Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Stemmestyring nærmest komplett nå

Startet av Motorwatt, søndag 01. mars 2020, klokken 15:36

« forrige - neste »

turfsurf

Jeg hadde samme opplevelse, gikk fra å virke bra frem til alle de nye kommandoene kom, så sluttet den å forstå noe som helst. Fant ut ved litt testing at det funker best med ett trykk på knappen, og så snakk høyt og tydelig. Står språket på norsk så skjønner den og både norske og engelske navn på musikk. Prøv f.eks å si "det er varmt".
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Handyman

Sitat fra: Handyman på søndag 01. mars 2020, klokken 22:02
Jeg har til og med fått satt på rattvarmen med stemmestyringen i vår TM3.
Rattet ble ikke varmere ;)
Sitat fra: Motorwatt på søndag 01. mars 2020, klokken 22:10
Men du må da ha hatt et håp siden du prøvde?  :D
Kunne ikke dy meg :P Har forresten ikke prøvd "åpne takluka" enda  :laugh:
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ladov

Den kommer seg. :)

I går fikk jeg satt setevarmen på førersetet til 1 strek. Gikk på andre forsøk, på første forsøk ordla jeg meg åpenbart feil for da satt den klimaanlegget på 'kaldest'. :P
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Har nå meldt inn min "stemmestyrings-sak" til Tesla pr tlf. Hyggelig kvinnelig service spesialist i andre enden, skulle få en medarbeider spesialist til å se på saken. Tesla visste om noen biler som har hatt problemer, men de trodde dette var fikset nå. Da tror jeg denne saken går i mot en kjapp løsning, siden de har fikset dette før. :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

LASOL

Vet noen om stemmestyring skal fungere på 2015 modeller? Min S85D forstår noen kommandoer som blir vist i displayet men utfører ingen utenom at den setter på setevarmen i forsetene når jeg ber om setevarme i førersete.. Har prøvd med engelsk og norsk språk men like unyttig.
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

Bushy

Sitat fra: Bushy på søndag 01. mars 2020, klokken 21:49
Tror det er ganske mange som ikke det fungerer for. Inkl meg. Ordene kommer opp i displayet. Men ingenting skjer uansett hva du sier

Liten oppdatering her. Stemmestyring startet plutselig å fungere for en ukes tid siden. Eneste jeg merket var at jeg fikk feil på rattvarme, Men det fungerte. Nå får jeg heller ikke feilmelding på rattvarme🙂 og med alt som plutselig fungerer bedre å bedre har jeg fortsatt ikke fått noe oppdatering...fortsatt 4.1
S75D sept. 17

Kim-

Min skjønner ingenting og klarer nesten ikke gjøre noe. «Blinklys høyre» slår på interiørlys, ellers er bare alt ukjent kommando, ellers står den bare der og ikke gjør noe
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Kenneth Frantzen

Kvifor i alle dagar skal du slå på blinklyset med stemma?

Muffinman

Samme årsak som man vil slå på hva som helst annet med stemmen?

kodax

Ting man har spaker til ved siden av rattet har jeg vanskelig for å skjønne at man heller vil bruke stemmestyring til, men så er man jo forskjellig..
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Kim-

Kun for den grunn at det er den eneste kommandoen jeg fikk til å gjøre noe
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA