Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppdatering fra Volkswagen

Startet av Gnist, fredag 28. februar 2020, klokken 00:24

« forrige - neste »

anorway

Da er dagen her. Jeg er innenfor 400 i køen for å få bilen, men dette blir nok nei takk. Skal være en veldig god selger som ringer meg for å overtale meg her.

For høy pris i forhold til hva konkurrenter tilbyr nå, levering av et "uferdig produkt" etc.

daktari

Lurer på om de har en taktisk prising mtp. Tyskland. €40.000 i Tyskland, - €10.000 i støtteordninger.
Parallell-import kan kanskje bli et problem for oss? VW må nok raskt komme med rabatter i Norge.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ElZen

Fått epost med informasjon nå:

"Priser

Det er med stor glede at vi endelig kan avsløre prisene på de tre velutstyrte versjonene av ID.3 1ST;

ID.3 1ST: pris fra kr 351 900,-*
ID.3 1ST Plus: pris fra kr 404 000,-*
ID.3 1ST Max: pris fra kr 452 200,-*
* Prisene er inklusive frakt- og leveringsomkostninger til Oslo.

Tre eksklusive tilbud til deg med en forhåndsbestilling

Som en av de første kundene som får muligheten til å bestille en ID.3 1ST gir vi deg tre svært attraktive tilbud, eksklusivt for deg som har forhåndsbestilt. Du kan kombinere alle tre tilbudene, og de er fortsatt tilgjengelig når vi inviterer deg til å bestille bilen din. Tilbudet gjelder kun til 16. juli 2020.

1: Komplette vinterhjul inkludert i prisen på din ID.3 1ST

Vi gir deg komplette vinterhjul med 18" Loen Volkswagen original aluminiumsfelg helt kostnadsfritt til en kundefordel på kr 17 950,-.

2: Lanseringsrente 1,99 %*

Du får 1,99 %* lanseringsrente på din ID.3 1ST i samarbeid med Volkswagen Financial Services. Benytt anledningen til å finansiere din ID.3 1ST til svært gunstige betingelser.

3: 1ST Mover Club

Vi ønsker å invitere deg til «1ST Mover Club». Dette er et eksklusivt tilbud til deg, og gjør at du kan være en av de første som får din ID.3 1ST i Norge. Tilbudet inkluderer vår mest innholdsrike service- og vedlikeholdspakke kostnadsfritt, med en kundefordel på kr 9 562,-. For å motta tilbudet må du signere avtalen om å bli medlem i 1ST Mover Club og akseptere at AppConnect og AR-funksjonaliteten i Head-up displayet vil oppgraderes kostnadsfritt på et senere tidspunkt.

Vi håper du gleder deg til du kan konfigurere din nye ID.3 1ST!

Elektrisk hilsen fra Volkswagen"

Blir nei takk for min del.

hELgenen

Dette er vel egentlig en liten bil når bagasjerommet ikke er større enn 385 liter. Da burde den prises i sjiktet 300-350. Tipper mange gir f. Og går for fossil eller hybrid i det prissegmentet,event hopper opp en klasse. Tipper f.eks konsern utfordreren skoda blir mye mer bil for pengene.

Nilsern

Tja. Sammenlignet med Kona, Soul og Niro så er det vel ikke så ille i og med at vinterdekk og serviceavtale er inkludert. Toppmodellen er definitivt for dyr. Har selv avbestilt, men det er mest fordi mellomlegget ved salg av e-Golf blir for stort - "oppgradering" til ID.3 koster mer enn det smaker...

Daniel_0007

Får jo med vinterhjul og  :P
Men ja litt drøyt for en bil med litt billig interiør men størrelse messig er vel den ganske lik e-golf og den selger jo bra.
https://www.tv2.no/broom/11502305/
De tror de fleste går for pluss utgaven til 400 000 så da blir det vel rundt 100 000 per 10 mil med rekkevidde da er plutselig nesten samme pris for en e-niro ikke så verst alikevell selv om kia har fått mye pepper for høy pris
Model 3 2019 LR Rwd


torlie

Når jeg så prisene var klare for Plus og Max modellen som var hhv kr 404.100,- og kr 452.200,- tenkte jeg det var litt i drøyeste laget.

Så leser jeg videre at disse prisene er for 58kWh batteriene og ikke 77kWh, så tenkte jeg whaaaat?

Da kan man vel anta prishopp på kr 35-50k for største batteripakke. Hvem betaler nærmere 500k for denne?



2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

jonivarberg

For de som har fulgt litt nøye med har det vært klart at de tre 1st konfigurasjonene har samme batteripakke.

Jeg har klikka meg gjennom med utgangspunkt i den billigste bare for å se:

Basispris:
352.700,-
+   6.700,- Glacier White metallic lakk
+    2.990,- Beskyttelsespakke
+              0,- Vinterhjul 18 toms
+              0,- Velkomstpakke
+              0,- 1st Mover Club (3 års service og vedlikehold)
362.689,-

Jeg vet ikke hvorfor startpris gikk fra 351.900,- til 352.700,-


Sent from my iPhone using Tapatalk

THE

Ikke godkjent for taklast eller tilhengerfeste. Ser ikke ut som det er mulig å få profilinnstilling med minne for sete, speil osv? Må velge Plus-utgave for å få skiluke i bakseterygg. Nå har ikke ID.3 vært noe aktuell bil for min del, men denne er jo ikke mer praktisk som familiebil enn Zoe'n jeg kjøpte i 2015 bortsett fra at den lader raskere og har dobbel rekkevidde. Jeg føler ikke at VW lever opp til forventningene de la opp til i forkant av lanseringen.

Jeg har aldri hatt noe forholdt til VW selv, og denne bilen sier egentlig bare GJESP!, så jeg er litt usikker på om det er mange utenom trofaste VW-kunder som vil havne i kundegruppen. Jeg har nøyaktig samme likegyldige forhold til Kia og Hyundai som til VW, men må innrømme at jeg ser på både Kona og Niro som bedre alternativer en ID.3.

ID.3 Max er bare 30000,- billigere enn en Polstar 2 med tilhengerfeste og firehjulstrekk. Jeg kan ikke skjønne at ID.3 skal ligge så høyt i pris.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Tellus

Hvit metallic blir ganske gul i de fleste værforhold. 'Solid' hvitfarge ser alltid bra ut.
For alle andre farger enn hvit er mettalic flott  :)

Ingen grunn til å betale for å få noe som ikke ser bra ut.

jonivarberg

Sitat fra: Tellus på onsdag 17. juni 2020, klokken 14:34
Hvit metallic blir ganske gul i de fleste værforhold. 'Solid' hvitfarge ser alltid bra ut.
For alle andre farger enn hvit er mettalic flott  :)

Ingen grunn til å betale for å få noe som ikke ser bra ut.
Det var ikke veldig veloverveid, mer et eksempel


Sent from my iPhone using Tapatalk

anorway

Hvor mange har bestilt i dag? Hvilket oppsett ble det?

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Mr Beach

Avbestilt! Bestilte e2008 som i topputstyrt versjon er 100 000 billigere enn Max... Litt mer krefter, rekkevidde og småsnacks er ikke verdt så mye.
Tesla Model3 SR+ 2021 - Hentes 22.06.21
Peugeot e2008 2020. Til salgs
Toyota Prius 2016 - solgt
VW Golf variant TSI 2015 - Leaset
BMW 320d touring 2012 - Leaset
MB E200d 2010 - solgt
BMW 318d touring 2008 - solgt
Audi A2 tdi 2003 - solgt
VW Golf GTI 1998 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA