Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Understellsbehandling og garanti

Startet av afriu05, fredag 28. februar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

hansrune

Sitat fra: 1000kwh på torsdag 12. mars 2020, klokken 08:12
Sitat fra: hansrune på onsdag 11. mars 2020, klokken 22:57
Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 10. mars 2020, klokken 16:25
Sitat fra: afriu05 på tirsdag 10. mars 2020, klokken 14:47
Her er et litt mer utfyllende svar fra tesla ang lykter:
Det som er grunnlaget for at garantien bortfaller ved dette tilfellet er at det er "Air-permeable bands» som er installert bak hver lykt. Dette er en materiale som puster. Ved behandling med tectyl/olje/belegg vil ikke disse lenger ha samme funksjon. Som kan føre til fukt i lykter fordi de ikke fungerer 100%.

Høres ut som et bs tesla kommer med for å snoke seg unna garanti jobb


Apropos - helt normalt med dugg, sier de på Forus - uten understellsbehandling.... Det SKAL kunne være sånn på Tesla, må vite.
Det er ikke bare Tesla. Nå er ikke lysene varme nok til å kunne ta alle temperatursvingninger. 

Vann i lykta derimot gjør at man får nye lykter
Vel - dette er 3. bil jeg har med full LED - bare Teslaen som har det uten å fikse det. Er fullt klar over utfordringen, og fullt klar over at du finner det samme på andre merker. Det gjør det ikke mere akseptabelt for meg. Dette er 2020, og vi kan vel forvente litt mere enn til dels nesevise forklaringer ? Hvis du forventer så lite , så får du bare fryktelig lite ...

.... men tilbake til understellsbehandling som tråden var ment for. Det er mye viktigere for å kunne holde bilene sikre over tid. Burde være en selvfølge, men noen mener seg sørgelig unntatt. Heldigvis ser der ut som der er løsninger på gang

Daniel_0007

Så på tv2 hjelper deg idag, tipper tesla er like nazi som motorforum når det kommer til understellsbehandling.

https://www.tv2.no/underholdning/11210863/
Model 3 2019 LR Rwd

RonnyØ

Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 12. mars 2020, klokken 23:07
Så på tv2 hjelper deg idag, tipper tesla er like nazi som motorforum når det kommer til understellsbehandling.

https://www.tv2.no/underholdning/11210863/

I tillegg veldig hyggelig han dem pratet med da.

Jejl

I denne saken har nok Motorforum  helt rett.


PionerThink

Ville jo påpekt at når man får 600 grader celsius på en del som er under bilen, ja så burde man vel kanskje ha overvåket prosessen underveis for å sikre seg at en antennelse ikke skulle oppstå?
Det kunne jo ha vært en løs ledning eller et deksel som kunne ha løsnet og kommet borti også, ikke bare massen brukt til understellsbehandlingen?
Jeg får ikke noe lyst til å handle bil hos Motorforum etter denne episoden :o
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

E_S

I hvert fall hos VAG står det i servicemanualene at man skal være spesielt forsiktig mtp. brannfare om mam utfører rensing av partikkelfilter med bilen stasjonær. Det er en prosedyre som normalt gjøres mens bilen kjøres, ikke mens den står parkert.
:)

TTaule

Heisann, fikk du noen avklaring på dette?
Dersom de ikke kan bevise årsakssammenhengen her, så tar du saken til Forbrukerrådet og evt Forbrukerklageutvalget.
Det er kun dersom de kan bevise at Understellsbehandlingen er årsaken til feilen du ikke skal få dette dekket av garanti/ reklamasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA