Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Hvilke skvettlapper skal jeg velge  (Lest 2010 ganger)

Thomas Singstad

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Hvilke skvettlapper skal jeg velge
« på: Tirsdag 03. Mars 2020, klokken 12:04 »
Hei! Noen som har tips til hvilke skvettlapper jeg skal kjøpe? Helst noen med erfaringer

Handyman

• Gold Member
  • Dengang DA og hver gang NÅR.
    • Vis profil
Sv: Hvilke skvettlapper skal jeg velge
« Svar #1 på: Tirsdag 03. Mars 2020, klokken 13:22 »
Hei! Noen som har tips til hvilke skvettlapper jeg skal kjøpe? Helst noen med erfaringer
Hvorfor ikke de som Tesla leverer?
RTFM https://www.tesla.com/sites/default/files/model_y_owners_manual_europe_no.pdf
MIC TMY, LR AWD, Gemini S/V, Hvit/Sort (august -21 til dd)
TM3 LR AWD, FSD, Aero S/V, Midnight Silver (mars -19 til aug-21)

Olofm

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #2 på: Tirsdag 03. Mars 2020, klokken 14:55 »

Har fått satt på disse som jeg synes passer godt til bilen. https://www.begood.no/products/skvettlapper-mud-flaps-tesla-model-3

Dessverre ikke så mye erfaring enda. "Teslabjørn" har også satt på slike og du kan se noen erfaringer på en del av hans videor på Youtube.
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski.
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm

Tommis

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #3 på: Onsdag 04. Mars 2020, klokken 08:36 »
Har hatt tilsvarende son begood selger. Riktignok fra ebay, men ser helt identiske ut. Disse ble ødelagt i tungt regnvær for et par uker siden. Halvparten av skvettlappen på førersiden ble revet av og lagde også noen riper på døren. Tilsvarende var også i ferd med å skje på passasjersiden, der hang den og slang. Dette skjedde ca. 10000km etter montering. Jeg vil ikke montere tilsvarende igjen.

geear

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #4 på: Onsdag 04. Mars 2020, klokken 09:41 »
Det følger jo med skvettlapper fra Tesla til alle Model 3 nå, og alle eksisterende eiere har fått ettersendt? Bruk de?

Wisd0m

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #5 på: Onsdag 04. Mars 2020, klokken 20:57 »

Har fått satt på disse som jeg synes passer godt til bilen. https://www.begood.no/products/skvettlapper-mud-flaps-tesla-model-3

Dessverre ikke så mye erfaring enda. "Teslabjørn" har også satt på slike og du kan se noen erfaringer på en del av hans videor på Youtube.
Samme hos aliexpress for mindre enn 150 kroner.

Thomas Singstad

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #6 på: Onsdag 04. Mars 2020, klokken 23:29 »
Bestilte dem fra begood som teslabjørn har, da de dekker en god del av framskjermen oppover. Dem frs tesla sine ser jo ut som lastebil skvettlapper😅

model3citizen

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #7 på: Torsdag 05. Mars 2020, klokken 06:47 »

Jeg foretrekker de helt flate som ikke gir anledning for skitt og smuss å sette seg mellom kanalen og skvettlappen.

De er også tryggere når man skubber nedi på bane ;)

'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

Wisd0m

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #8 på: Torsdag 05. Mars 2020, klokken 16:27 »
Bestilte dem fra begood som teslabjørn har, da de dekker en god del av framskjermen oppover. Dem frs tesla sine ser jo ut som lastebil skvettlapper😅
Kjøper du de på aliexpress.com så koster de under 150 NOK.

geear

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #9 på: Torsdag 05. Mars 2020, klokken 18:36 »
Bortsett fra at hvis de kommer til landet etter 1. april, da tilkommer det også 25 % moms og 150,- i fortollingsgebyr.

RemiWM

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #10 på: Torsdag 05. Mars 2020, klokken 19:04 »
Bortsett fra at hvis de kommer til landet etter 1. april, da tilkommer det også 25 % moms og 150,- i fortollingsgebyr.

Man slipper unna en liten stund til ser det ut til.
https://www.nettavisen.no/okonomi/norske-nettkunder-slipper-moms-tross-stortingets-vedtak---dette-er-uholdbart/3423931813.html

Ingeniøren

• Medlem i Elbilforeningen siden 2015
  • Gold Member
    • Vis profil
« Svar #11 på: Fredag 06. Mars 2020, klokken 07:13 »
Virke skylder på utenlandsk netthandle men det faktiske er at ting er i ferd med å endres. Folk kjøper mer brukt og mindre i butikk og i det hele tatt. Når politikere ikke klarer å gjøre noe annet enn å grafse til seg avgifter, har folk innsett at de må ta tak selv om vi skal lever 100 år til på denne Jorda !

En liten avsporing men bare måtte  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE