app stort sett er historie, og at det kun av og til er kortvarige problemer. Det hender det feiler på BMW også, men da er det som regel bare en tilfeldig svikt i kommunikasjonen. Prøver man igjen rett etterpå så virker det igjen.
Kanskje problemene som rapporteres nå er færre fordi de fleste bruker appen om vinteren til forvarming ?
Hva mener folket ? Hvis jeg henter ut en ny bil nå, kan jeg da regne med at det virker rimelig stabilt ?

For meg virker det som at den delen av problemet som satt i bilene nærmest er eliminert etter softwareoppdatering. Og dermed har de sånn sett ryddet av veien den mest plundrete delen av problemet.

Så har de nok fortsatt en vei å gå før serverne er stabile nok. Men tendensen virker å være at utfallene er av mer kortvarig karakter.

Så jeg er nøktern optimist. Dog litt spent på kapasiteten deres på kalde vinterdager når «alle» skal forvarme samtidig.
- Nettopp DET var flaskehalsen Nissan aldri fikk bukt med de 5 årene jeg kjørte Leaf....
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

JegHaterKontoer

Sitat fra: TM på fredag 03. juli 2020, klokken 10:40
Er det grunn til å tro at problemene med app stort sett er historie, og at det kun av og til er kortvarige problemer.

Stort sett er nok riktig. Jeg har fortsatt ofte problemer. Har slått meg til ro med at jeg aldri vil få kontakt nede i garasjen under noen etasjer med betong, men bare bilen står parkert utendørs er det rundt 10% sjanse for at jeg får kontakt. Helt håpløst synes jeg, som nå har blitt henvist til forhandler fra digitalsupport. Skjønner ikke helt hva forhandler skal gjøre når B9PA allerede er på plass men men.
2020 E-Tron 55, Galaxy Blue

Trond.m

10 % betyr jo at det i praksis er ubrukbart. Det burde da ligge på minst 90 %

JegHaterKontoer

Sitat fra: TM på fredag 03. juli 2020, klokken 21:31
10 % betyr jo at det i praksis er ubrukbart. Det burde da ligge på minst 90 %

Helt riktig. Bilen står i solsteken en hel arbeidsdag og fjernkjøling av bilen virker ikke. Sender mail til digitalsupport og får svar flere dager senere om at siden jeg allerede har fått B9PA så er det forhandler som må ta det videre. De kopierte i hvert fall inn forhandler på e-posten også så jeg slapp å foreta meg noe mer, men det betyr jo at ingen ting skjer før etter sommeren.

Fryktelig lite imponert.
2020 E-Tron 55, Galaxy Blue

Hårek

#245
Nå får jeg ikke kontakt. Nettsiden sier "Tjenesten er for øyeblikket ikke tilgjengelig". Siste kontakt var mandag 02:44.
Noen som har samme eller kontakt?

Update 1/2 time senere: Nå fungerer det OK.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

tromsø

#246
Jeg har hatt en 2019 etron 55 leiebil siden februar og på den fungerte appen bra, 9 av 10 ganger.

Nå har jeg endelig fått min bestilte 2020 etron 50 men på den fungerer appen nesten ikke i det hele tatt. Den oppdaterer kun info etter en kjøring og da til status som var før siste kjøring.

I tillegg så roter den til statistikken på kjøreturer på den måten at turer fra forskjellige dager klumpes sammen til en tur inneværende dag.

Har noen noe tips på hva jeg kan gjøre?
(Har allerede sendt mail til digitalsupport)
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Amatøren

Klag, klag og atter klag. Gjerne enda en gang.

SW fiks for kommunikasjonsmodulen som verkstedet får fra fabrikk. Må legges inn når bilen er inne.

Vår e-tron 50 Advanced Business fikk det fikset og virker hver gang med unntak av når servere er nede. 🥴
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Trond.m

#248
Sitat fra: Amatøren på onsdag 08. juli 2020, klokken 18:47
Klag, klag og atter klag. Gjerne enda en gang.

SW fiks for kommunikasjonsmodulen som verkstedet får fra fabrikk. Må legges inn når bilen er inne.

Vår e-tron 50 Advanced Business fikk det fikset og virker hver gang med unntak av når servere er nede. 🥴
Jeg har en kjempeide som Audi kan få gratis. De legger inn den fixen under klargjøring eller i løpet av de 3-4 ukene bilen står på lager i Bremerhaven 😜
Et minus her er at den uansett ikke virker når servere er nede, og det er de jo støtt og stadig så vidt jeg forstår 😯

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

tromsø

Takk for svar men hvis det kun er en software fiks som skal til så hvorfor ikke legge inn den direkte på fabrikken!?

Min ble produsert i april og dette problem/ fiks var vel kjent allerede da...

Er konklusjon at det ikke lønner seg å maile med digitalsupport da?
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Amatøren

#251
Jo, du må mase!

Så får du til slutt beskjed om å kontakte/velge verksted og opplyse om hvilket du har valgt. Deretter samtykke til at digitalsupport får lov til utveksle informasjon med verkstedet.

Noen verksteder sier de ikke kjenner til fiks på problemet før man tar kontakt etter beskjed fra digitalsupport eller i tillegg videresender eposten!

Så god er informasjonsflyten og erfaringsutvekslingen i Møller systemet. 🥴
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

tromsø

Sitat fra: Amatøren på onsdag 08. juli 2020, klokken 19:22
Jo, du må mase!

Så får du til slutt beskjed om å kontakte/velge verksted og opplyse om hvilket du har valgt. Deretter samtykke til at digitalsupport får lov til utveksle informasjon med verkstedet.

Skjønner! Hvor mange mail og dager tok det før du fikk denne mailen og ble henvist til verksted?
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Amatøren

Startet 10. mars og 22. april fikk jeg til slutt epost om fiks. Ca 14 klager.

Oppdaterte min forrige epost...
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

tromsø

#254
Sitat fra: Amatøren på onsdag 08. juli 2020, klokken 19:30
Startet 10. mars og 22. april fikk jeg til slutt epost om fiks. Ca 14 klager.

Oppdaterte min forrige epost...

Huff, bare å smøre seg med tålmodighet da!

Edit: Fikk akkurat svar fra digitalsupport om å prøve en soft reset først. Har lite håp om at det ordner problemet men krysser fingrene!
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA