Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Audi-appen mister kontakt med bilen

Startet av Brisken, tirsdag 03. mars 2020, klokken 20:46

« forrige - neste »

ThomasEL

Sitat fra: TM på onsdag 13. mai 2020, klokken 16:36
Ja da må jeg si at forhandleren yter en service ut over det man kan forlange og forvente. Bilen er jo kjørbar, og det ville vært urimelig kostbart og umulig å gjøre dette for alle med app problemer.
Samtidig er det en mangel, og hvis man har kjøpt en bolig med mangel kunne man holdt tilbake et rimelig beløp til feilene var utbedret. Det kan man gjøre selv om boligen er betalt i sin helhet og man har flyttet inn. Sånn fungerer det dessverre ikke med bilkjøp  ;)

Når er din bil produsert ThomasEL ? Kan det være at biler produsert i et visst tidsrom har feil på kommunikasjonsmodulen ?

Bak i siden på bagasjeromsluka står det 11 2019
Men forhandler har sagt at den er produsert i uke 51, som jo vitterlig er i desember... Så litt forvirrende🤪
Ankom forhandler i slutten av januar.
Kjøpt av meg i april.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Trond.m

I valget mellom å stole på hva en selger sier og hva som er dokumentert, så velger jeg å stole på skriftlig dokumentasjon 😉.

ThomasEL

Sitat fra: TM på onsdag 13. mai 2020, klokken 18:09
I valget mellom å stole på hva en selger sier og hva som er dokumentert, så velger jeg å stole på skriftlig dokumentasjon 😉.

Hvis det stemmer at den er produsert i november, så må den jo være blant de først produserte 50-modellene..? Ny drivlinje kom vel på 55-modellene fra uke 48..? Og ingen 50 ble vel produsert med gammel?
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Trond.m

Nei, alle 50 har optimalisert drivlinje.

evtronDK

Jeg har netop fået besked fra Audi Digital Support at bilen skal ind for at få en opdatering. Det på trods af at den allerede har fået 93G1 og 91X4 samt MMI opdatering til seneste version. Det hele for en måned siden.

App har faktisk fungeret fint med eSIM de seneste par uger, men havde problemer igen fra fredag i sidste uge.

Nu må vi se hvad det så er for en opdatering den skal have.....jeg vender tilbage
Audi e-tron 55 Quattro 2020 model fra 08/2019.

ThomasEL

Sitat fra: evtronDK på onsdag 13. mai 2020, klokken 19:55
Jeg har netop fået besked fra Audi Digital Support at bilen skal ind for at få en opdatering. Det på trods af at den allerede har fået 93G1 og 91X4 samt MMI opdatering til seneste version. Det hele for en måned siden.

App har faktisk fungeret fint med eSIM de seneste par uger, men havde problemer igen fra fredag i sidste uge.

Nu må vi se hvad det så er for en opdatering den skal have.....jeg vender tilbage

Jeg vil kanskje tro det er den samme oppdateringen som jeg fikk i dag? (Jeg fikk dog 91x4 i tillegg)

De har hatt gode testresultater med den. Men i likhet med «Amatøren» har jeg ikke sett noe versjonsnummer eller navn/tall.

Min bil har som sagt fortsatt ikke fått kontakt med server igjen, så den står hos forhandler inntil videre. De tror imidlertid feilen nå ligger et sted på server knyttet til spesifikk forbindelse til min bil på en måte. Så håper de at en slags reset av bilkontoen min utført av Audi sentralt skal gjøre susen 🤞🤞
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Frode Nylund

#126
For et par uker siden begynte jeg å få opp melding i MMI om at bilen var i privatsafære noe som ikke lot seg endre, siden den gang har jeg ikke fått kontakt via app.
Bilen har vært inne å fått oppdatering på styring av bakluke å de har sett på mansjett til drivaksling.
Igår gjorde jeg et nytt forsøk  med å endre innstillingen privatsafære og nå virke ting som det skal.
Underligt at innstillinger i bilen lever sitt eget liv!
Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

Amatøren

#127
Sitat fra: Amatøren på tirsdag 12. mai 2020, klokken 08:26
Tidligere har jeg hatt samme manglende informasjon på både WEB side og i app. Samt manglende mulighet å styre noe som helst via app.

Etter oppgraderingen i går så virker app! 👍

Kan si at app fungerte feilfritt i dag tidlig (tredje dag etter SW fiks). 👍
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Trond.m

Sitat fra: Frode Nylund på torsdag 14. mai 2020, klokken 09:19
Underligt at innstillinger i bilen lever sitt eget liv!
Ja det var enklere i gamle dager. Kan ikke huske at noen innstillinger endret seg på min første bil, Saab V4, 1975 😉

ThomasEL

#129
De har jobbet og jobbet i dag, med støtte fra importør. Ingen resultat😰
Går vel mot bytte av modul, vil jeg tro...
Blir i alle fall stående på verkstedet til i morgen. Evt ny kommunikasjonsmodul må bestilles

Kjipe greier, men opplever god service👍
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

ThomasEL

ENDELIG

Etter at alle mulige restarter var forsøkt lokalt, og heller ikke importør klarte å få til noe, så fikk jeg egentlig beskjed om at det sannsynligvis ville ende med bytte av kommunikasjonsenheten.

Men saken ble løftet helt opp til fabrikken i Tyskland, og nå nettopp løste det seg. De gikk inn og gjorde ett eller annet på systemet i Tyskland, og vipps, der var den på nett igjen👍
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Trond.m

Lurer på når de forstår at de må gjøre det samme for hundrevis av andre biler / kontoer. Men nå vet vi ikke om dette varer, eller om de bare gjorde en reset og håper feilen ikke oppstår igjen.

Spinner

Sitat fra: TM på fredag 15. mai 2020, klokken 18:27eller om de bare gjorde en reset og håper feilen ikke oppstår igjen.
Garantert dette, med mindre de akkurat har gjort en enorm oppgradering av hele løsningen samtidig.

ThomasEL

Sitat fra: TM på fredag 15. mai 2020, klokken 18:27
Lurer på når de forstår at de må gjøre det samme for hundrevis av andre biler / kontoer. Men nå vet vi ikke om dette varer, eller om de bare gjorde en reset og håper feilen ikke oppstår igjen.

Jeg vet de gjorde mer enn en reset. De oppdaterte en programvare. Men så hadde noe låst seg i tillegg, som krevde en form for reset fra Tyskland.

Tips: Når ledlampa ved sos-knappen i taket lyser rødt og ikke grønt, så er det feil m kommunikasjon
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Amatøren

Bil oppgradert mandag, app virker fortsatt. 🤜🤜

Greit å se ladetid og lignende (så det kun sporadisk første uken før app begynte å krangle fryktelig). 👌
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA