Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Citroen ë-C3

Startet av Kires, tirsdag 17. oktober 2023, klokken 15:28

« forrige - neste »

Kires

2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Bjarne

Enig, tror denne kan bli spennende. Ikke veldig imponert over Motor-artikkelen, som ikke klarer å nevne at denne får LFP-batteri og at designet er inspirert av konseptbilen OLI. Den får ikke varmepumpe, men for målgruppen så tror jeg ikke det vil ha så stor betydning. Fra videoene som begynner å komme på YouTube så ser det ut som det er gode forseter og god takhøyde (også i baksetet), og så krysser jeg fingrene for god lydisolering a la ë-C4. Hadde vært fint med bakhjulstrekk, men siden bilen også vil komme med forbrenningsmotorer så blir det altså forhjulsdrift. Det kan ligge an til at den blir billig å forsikre, og så gjenstår det å se hvordan prisen blir, og hvilke utstyrsvarianter som kommer.

Håkon77

Ble gira på denne. Kul design, billig, lfp batteri og det er en Citroen. Eneste er at jeg kjører 22mil motorvei hver dag. Det gikk fint med Kona, brukte 50-60%. Håper det blir mulighet for å prøve. Ex30 51 er mye dyrere og Mg4 51 synes jeg er triste saker.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

syklisten

I følge en e-post jeg har fått fra BOS så skriver de at den vil bli godkjent for tilhenger opp til 550kg (så kan brukes til sykkelstativ i det minste), og sannsynligvis få taklast på opptil 70kg (selv om dette ikke er bekreftet). Den har jo rails, så jeg antar at taklast går fint.

Med både hengerfeste og rails på taket begynner dette å nærme seg den perfekte bybilen for oss, såfremt de klarer å holde prisen så lavt som ryktene antyder.
Avhenger av Euro NCAP også. Den nye C3 produsert i Brasil fikk nylig 0 stjerner, satser på at modellen som kommer til Europa blir noe helt annet (ellers blir det en ny Zoe-fadese).

sjokomelk

Ny C3/Fiat Panda/Opel Crossland er basert på en indisk Tata, så det blir samme bilen som i Brasil.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA