Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vil ikke starte. Power limit og skiftnøkkel blinker

Startet av beyma, fredag 28. februar 2020, klokken 15:02

« forrige - neste »

beyma

Heisann!

Min Think City lithium med 52k.km kjørt har begynt å tulle med oss.

Nettopp hatt den hos elbilmek for eu-godkjenning og skiftet 12v batteri og nå vil den ikke starte.

Funket helt fint til idag.

Ved å koble ut 12v batteri fikk jeg kjørt noen meter, men en gang jeg bremset og satte den i P begynte den å blinke igjen.


Noen som har noen gode ideer?

worry

Hei,
Jeg har ingen løsning til deg, men et par forslag.
Det fuktige været kan lage mye trøbbel. Sjekk kabelstrømper i motorrommet. Vann renner rett ned fra frontruta og ned på disse, og på PCU'en. Ta av de store kontaktene og sjekk for irr og fuktighet.
Powerlimit betyr batterifeil. Du bør få tatt en diagnose. Kan mistenke vann i batteriet. Mange Li-Thinker har stoppet pga. det.
Think lithium

beyma

Viste seg at verksted ikke hadde koblet til 12v batteri skikkelig!

Ergelig, men bare glad den nå funker igjen.

De tok en helsjekk av bilen og alt skulle være i orden :)

worry

Think lithium

Michjarson

Hei, jeg har en Think fra 2009 med zebra-batteri. Bilen stod et par dager uten bruk. Jeg satte den i lading med ca 20% på batteriet. Dagen etter gikk det ikke å starte bilen, Power limit lampa blinker, radio funker og pilen går veldig sakte til 70%, der stopper den og bilen starter ikke. Jeg koblet da til lader igjen. E-lampa lyser, den andre blinker. Jeg trodde at batteriet varmes opp da, så lot den stå i lader over en dag og natt, men det skjer ikke noe, den grønne blinker, batteri er på 70%. Den har stod sånn nå i ca 60 timer... Jeg har prøvd å starte den, men klarte ikke. Hva nå? Er det noe poeng å prøve å lade 12V batteriet? Eller er det noen andre triks? Og hvis jeg eventuelt må til verksted, hvilket er lurt å velge i Oslo? Kan Mekonomen f. eks. funke? Blir veldig glad for hvert svar, bilen kan ikke stå evig der hvor den står nå. :(

Vidar_S

Sitat fra: Michjarson på tirsdag 14. april 2020, klokken 10:45
Jeg har prøvd å starte den, men klarte ikke. Hva nå? Er det noe poeng å prøve å lade 12V batteriet? Eller er det noen andre triks? Og hvis jeg eventuelt må til verksted, hvilket er lurt å velge i Oslo? Kan Mekonomen f. eks. funke? Blir veldig glad for hvert svar, bilen kan ikke stå evig der hvor den står nå. :(

Lading av 12V kan nok være greit å forsøke i alle fall, selv om jeg ikke skal si jeg var borti denne feilsituasjonen i løpet av min Think-tid. Elbilmek i Asker er nok de eneste med ekspertise i Oslo (og Norge forøvrig) som har analyseapparater og god kompetanse på Think.

-vidar S.

Michjarson

Hei, takk for råd. 12v batteriet ladet seg fint, men det hjalp ikke noe. Den skal nå til Elbilmek. Kan fortelle hva har skjedd når jeg vet. :) Ha en fortsatt fin dag!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA