Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Garantiuppdateringar/reparationer.

Startet av engolf, tirsdag 23. november 2021, klokken 14:44

« forrige - neste »

engolf

Hej,
jag bokade tid för 30k service i mitten av december, och fick då höra att de behövde ha bilen hela dagen för att utföra ett par "garantiåtgärder", som tydligen kunde ta tid. På min fråga om vilka åtgärder det var ville de inte svara på, men påpekade att det var kostnadsfritt för mig. Jag fick också ett dokument som jag skulle signera digitalt i förbindelse med dessa utbätringar, men kunde dock inte öppna dokumentet.
Är det nån här som vet vad dessa garantiåtgärder är?

Elmo

Sitat fra: Daruu på tirsdag 19. januar 2021, klokken 23:21
Sitat fra: Elmo på tirsdag 19. januar 2021, klokken 23:13
Sitat fra: Daruu på tirsdag 19. januar 2021, klokken 23:01
. . . . måtte også ta ut og forsegle batteriet pga et eller annet. . . . "forsegle høyenergibatteri - 93i3"
I følge damen som ringte med fra Møller A&B så skulle de bare gjøre sw-oppgradering på min bil  :o
Det var en dags jobb vistnok. Ligger inne to recalls på min etter det jeg kunne se, 93i3 som er den nevnte over og 93i7 som er "S-Control unit for module monitoring"
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

engolf

Hej, tack för det!
Jag försdod inte helt varför de krävde min signatur för dessa garantireparationerna, var rädd det kunde gå utöver batterikapacitet/räckvidd.

Elmo

Tror underskrift er for at forhandleren skal få betalt av VAG for garantireparasjoner
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Elmo

Vår Mii var på service igår og fikk følgende oppgraderinger:
- 34m5 selector lever cable
- 93i7 forsegle høyenergibatteriet
- 99r5 omprogramnere kombiinstrumentet
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

BatteriOgFossil

Sitat fra: Elmo på lørdag 26. februar 2022, klokken 20:06
Vår Mii var på service igår og fikk følgende oppgraderinger:
- 34m5 selector lever cable
- 93i7 forsegle høyenergibatteriet
- 99r5 omprogramnere kombiinstrumentet

Jeg fikk disse på service i år:
- Instrument panel control unit 90r5
- High-voltage battery seal - 93l7

I 2021 fikk jeg disse:
- Oppdatere kombiinstrument - 90n9
- Oppdatere HV-Batteri 93j6

Var "34m5 selector lever cable" et forhåndsoppsatt punkt på din service, eller noe de fant ut at burde byttes p.g.a. slitasje/skade?

Elmo

Sitat fra: Mii2 på søndag 27. februar 2022, klokken 15:08
Var "34m5 selector lever cable" et forhåndsoppsatt punkt på din service, eller noe de fant ut at burde byttes p.g.a. slitasje/skade?
Så langt jeg vet så var den planlagt. De har iallfall ikke sagt noe annet,  og jeg hadde ikke hatt noen problemer.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA