Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Stemmestyring nærmest komplett nå

Startet av Motorwatt, søndag 01. mars 2020, klokken 15:36

« forrige - neste »

Motorwatt

Nå har jeg vært igjennom de fleste kommandoene, og er gledelig overrasket. Litt vanskelig å finne den korrekte norske oversettelsen, men den kommer faktisk med forslag i displayet. Morsomt med "Google lokalt vær/nyheter", "Google lokale restauranter/kaffebarer". "Åpne Netflix/Youtube" (ikke Spotify og TuneIn). "Slå taklys på/av/auto". Alt det jeg har vært igjennom av punkter i skjermens hovedmeny virker.

Jeg har 2020.4.10.1, men det skal vel ikke bety noe.

Det finnes faktisk en app med engelske kommandoer her:
https://teslavoice.glideapp.io
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Kjører en S75d akkurat nå, og har flere ganger måtte ty til stemmekontroll for å skru ting av og på.

Den har engelsk språk men gadd ikke endre det.

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Trodde jeg kjente S godt, men den nye visningen skjuler en del som var lett tilgjengelig før.

Godt å ha stemmestyring

Bushy

Noen av dere som får til dette nå som hadde ikke eksisterende stemmestyring på forrige versjon? 2020.4.1.4...
S75D sept. 17

Motorwatt

Én ting jeg gjerne skulle hatt er å kunne fortelle hvilken radiostasjon jeg ville høre på. Hadde dette i en annen vil (Audi eller VW) hvor man trente stemmestyringen til å lære radiokanalen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Min har søren ikke fungert på flere måneder, ang stemmestyring. Har bare ventet på en SW som skal fikse det. Skal kjøre langt i neste uke, så hadde vært fett med den siste :)
Hva gjør dere for å fikse? Ringer Tesla eller bruker App? Må man inn på verksted eller fikses det med OTA?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Kanskje det bare er deg? Min har alltid virket (og virker stadig bedre). Holder du tasten inne mens du snakker, er det feil. Kun ett kort trykk.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Brukte jo opplegget før. PLAY; ditt og datt, var egentlig bare det jeg brukte det til. Søkefunksjonen er jo god, så vi har klart oss. Familien har også Spotify. :) Men nå begynner det og hope seg opp masse gøy som jeg ikke får være med på :'(
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Hvis det ikke er noen reaksjon, så tipper jeg det er selve knappen. Er visstnok ikke den beste kvaliteten på disse rattknappene.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Bushy

Tror det er ganske mange som ikke det fungerer for. Inkl meg. Ordene kommer opp i displayet. Men ingenting skjer uansett hva du sier
S75D sept. 17

Handyman

Jeg har til og med fått satt på rattvarmen med stemmestyringen i vår TM3.
Rattet ble ikke varmere ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Men du må da ha hatt et håp siden du prøvde?  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Alfa Bergen

Sitat fra: JorEl på søndag 01. mars 2020, klokken 20:47
Min har søren ikke fungert på flere måneder, ang stemmestyring. Har bare ventet på en SW som skal fikse det. Skal kjøre langt i neste uke, så hadde vært fett med den siste :)
Hva gjør dere for å fikse? Ringer Tesla eller bruker App? Må man inn på verksted eller fikses det med OTA?

Kan IKKE råde deg til å kontakte verkstedet. Jeg gjorde det, og ble avkrevd litt over 400kr i «feilsøk» da de hevdet å ikke finne noe feil med stemmestyringen.
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

JorEl

Får klare meg uten en stund til da Alfa Bergen ;)
Ett par måneder før Jul så plukket bilen opp alt jeg sa, helt perfekt. Men ingenting skjedde. Nå gidder den ikke høre på meg engang, akkurat som kidsa :-\
Men jeg slapper av for jeg stoler på at Tesla ordner opp. Vil bare vente til Tesla åpner opp i HGSD.

Knappen fungerer Motorwatt, tror jeg. Når jeg trykker og sier PLAY +sang...så kommer PLAY opp i displayet. Kanskje bilen er blitt så flink at jeg bare skal si navnet på sangen? Prøver det neste gang :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA