Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan stille effekt på ladekabel?

Startet av Michalandresen, onsdag 15. april 2020, klokken 18:10

« forrige - neste »

Michalandresen

Hei, har kjøpt denne

https://www.thansen.no/bil/ladekabler/ev-ladekabel-til-bil-mode-2/ladekabel-mode-2-type-2-10-16a-5-m/n6015/pn345302/

Får ikke til å justere ladestyrke til 16amp. Hvordan gjøres dette? Kan liksom ikke se noe knapp eller noe

elektrolux

Knappen er under ringen med S.

Lyser blått ved 16A og grønt ved 10A
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Michalandresen

Er det en slags touch knapp eller noe? Mistenker at den ikke virker. Det var det første jeg prøvde

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

RJK

Sitat fra: Michalandresen på onsdag 15. april 2020, klokken 19:07
Er det en slags touch knapp eller noe? Mistenker at den ikke virker. Det var det første jeg prøvde

Vert ikke med den laderen der, men min som ble levert originalt med bilen, må du først plugge i veggen, så trykke og holde for å skifte innstilling, og når du har valgt rett for der du er/det du er komfortabel med, så plugger du den inn i bilen.

Starter jeg motsatt eller venter til jeg har plugget i på begge sider, så vil det ikke fungere. da må man eventuelt justere via bilen (aldri prøvd).

Kan hende det er samme regel med denne, så sjekk bruksanvisningen, spør forhandler eller prøv deg frem.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

elektrolux

Stemmer det. Må stilles før den kobles til bilen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Michalandresen

Det var problemet ja. Veldig rart at det ikke sto i manualen. Takk for hjelpen =) :)

RJK

Sitat fra: Michalandresen på onsdag 15. april 2020, klokken 20:02
Det var problemet ja. Veldig rart at det ikke sto i manualen. Takk for hjelpen =) :)

Må si jeg rev meg i håret ettpar ganger, før jeg googlet det eller fant det ut ved en tilfeldighet. Jo, selger tok det opp på gjennomgangen, men det var mye på en gang, så det må nok sies jeg sikkert ikke bet meg godt nok merke til det.

Men godt mine problemer hadde samme løsning som dine. Det er ettpar slike småting som kan få en til å rive seg i håret i starten, og etterpå klasker man ansiktet med hånda over hvor dum man var.

Dette gjaldt og med ladeluka og ladekabel som man fort fant ut at låste seg rimelig kjapt, og man enten ikke fikk åpnet ladeluka eller tatt løs kabel fra bilen, fordi man var for treg. Og når man da lærte seg at å låse bilen og så låse opp bilen igjen var løsningen, så fikk man samme problemet.

Den som ga meg mest hodebry, var da jeg ikke fikk satt i gang lading skikkelig, røsket ut kabel fra laderen, men bilen fremdeles insisterte på å låse kabelen, og låsetrikset ikke fungerte. Etter endel fikling og banning, så kom jeg på å sette bilen til å autorelease ladekabelen, og via forsøk på å starte bil og slå den av igjen, endelig fikk den til å slippe kabelen.

Fikk satt den i gang med lading etter det, og nå oppfører den seg fint, i tillegg til at jeg har lært meg å ta laderen ut av bilen før jeg tar den ut av laderen. Igjen et punkt som burde fokuseres på, både i manual og gjennomgang.

Altså, ved igangsetting av lading, start med å koble til ladestasjon før man plugger den i bilen
Ved avslutning av lading, stopp ladingen på stasjon om det er påkrevd, deretter ta kabel ut av bil før man tar den ut av ladestasjon
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA