Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Audi-appen mister kontakt med bilen

Startet av Brisken, tirsdag 03. mars 2020, klokken 20:46

« forrige - neste »

ThomasEL

Min siste bilkontakt var kl 17:15 i går, omtrent samtidig med at «Hårek» rapporterte om feil... Fortsatt ikke mulig å få kontakt...

Flere som sliter nå i morges?

Jeg antar det er et generelt serverproblem i går kveld og i morges, og ikke et spesifikt problem med bil eller konto. Det baserer jeg på at «SOS-ledlyset» er grønt, ikke rødt. Da jeg hadde rødt lys, måtte de som tidligere beskrevet kjøre en reset knyttet spesifikt til min bil/konto fra fabrikken i Tyskland.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Trond.m

Serverfeil eller ikke. Dette er ekstremt dårlig, og det tyder på at Audi 18. mnd etter at e-tron kom på markedet ennå ikke klarer å levere en stabil tjeneste 😥

eivhelle

Sitat fra: TM på torsdag 21. mai 2020, klokken 08:49
Serverfeil eller ikke. Dette er ekstremt dårlig, og det tyder på at Audi 18. mnd etter at e-tron kom på markedet ennå ikke klarer å levere en stabil tjeneste 😥
Eller enda verre. Siden de åpenbart bruker samme servere som VW, har de enda ikke klart å levere en stabil tjeneste 6 år etter at e-golf kom på markedet. >:(
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Orbit

Sitat fra: ThomasEL på torsdag 21. mai 2020, klokken 08:37
Min siste bilkontakt var kl 17:15 i går, omtrent samtidig med at «Hårek» rapporterte om feil... Fortsatt ikke mulig å få kontakt...

Flere som sliter nå i morges?
Jeg fikk kontakt igjen ved midnatt onsdag kveld, har det fremdeles nå i morges.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

evtronDK

Har ikke haft problemer efter opdatering af J533....
Audi e-tron 55 Quattro 2020 model fra 08/2019.

ThomasEL

Der er jeg også online igjen👍

Men ja, smått utrolig at det fortsatt er så ustabilt...
Nissan klarte det ikke etter 7 år. Dog ble det, etter mye kundeklaging, stadig bedre og bedre.

Det positive etter oppdateringen er at det virker som om kommunikasjonsenheten i bilen er rimelig stabil nå. Rask kontakt når alt fungerer, og kommer også fort online igjen når serverne er «back in business»
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Hårek

Når appen har kontakt med bilen så skulle man tro at alt er i orden. Men nei da, så enkelt er det ikke.
I formiddag la jeg inn en destinasjon på my.audi. Sjekket appen, den oppdaterte og fikk kontakt.
Men da jeg begynte å kjøre var navigasjon ikke online. LTE symbol var helt normalt. Prøvde Værmeldingen, da fikk jeg "Initializing Audi connect. Please wait ...".
Etter 10 minutter ga jeg opp å vente, måtte legge inn destinasjon i bilen.
Parkerte, og da jeg begynte å kjøre igjen noen timer senere kom den online med en gang.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Hårek

(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Maxwell_400

Sitat fra: TM på torsdag 21. mai 2020, klokken 08:49
Serverfeil eller ikke. Dette er ekstremt dårlig, og det tyder på at Audi 18. mnd etter at e-tron kom på markedet ennå ikke klarer å levere en stabil tjeneste 😥
Jeg har hatt appen siden 2015 og den suger fremdeles men tro det eller ei den har blitt mye bedre.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Hårek

For 4 uker siden var jeg på service hvor de gjorde "Reset combox og Gateway". Det hjalp, bilen har klart å gjenopprette forbindelsen hver gang serverne har vært nede. Men i dag var det tilbake til det gamle, ingen kontakt før jeg slo på tenningen.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

elektro

Sitat fra: eivhelle på torsdag 21. mai 2020, klokken 09:00
Sitat fra: TM på torsdag 21. mai 2020, klokken 08:49
Serverfeil eller ikke. Dette er ekstremt dårlig, og det tyder på at Audi 18. mnd etter at e-tron kom på markedet ennå ikke klarer å levere en stabil tjeneste 😥
Eller enda verre. Siden de åpenbart bruker samme servere som VW, har de enda ikke klart å levere en stabil tjeneste 6 år etter at e-golf kom på markedet. >:(
Enig, samma ulla.. DET er helt krise.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

ThomasEL

Er det flere som har problemer i dag??

Ingen onlinetjenester virker. Verken:
- app
- online satelittkart
- værmelding
- online trafikktjenester
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Hårek

Ja, servere er nede igjen. Kan ikke engang logge inn på my.audi.com
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

storeulv

Samme med VW sin tjeneste, så det stemmer nok som det hevdes at det er felles back-end på dette.

VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

elektro

Oppdaget dette for 30 min siden, da jeg skulle starte klima på e-Golfen. Forbanna møkk.

VELDIG spent på om ID.3 har det samme systemet. Det er i så fall et stort minus.

Det andre spørsmålet er om det går an å gjøre noe med det på e-tron og ev. e-Golf.

Hvordan er Porsche appen?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA