Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Audi-appen mister kontakt med bilen

Startet av Brisken, tirsdag 03. mars 2020, klokken 20:46

« forrige - neste »

No-name

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 25. mars 2020, klokken 23:34
Appen min har bare funket noen få ganger siden jeg fikk bilen.

Samme her.. Får bare beskjed om at Bilens status kunne ikke hentes opp. tok en liten kjøretur, det hjalp heller ikke.

Orbit

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 25. mars 2020, klokken 23:34
Hvordan resetter en MMI?
Trykk ned og hold volumknappen i midtkonsoll til du ser boot på skjermen, ca 10 sek
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Hyperstress

Ok, takk. Mister en noen innstillinger e.l. om en resetter?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Frode Nylund

Hold volumknappen nede til mmi logo kommer opp på skjerm
Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

daktari

Det er viktig å melde fra til digitalsupport.no@audi.de, alle feil. Både for å få en fiks, for at Audi får nok klager til å investere i å rette opp, og ikke minst forbrukerrettslig mtp. ikke levert vare.

Akkurat nå ser det ut som min har fungert i 3 uker, og Audi melder tilbake "de har endret noen innstillinger i bilen min, prøv igjen". De vil ikke si hva de har gjort...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

naivsupr

Trenden her er at bilen er online (kontakt med baksystemet?) kun når den er i bruk, tenning på. Utenom dette har jeg ikke kontakt.
iOS appen er bedre enn på android mtp tilbakemeldinger i gui om at ting ikke virker. Ekte feilmeldinger dukker opp. Der varsles det også om at antall oppdateringer begrenses for å spare strøm i bilen. Ser få varsler / ingen respons på Android.
Har varslet digitalsupport. Bra tips, sånn at volumet der blir så stort som nødvendig.
2020 e-Tron 50
2019 Speed Triple RS
2011 Scrambler 900
2001 XR650R

No-name

Sitat fra: naivsupr på torsdag 26. mars 2020, klokken 14:29
Trenden her er at bilen er online (kontakt med baksystemet?) kun når den er i bruk, tenning på. Utenom dette har jeg ikke kontakt.


Samme her.

No-name

Sitat fra: daktari på torsdag 26. mars 2020, klokken 10:48
Det er viktig å melde fra til digitalsupport.no@audi.de, alle feil. Både for å få en fiks, for at Audi får nok klager til å investere i å rette opp, og ikke minst forbrukerrettslig mtp. ikke levert vare.

Akkurat nå ser det ut som min har fungert i 3 uker, og Audi melder tilbake "de har endret noen innstillinger i bilen min, prøv igjen". De vil ikke si hva de har gjort...

Ble disse endringene gjort OTA eller måtte du levere bilen på verkstedet?

Når dere melder om problemene til Audi support, hvordan gjør dere det? Sender dere noe skjermdump hvor problemene vises eller sender dere bare forklaring på problemet, + VIN nummer?

janbanan

Sitat fra: No-name på torsdag 26. mars 2020, klokken 23:20
Når dere melder om problemene til Audi support, hvordan gjør dere det? Sender dere noe skjermdump hvor problemene vises eller sender dere bare forklaring på problemet, + VIN nummer?

Suppport ønsker gjerne hvilken e-post adresse, du bruker med My Audi.
Jeg har også måttet oppgi hvor bilen er lokalisert, når jeg ikke har fått kontakt.
Lurt å legge med versjon av app og os.
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

Amatøren

Sjekk WEB side i nettleser også.

Når app feiler så har jeg også feil på WEB siden.

Dessverre er Audi fokusert på at problemet kun gjelder app (i grunnen Volkswagen også med We Connect) og kommer med stadige håpløse tips som restart av telefon, avinstallere app for så å innstallere den igjen. Dette bremset noe opp når jeg la med skjermdump fra PC i tillegg.

Det er nok kommunikasjon mellom bil og server som er problemet.

Virker som reprise av We Connect (tidligere Car-Net) problemet.

I e-Golfene gikk kommunikasjonsmodulen i dvale. SW og konfigurasjons oppgradering måtte til. Vi har to e-Golfer som måtte igjennom oppgradering.

Er ikke forbauset hvis det er samme leverandør av kommunikasjonsmoduler til begge selskapene og at begge får samme feil. Derimot ille hvis ikke selskapene deler slik informasjon og erfaring...
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

daktari

Sitat fra: No-name på torsdag 26. mars 2020, klokken 23:20
Sitat fra: daktari på torsdag 26. mars 2020, klokken 10:48
Det er viktig å melde fra til digitalsupport.no@audi.de, alle feil. Både for å få en fiks, for at Audi får nok klager til å investere i å rette opp, og ikke minst forbrukerrettslig mtp. ikke levert vare.

Akkurat nå ser det ut som min har fungert i 3 uker, og Audi melder tilbake "de har endret noen innstillinger i bilen min, prøv igjen". De vil ikke si hva de har gjort...

Ble disse endringene gjort OTA eller måtte du levere bilen på verkstedet?

Når dere melder om problemene til Audi support, hvordan gjør dere det? Sender dere noe skjermdump hvor problemene vises eller sender dere bare forklaring på problemet, + VIN nummer?
OTA, hvis noe er gjort med bilen overhodet.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Jeg legger alltid med skjermdump, dato, tid, sted, telefontype og OS, appversjon.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

No-name

Liten oppdatering fra min side. Appen lever sitt eget liv   8)

Når jeg trykker på oppdater, så får jeg beskjed at data er oppdatert,  for eks. nå står det at det er oppdatert 12:45. (Nå er klokka 18:00) Ladestatus er heller ikke riktig,  den stemmer med ladestatus som var på det klokkeslettet.

Det som er litt rart at lengre ned i appen så står det at siste kjøre tur er registrert kl 16:40, noe som heller ikke stemmer, da bilen er kjørt etter det. 

Og, enda en ting som er rart,  jeg får låse og låse opp bilen, og starte klimatiseringen..   :-X

Amatøren

Ta skjermdump av mobil og WEB side(!) og ta med full beskrivelse av det som skjer og er feil og send det så inn til digitalsupport.no@audi.de

Får de ikke beskjed om feil i WEB side også, så kan du risikere å få alle mulige tullete forslag om app/mobil feil med ditto tullete løsningsforslag.

For bilen og kommunikasjon mot server er jo selvfølgelig feilfri...
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA