Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppdatering fra Volkswagen

Startet av Gnist, fredag 28. februar 2020, klokken 00:24

« forrige - neste »

Adrian Mills

Sitat fra: tornaldo på søndag 21. juni 2020, klokken 09:32

Videre forskutterer du både kvalitet på bil, selvkjøring (?) og ladenettverk, og bruker det som argumenter for ID3, selv om vi faktisk ikke aner noen ting om hvor bra det leveres på disse områdene. Før bilen kommer ut på markedet, er egentlig dette bare synsing fra din side, samtidig som du sammenligner med harde fakta og reelle erfaringer fra f.eks Tesla.

Du virker å se svært subjektiv på dette, og ekstremt opptatt av å forsvare ditt valg for enhver pris. Men klart, det er selvfølgelig lov.

VW has a very good set of driving assist features already which the ID.3 will get - even side radar so it doesn't, you know, drive into garage walls. :D

And yes, I admit that I am defending my choice of purchase but I have yet to see any arguments that detract from my choice. If the model 3 offered me more for my use case I would buy it, of course I would. But it really doesn't and certainly not at this price point.

Elmo

Sitat fra: batterimannen på lørdag 27. juni 2020, klokken 22:59
Synes bilen har vært en lang rekke av nedturer. Specs, design, interiør, forsinkelser og til sist, pris.
:+1: enig
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

jonnyjb

Jeg synes ikke prisen er så ille; 352 000 kr inkl. vinterhjul og 3 års service er vel ikke så langt unna prisen som var tenkt i utgangspunktet (under 330 000 kr).
2022 Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022)
2020 VW ID.3 1st (2021) - solgt
2019 Opel Ampera (2013) - solgt
2007 Opel Corsa (2007) - vraket
2002 Mitsubishi Galant (1995) - solgt

Magnus Hansen

#123
Spørs hva som menes med «i utgangspunktet». Dette står i første tråd i emnet:

Sitat
« Svar #3 på: Mandag 08. Mai 2017, klokken 08:13 »
Sitat
Electrive.net skriver at produksjonen av I.D blir 300 biler om dagen.
Estimert pris er latterlig lave 25.000 euro inkl moms. Rekkevidde 450-500 km.


e-Stig

#124
Sitat fra: jonnyjb på mandag 29. juni 2020, klokken 19:22
Jeg synes ikke prisen er så ille; 352 000 kr inkl. vinterhjul og 3 års service er vel ikke så langt unna prisen som var tenkt i utgangspunktet (under 330 000 kr).

Tror det er mange tusen nordmenn som kjøper bilen uansett om den ble litt dyr. Tror også det er mange tusen som ikke kjøper den fordi den koster godt over fire hundre tusen kroner hvis man for eksempel vil ha ryggekamera eller Matrix hovedlys. Spesielt ryggekamera tror jeg er en stor feilvurdering å ikke ta med på innstegsmodellen. Vet ikke hvor gode LED-frontlysene på standard-versjonen er, men hvis de er bedre enn e-Golfen så hadde jeg slått til - forutsatt at jeg fikk ryggekamera.

1st-utgaven: 18 tommer felger, LED-hovedlys, parkeringssensor foran og bak, kjøreassistent, nøkkelløs start, navigasjon.
Plus-utgaven: 19 tommer felger, LED-matrise hovedlykter, ryggekamera, nøkkelløs tilgang, skiluke.
Max-utgaven: 20 tommer felger, utvidet kjøreassistent, panoramaglasstak, ekstra høyttalere, HUD, lyddempende frontrute, variabelt bagasjeromsgulv.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

jonnyjb

#125
VW har lagt ut en tekst om første testtur av ID.3 i Norge: https://www.volkswagen.no/no/elbil/siste-nytt/forste-testtur-med-id3-i-norge.html

Synes jo ikke forbruket høres så galt ut om man kan stole på det som oppgis der.

Edit: Annonsørartikkel fra VW hos VG: https://www.vg.no/annonsorinnhold/volkswagen/id3-provetur/

Her står det at batteriet blir forberedt (oppvarming/kjøling) for lading om man legger inn ladestasjon som mål i navigasjonssystemet, det lover godt!
2022 Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022)
2020 VW ID.3 1st (2021) - solgt
2019 Opel Ampera (2013) - solgt
2007 Opel Corsa (2007) - vraket
2002 Mitsubishi Galant (1995) - solgt

Desti

Two possible new versions came up in Germany's Bafa incentive list. Prices are netto.


222 Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (E113MJ) 30.668,07 €
223 Volkswagen ID.3 Pro S 150 kW (E114MN) 35.289,92 €

Tafsern

Sitat fra: jonnyjb på torsdag 09. juli 2020, klokken 20:29
VW har lagt ut en tekst om første testtur av ID.3 i Norge: https://www.volkswagen.no/no/elbil/siste-nytt/forste-testtur-med-id3-i-norge.html

Synes jo ikke forbruket høres så galt ut om man kan stole på det som oppgis der.

Tviler ikke på at det blir en god bil, men å sette direktøren for Møller til å teste sin "egen bil" for deretter å skryte i all mass av den blir i overkant tilgjort reklame for min del.

daktari

Sitat fra: Tafsern på mandag 13. juli 2020, klokken 11:08
Sitat fra: jonnyjb på torsdag 09. juli 2020, klokken 20:29
VW har lagt ut en tekst om første testtur av ID.3 i Norge: https://www.volkswagen.no/no/elbil/siste-nytt/forste-testtur-med-id3-i-norge.html

Synes jo ikke forbruket høres så galt ut om man kan stole på det som oppgis der.

Tviler ikke på at det blir en god bil, men å sette direktøren for Møller til å teste sin "egen bil" for deretter å skryte i all mass av den blir i overkant tilgjort reklame for min del.
Det er jo reinspikka reklame, og merket som det. Overhodet ikke uavhengig journalistikk.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

jonnyjb

Sitat fra: daktari på mandag 13. juli 2020, klokken 11:57
Sitat fra: Tafsern på mandag 13. juli 2020, klokken 11:08
Sitat fra: jonnyjb på torsdag 09. juli 2020, klokken 20:29
VW har lagt ut en tekst om første testtur av ID.3 i Norge: https://www.volkswagen.no/no/elbil/siste-nytt/forste-testtur-med-id3-i-norge.html

Synes jo ikke forbruket høres så galt ut om man kan stole på det som oppgis der.

Tviler ikke på at det blir en god bil, men å sette direktøren for Møller til å teste sin "egen bil" for deretter å skryte i all mass av den blir i overkant tilgjort reklame for min del.
Det er jo reinspikka reklame, og merket som det. Overhodet ikke uavhengig journalistikk.
Ja, det er definitivt reklame, det var ikke min mening å gi inntrykk av noe annet. Jeg merket meg likevel forbrukstallet de oppga og at batteriet blir forhåndstemperert om man setter ladestasjon (Ionity var nevnt spesielt, though) som mål i navigasjonssystemet. For meg er dette god informasjon; regner jo ikke med informasjonen er direkte løgn heller, selv om den helt sikkert er skrevet med VW-penn.
2022 Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022)
2020 VW ID.3 1st (2021) - solgt
2019 Opel Ampera (2013) - solgt
2007 Opel Corsa (2007) - vraket
2002 Mitsubishi Galant (1995) - solgt

batterimannen

Volkswagens leder for programvaredivisjonen «Car.Software.Org» (CSO), Christian Senger, må ta sin hatt og gå. Dette er avdelingen som har fått ansvaret for å utvikle et felles operativsystem for Volkswagen-gruppens biler.

Det er bare to uker siden Senger, som er en del av styregruppen hos Volkswagen, offisielt ble leder for divisjonen

https://www.tu.no/artikler/volkswagens-programvare-sjef-ma-ga/495905
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Cbcb

Tipper salget et lavere enn de håpet. De kjører nå Norge rundt med en visningsbil. Var hos forhandler i dag og fikk prøvesitte og gå gjennom detaljer i ro og mak. Dette gjør de garantert for at flere som sitter på gjerdet skal få en trygghet med å slippe å bestille en bil de ikke har sett. Er selv 186 cm høy og hadde ca 15 cm ekstra benplass når jeg satt meg inn bak mitt innstilte førersete, veldig behagelig plass

gak

Sitat fra: Cbcb på mandag 13. juli 2020, klokken 21:00
Tipper salget et lavere enn de håpet. De kjører nå Norge rundt med en visningsbil. Var hos forhandler i dag og fikk prøvesitte og gå gjennom detaljer i ro og mak. Dette gjør de garantert for at flere som sitter på gjerdet skal få en trygghet med å slippe å bestille en bil de ikke har sett. Er selv 186 cm høy og hadde ca 15 cm ekstra benplass når jeg satt meg inn bak mitt innstilte førersete, veldig behagelig plass
Så hvis setet hadde stått 15 cm lenger bak hadde det vært ok benplass? Har jeg vanskelig for å tro, men har ikke sett bilen i virkeligheten ennå.
Polo 2.5

e-Stig

Sitat fra: gak på mandag 13. juli 2020, klokken 21:08
Sitat fra: Cbcb på mandag 13. juli 2020, klokken 21:00Er selv 186 cm høy og hadde ca 15 cm ekstra benplass når jeg satt meg inn bak mitt innstilte førersete, veldig behagelig plass
Så hvis setet hadde stått 15 cm lenger bak hadde det vært ok benplass? Har jeg vanskelig for å tro, men har ikke sett bilen i virkeligheten ennå.

Satt i bilen på visningen i oktober i fjor. Ettersom alle typer kunder hoppet ut og inn antok jeg at forsetene stod langt bak, og det var veldig god plass i baksetet. Har hatt Golf i 10 år og kan i alle fall bekrefte at ID.3 er mye større innvendig enn Golfen. Mer usikker på om bagasjerommet er like stort som en Passat.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

Cbcb

Da hadde det vært trang, dvs bein helt inn til seterygg. Tok en knyttneve foran knærne og det var fortsatt litt luft fram tl seteryggen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA