Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elektrisk motorsag anbefaling?

Startet av JorgenM, mandag 02. mars 2020, klokken 13:01

« forrige - neste »

JorgenM

Stihl'n kverulerer igjen, tipper det er bensinslangen som har morknet. Har vært en god slump andre problemer også, så vurderer overgang til elektrisk (batteri, ikke ledning).

Har et mål skog på eiendommen, trær på 30-40 cm diameter. Hugger og kapper 10 av disse i året til eget vedforbruk. Det er det eneste jeg bruker saga til.

Er dette lett match for de fleste el-sager på markedet eller er det helt uaktuelt for mitt bruk?
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Bidda

Tatt flere sånne trær med Ryobi'n min. Bare å ha 2stk 5AH ekstra batterier med deg, så går ting unna. Ligger alltid klar i frunk'en (Tesla X) klar til å få meg ut av knipa....
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

jkirkebo

#2
Sitat fra: JorgenM på mandag 02. mars 2020, klokken 13:01
Stihl'n kverulerer igjen, tipper det er bensinslangen som har morknet. Har vært en god slump andre problemer også, så vurderer overgang til elektrisk (batteri, ikke ledning).

Har et mål skog på eiendommen, trær på 30-40 cm diameter. Hugger og kapper 10 av disse i året til eget vedforbruk. Det er det eneste jeg bruker saga til.

Er dette lett match for de fleste el-sager på markedet eller er det helt uaktuelt for mitt bruk?

Jeg har Ryobi sin 36V, den kapper ned, kvister og deler opp et slikt tre i 35cm kubber på ett batteri. Har du to batterier og den raske laderen kan du mer eller mindre holde på kontinuerlig, om du også rydder mellom hver felling. Går sikkert bra med ett batteri også om du klyver imellom, men kjøp da uansett den raske laderen. Den som følger med bruker 5 timer...

Saga er mer enn kraftig nok og super å bruke. Helt topp å slippe hørselvern :)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Bidda

+ du kan starte tidlig på søndag uten å vekke harme hos naboer...
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

Nå fant jeg ut at batteriet som vår Stiga gressklipper har også kan brukes på Stigas motorsager. Har også hurtiglader.
Saga koster 2990,- uten batteri og lader :)

TU skryter veldig av den også:
https://www.tu.no/artikler/ny-kraftkonge-blant-batterimotorsagene/412022
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA