Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Varmgang i vegglader - smeltet

Startet av Schjell, tirsdag 03. mars 2020, klokken 19:15

« forrige - neste »

Schjell

Hei,
Har ein EO mini vegglader der kabelen har vore litt tung å trekke ut siste gangane. Har ikkje tenkt så hardt over det heilt til eg såg at plasten rundt eine kobleren inne i holet har smelta litt.
Litt nifst mtp brannfare - er det nokon her som har hatt liknande hendingar?

PS: Alt er proft lagt opp av elektriker med overspenningsvern, egen kurs og en dings i sikringsskapet som regulerer strømtrekket fortløpande til kva huset har å avsjå.

2018 X75
Fiat 500e

elektrolux

#1
Har sett det på en Ratio også. Kommer av for høy overgangsmotstand som medfører varmgang. Må bytte både ladekabel og stikk i ladestasjonen så du ikke smitter problemet videre.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Schjell

Takk for den tilbakemeldinga.
Blir nok bytte av heile ladestasjonen vil eg anta, det svarer seg vel desverre neppe å bytte berre stikket.
Antar at eg har vore uheldig. Eg passar alltid på å la kabelendane henge ned på veggen innandørs etter lading slik at dei skal være mest mulig tørre. Kabelen fulgte med bilen så den er knapt et år gammal, men er einig i at eg bør kjøpe ny diverre.

elektrolux

Du bør uansett undersøke om du ikke bare kan bytte selve pluggen i ladestasjonen. Som løs del snakker vi 50 kr for en ny med skruterminal.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Schjell

Takk for det, regner med å høyre frå elektrikeren idag. Skal nevne det for han.

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på onsdag 04. mars 2020, klokken 06:36
Du bør uansett undersøke om du ikke bare kan bytte selve pluggen i ladestasjonen. Som løs del snakker vi 50 kr for en ny med skruterminal.

Hvor får du tak i type 2 uttak for en femtilapp? Jeg har solgt noen løse og de koster noe sånt som 750,- inn til meg. Da uten skruterminaler, det har jeg aldri sett. De jeg selger fra ITT har ferdig påkoblede 100cm lange ledninger (med pinnene krympet på).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

Tenker på de enkelte pluggene. Vi tar også 800 kr for komplett stikk.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA